handdator

Visa fullständig version : Kos i juni


ryggolf
2013-04-23, 19:14
Hei!
Vi skal til Kos i begynnelsen av juni. Vi skal bo på Hotel Imperial. Er det noen som har erfaringer fra å bo der, og området runt?? Tips vedr strand og generelt til å gjøre på denne tiden.:)Hadde vært fint om noen også hadde tips å komme med om virkelig "greske" tavernaer hvor man får god gresk mat og hvor det er "mysigt"!
Vet noen hvordan temp det pleier å være i begynnelsen av juni - bør man ha med seg en del ekstra med klær??
Har vært veldig mange andre steder og øyer i Hellas, men har aldri vært på Kos, så derfor vil vi gjerne få tips og råd!!

Ia
2013-04-24, 12:05
Flere år siden jeg bodde på Imperial... Men et hyggelig hotel og vertskap... litt vel enkel frokost. 4 min. til stranden som er helt ok, men ikke noe mere etter min mening... kanskje pga. tette solsenger. Solstolene var dengang gratis om man bestilte noe. Men denne deln av stranden grenser til der det er tettest med senger... og antar at så tidlig i sesongen er ikke alle sengene satt ut ?
ca.7-8 min å gå inn til havnen.. langs veien dit er det masse butikker og spisesteder.

Lei sykler om dere liker å bruke kroppen.. Kos er fullt av sykkelveier og det er ganske flatt.
Fantastisk å sykle mot/til Tingaki hvor strendene er mye flottere , og også flott å sykle til Termabadet... varme kilder ( sykle langs hovedveien , gjennom KOs by og så langt veien går omtrent på andre siden). Deilig å sitte der i varmt svovelvand om det er en litt kjølig dag. Langs veien dit er det også flere fine strender... mest stenstrender.

Lei bil en dag og få med dere de flotte strenden langs kysten før der kommer til Kamari.... Marcos beach og Magic beach er kanskje de fineste. Det er også mange flotte strender overalt på Kos.

Hvis du letter litt under Kos så finner dere kjempeflott reisebrev som Janne har skrevet fra Kos... m mange flotte bilder og tips på steder ådra.

malou
2013-04-24, 20:46
Kom over en side som heter Oss på Kos. Vet ikke om den er kommersiell, og linker ikke til (men de har referanse til Kalimera). En del tips der om tavernaer, og annet som er verd å se på? Har ikke så god erfaring med tavernaer langs havnen, typisk 'frosne friterte poteter' og litt ugresk etter min mening. - Er selv mest kjent på den andre siden av Kos by, dvs. motsatt Lambi, trives godt der og i bakgatene med gode spisesteder, også flotte butikker for den som vil shoppe. Fra den lokale busstasjonen kommer en seg veldig greit rundt til strender og landsbyer. Ved busstasjonen finnes en alle tiders kafe for frokost og ferskpresset juice. Ser litt sjabert ut, men er veldig bra.

bye_bye

ryggolf
2013-04-28, 16:26
Tusen takk for fine svar!! Det høres ut som det kan bli en del tips å ta med seg på tur. Skal nok prøve å finne noen småstrender! Vi er veldig glad i stenstrender også, så det er bare fint om det er det.
Skal nok forsøke å finne frem til de mer "orginale" tavernaer også. Men det høres ut som det kan bli fint der i juni, tror jeg!flabb_flab

Ia
2013-04-28, 20:00
Jeg var på en deilig stille stenstrand når jeg var på Kos i Mai et år ( bilde i i en av albumene mine )
Så om dere leier sykler og sykler gjennom byen og videre mot Terma bad.... ( altså langs hovedveien hele tiden) så hold utkikk etter et lite skilt med taverna / beach på vensre hånd etter at dere har syklet forbi sandstrendene og masse store flotte hoteller.
Synes å huske at det var et gult hotel der... og mulighet for å parkere syklene ved veien.

Her er en deilig strand, en trivelig bar og deilig loungemusikk i bakgrunnen... nydelig klart vann. :)

Lite folk og gratis solsenger om man bestilte en Frappe` eller noe anet godt ..;)