handdator

Visa fullständig version : Kostnad för resa flygplats-Pireus?


solstråle
2006-02-17, 20:37
Hej!
Är det någon som vet om det går att bo billigt nära Athens flygplats?
Jag undrar också om någon har en susning om vad det kostar att ta sig från flygplatsen, tunnelbana, buss eller taxi, till Pireus alternativt Athen city?
Tack på förhand!

Eva L
2006-02-17, 21:10
Minns ej exakt pris men 2-3 euro för resan in till centrum.

Eva

rolle
2006-02-18, 06:54
Minns ej exakt pris men 2-3 euro för resan in till centrum.

Evadet finns 2 alternativ, t bana eller buss,föredrar själv buss till Pireus,då behöver jag ej byta t bana dit,den åker ner till hamnen ,kostar ca.3 e,så kan jag övernatta om ej färja passar också där,hotellen har ett passligare pris för mej än Aten ,brukar bo på Triton hotell,så har jag 100-200m ner till hamnen.,föredrar Pireus prismässigt framförallt.

Eirini
2006-02-18, 19:56
Är det någon som vet om det går att bo billigt nära Athens flygplats?
Jag undrar också om någon har en susning om vad det kostar att ta sig från flygplatsen, tunnelbana, buss eller taxi, till Pireus alternativt Athen city?

Du kan aka buss for 3 evro fran flygplatsen och med samma biljett kan du byta till tag, sparvagn eller tunnebana om det behovs.
Du kan ocksa ta det relativt nya snabbtaget fran flygplatsen och aka direkt till Monastiraki for 6 evro och sen byta till tag for att aka vidare till Pireus.

Frappe
2006-02-20, 16:28
Eller så tar du buss E92 till Kiffissia och där tåget som går hela vägen till Pireus.

Hälsar Camilla

solstråle
2006-02-21, 21:25
Tack för alla svar, nu är det bara att bestämma sig.
bye_bye