handdator

Visa fullständig version : Bästa stranden på Kreta ?


Emelie_kreta
2006-02-17, 18:19
Hejsan ! Skulle vara kul att höra vilka stränder på Kreta som är de bästa.. Min favorit är Elafonissi..flabb_flab



MVH
Emelie_kreta klapp_klap _B-anana

Kikh
2006-02-17, 18:54
Bästa sandstranden jag varit på ligger i Agia Marina utanför Chania, precis mitt emot ön Thodorou. Sen kommer nog Kalathas på Akrotiri som också ligger utanför Chania och på tredje plats, Meniés, "getstranden" som jag nämnde för din bror (bara för att det var så vackert där).

Kikh

sakis
2006-02-18, 01:09
helt klart elafonisi
kretas maldiverna

Emelie_kreta
2006-02-18, 18:16
helt klart elafonisi
kretas maldiverna

Jao.. visst är det fint på Elafonissi!!:)

emelie_kreta

martinifk
2006-02-19, 14:58
Jag håller med Sakis att Elafonissi är Kretas Maldiverna , ja om inte hela Greklands Maldiverna kanske:)



MartinIFK som redan längtar dit......:cool:

Prochania
2006-02-26, 19:56
Vi gillar helt klart Stavrosstranden... vår då 2½ årige son pratade i månader om den stranden... "högra (höga)kullen med mjuka vattnet" Visst var Falassarna fint också, mäktigt fast där kunde vi inte bada då det just den dagen var så blåsigt och röd flagg

ricky
2006-02-26, 20:16
helt klart elafonisi
kretas maldiverna



Stämmer det att den gamla Bounty-reklamen är inspelad på
Elafonissi, eller är det en skröna?

mariab
2006-02-26, 22:10
Jag har hört att den reklamen spelades in på stranden Vai på Kreta, men vet ej om det stämmer. Mina favoritstränder på Kreta är Falassarna och Elafonissi. Kan ej välja en....:D

Eva L
2006-02-27, 07:35
Stämmer det att den gamla Bounty-reklamen är inspelad på
Elafonissi, eller är det en skröna?

Jag tror den är inspelad i Thailand.

Eva

Lissi
2006-02-27, 10:32
Falassarna är min favorit! Jag ÄLSKAR jättehöga vågor nämligen..

Lissi

martinifk
2006-02-27, 17:45
Jag ÄLSKAR jättehöga vågor nämligen..

Lissi[/quote]


Ja, vem gör inte det.....:D


Martinifk

Marie_W
2006-02-27, 23:43
Hej!
Falassarna, när är bäst att åka dit? Vi var där i Augusti..perfekta vågor, är det samma sak i Juni och Juli? Det var myggfritt i Augusti, hur är det i Juni-Juli??
Blåser det mer någon månad, då menar jag för mycket, så sanden yr osv..
Kan någon ge mig nummer eller adress till ett bra boende?
Tacksam för alla svar..

lars
2006-02-28, 12:25
Elafonissi i november är i särklass.
Man har allt helt för sig själv, fantastiskt.
Havet dessutom fullt med stor bläckfisk och en och annan muräna. Det är lätt att fixa kvällssupén här.
Det är däremot inte så kul att få punktering där i november, särskilt om det är omöjligt att få loss däcksmuttrarna. Jo jag har varit med om det och då fanns ingen hjälp att få. Mobilen blev räddningen. Kostnad 180 Euro för bärgare som naturligtvis snabbt kunde åtgärda muttrarna.
Om Ni kör Volvo skaffa en riktig nyckel som håller när man skall lossa muttrar.
lars
Kriti sti kardia mou

Stina
2006-02-28, 19:15
Har ju långt ifrån sett och provat Kretas alla stränder men Falassarna var väldigt fin.
Tyckte också mycket om stranden i Frangokastello!
Kan tänka mig att Elafonissi är fin sent på säsongen, eller snarare off season.
Vi var på Elafonissi i juni och det var avskyvärt, som att vara i Tyllösand eller liknande. Parasoller och solstolar samt kiosker som sålde baddjur och tobak.
Balos beach är också en otroligt vacker men svårtillgänglig strand. Inte så bra bad(extremt långgrunt) men mycket vackert!

//Stina

Emelie_kreta
2006-02-28, 19:41
Jaha .. ja vi ska dit i Juli .. Men de gånger vi har varit där så har det vait underbart .. men det var ju lite senare .:)

Emelie_kreta_B-anana

Gäddan
2006-03-07, 20:09
Elafonissi

Gäddan

Ypsilon
2006-03-07, 20:19
Georgioupolis Beach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ypsilon

guppel
2006-03-07, 21:47
Elafonissi - utan tvekan !!!!!!!!!!
Man gupplar så bra där..........
//Gupp

Abi
2006-03-07, 23:08
Vi var på Elafonissi i juni och det var avskyvärt, som att vara i Tyllösand

//Stina

Jag har också varit på Elafonissi i juni, då var det inte alls mycket folk. Dessutom saknade jag kiosk eller annat ställe, där jag kunde köpa vatten (2001).
Jag röstar också på Elafonissi, utan att ha varit på så många ställen på Kreta.

/Abi