handdator

Visa fullständig version : Prisnivå Skopelos/Skiathos


lenafalck
2013-04-20, 00:50
Kikade runt på charterarrangörernas resmålsbeskrivningar av Skopelos och Skiathos för att få en bild av prisnivåerna på dessa öar. Ving skriver bland annat att en öl ute kostar från 6 Euro, kan detta verkligen stämma? Det är ju vansinnigt mycket dyrare än på många andra öar.. Någon som varit på där och har ett hum om vad mat och dryck kostar?

Eva L
2013-04-20, 09:34
Jag var på Skopelos förra sommaren och allt kostade som det brukar göra i Grekland. Ibland tyckte vi att det var lite billigare än för några år sedan. Ingen dyr ö alls. Vad en öl kostar minns jag inte kanske jag inte drack någon. Vi åt traditionell grekisk mat där vi tog in ett antal rätter som vi alla delade på och en karaff av husets vin och det kändes som billigt var gång.

Strunta i charterarrangörenas prislista de brukar vara dåligt uppdaterade ibland eller så äter de på andra ställen än oss andra.

Eva

Carina
2013-04-20, 19:43
Istämmer med Eva, Spopelos är inte alls dyrt. Besök gärna restaurang Klimateria, god mat till bra priser.

Carina

MariaJ
2013-04-20, 19:51
Jag instämmer jag också, jag upplevde Skopelos som en ganska billig ö när vi var där i höstas. Tror att vi betalade som mest 3 euro för en öl, annars låg den nog på 2-2,5 euro

Kalimera
2013-04-22, 09:31
Ving skriver bland annat att en öl ute kostar från 6 Euro, kan detta verkligen stämma? Det är ganska vanligt att charterbolagen skriver upp priserna av någon anledning. Självklart finns det något ställe som tar 6 € för en öl, men vanligtvis är priset mycket lägre.