handdator

Visa fullständig version : Gyros


Buckskin
2013-04-14, 12:54
Hej!

Här kommer en kort men ack så viktig fråga till alla älskare av Amorgos. Var hittar jag godast Gyros i Katapola? Jag planerar att göra mitt första Amorgosbesök till sommaren och som alltid är gyroshaken av största intresse :).

para poli
2013-04-14, 13:49
Vet inte i Katapola, men i Eagiali tyckte jag dom supergoda på det lilla torget på hamnpromenaden.
Godast hitills tycker jag dom är på Serifos, uppförsbacken vid skolan i hamnbyn.
Buckskin> var har du favvogyroshak nånstans?

Buckskin
2013-04-15, 15:12
Vet inte i Katapola, men i Eagiali tyckte jag dom supergoda på det lilla torget på hamnpromenaden.
Godast hitills tycker jag dom är på Serifos, uppförsbacken vid skolan i hamnbyn.
Buckskin> var har du favvogyroshak nånstans?

Mitt favorithak är nog "No Name" på Skiathos, en riktig pärla. :D

Kalimera
2013-04-19, 10:55
Här kommer en kort men ack så viktig fråga till alla älskare av Amorgos. Var hittar jag godast Gyros i Katapola?Jag har aldrig ätit gyros i Katapola. Jag fick tänka länga innan jag ens kom på att det finns gyros där. Men det gör det. På Taverna Corner kan du äta Gyros, men hur den smakar vet jag som sagt inte.

Bodster
2013-07-07, 17:57
Det här ett viktigt ämne, inget att skoja om.

Kalasbra gryos i Katapola, klämde ett par förra veckan. Kommer inte ihåg namnet på stället, men det kan vara Corner. Ligger brevid fiket Teleion, där badbåten lägger till.
Gyrosen i Egiali, inta bra. Här gör man det fatala misstaget att köra sauce istället för tzatziki till kycklingen som standard, så här måste man vara på sin vakt och be om tzatziki.
Bästa gyrosstället over all är Gyro, gyro på Naxos. Världsklass.

Bodster

Berra
2013-07-07, 18:54
Håller helt med dig vilket är det bästa Gyros stället
//Berra