handdator

Visa fullständig version : Buss på kos


jonnna
2013-04-12, 09:20
Hej! Går det att ta sig runt hela ön med buss? Tack på förhand! /Jonna

olaa
2013-04-12, 10:26
Ja, i princip.

/Ola

jonnna
2013-04-13, 08:05
Toppen, tack!

ryggolf
2013-04-19, 15:29
Hei!
Lurer også på om noen vet om det er mulig å ta buss fra Kos Flyplass til Kos Stad lørdag etter 19.00 eller om man da ta taxi. har noen erfaringer med dette?? Er det evnt noe spesielt taxiselskap man bør bruke eller ikke bruke. Evnt shuttelbuss????
Skal ned 1 - 8 juni og bo i Kos stad. Er det noen som vet om det da er stille der da, kanskje ikke åpnet alt eller????
Takknemlig for tips om dette!

malou
2013-04-19, 17:47
Det skal være mulig å ta buss fra flyplassen til Kos by, men har ikke prøvd dette selv. Bussen går via Mastichari (som jo er 'feil' retning), før den kjører til byen. Her http://www.ktel-kos.gr/site_en/ er busstabellen, vet ikke om den er oppdatert.

Flyplassen er nokså liten. Ingen hyggelige kafeer utenfor, men der finnes benker om man har behov for å vente.

Neppe nødvendig å bestille taxi på forhånd. Man går tvers over veien for utgangshallen, der står bilene på rekke og rad. Shuttlekjøring kjenner jeg ikke til. Systemet er vel sånn at taxisjåførene prøver å få flest mulig med i samme bil, en slags Shuttle? Selv om alle betaler full pris :D. - Har vært flere ganger på Kos i begynnelsen av juni. 'Alt' er åpent, og det virker ikke spesielt stille på den tiden. Men dersom spørsmålet ditt gjelder nattelivet, er jeg ikke den rette til å svare. - Janne/Kalimera hadde en gang en flott reisebeskrivelse av Kos, med mange flotte tips.

bye_bye

ragnhild
2013-04-23, 09:32
Regn ikke med at det står en buss som skal til byen når du lander. Ta en taxi - som koster ca 30 euro.
Og ja, alt er åpnet i juni.
Ha en fin ferie.

ryggolf
2013-04-23, 10:25
Tusen takk for fine og nyttige svar! Det høres ut som det er greit både med bus og taxi. Koster det ikke mer enn 30 euro hørtes det greit ut. Når jeg har vært inne på nettet og sjekket taxi har det kostet mye mer enn det......
Det har sett ut som de også tilbyr en type minibus som taxi noe billigere. Men da går jeg for dette!!
Godt å høre at alt er åpent. Men det var derfor vi tok Kos by, fordi vi tenkte at det var mest åpent der. Vi skal bo på Hotel Imperial. Det skal vel være nær Lambi stranden. Tar gjerne imot tips og erfaringer både fra hotellet og stranden og tips til evnt aktiviteter fra dette området. Utover det kan vi vel bare begynne å glede oss!!

ragnhild
2013-04-24, 12:05
Hot. Imperal er et godt valg. Nærmeste strand er by-stranda og ikke Lambi. Men lei sykkel så er du på Lambi i en fei.

Ia
2013-04-24, 16:46
Da jeg var Kos sist sommer så tok jeg buss fra flyplassen og til Kos by. Bussen sto utenfor til venstre og ventet. Synes og huske a bussen kostet 2,50 ..så et svært billig alternativ og en hyggelig busstur hvor man samtidig får sett litt. .. Stemmer at bussen kjører innom Mastachari... ikke direkte motsatt vei, men en liten avstikker vil jeg si...;)