handdator

Visa fullständig version : Var bor man en natt i Santorini?


Carina64
2006-02-16, 22:01
Hej!
Vi är två vuxna och två barn som bokat flygstol till Santorini i mitten av augusti, och som tar oss på egen hand till Naxos. Men på hemvägen måste vi sova över i Santorini för att ta flyget hem på morgonen. Var är bra och billigt att bo om man egentligen "bara" skall sova över. Och bör man boka det på förhand?

Förresten, är det ok att åka till Naxos i mitten av augusti och hoppas på att det finns lediga lägenheter? Jag hade inte tänkt boka på förhand, men augusti är ju en stor semestermånad i Europa.

Synd bara att det är så långt kvar till augusti....
Carina

Izza
2006-02-17, 12:40
Hej Hej.
Är osäker på natten i santorini men de två första veckorna i augusti är galna på Naxos. den 14:e är det praktiskt taget omöjligt att få ett rum utan att ha förbokat.
hade två kompisar som kom ner den 14.e förra sommaren och när jag sa till dem jag arbetade med att jag skulle möta dom vid båten och hjälpa dem att fixa billigt boende skrattade dom som jag aldrig sett någon skratta förr. dom praktiskt taget låg och vred sig på marken och pustade fram emellanåt, impossible elsa... impossible..

men ja, efter den natten lättade det rätt rejält på rumtrycken. :)
Men, det är nog bäst att ni försöker hitta något ställe hemifrån för natten på santorini iallafall. och ett tips är ju att det är nära till hamnen dagen efter :)

MVH Elsa

Netwolf
2006-02-17, 14:24
Hej Carina
Vi reste fr Santorini till Naxos den 15:e augusti förra året. Ett stort antal rumsraggare mötte oss på kajen. Trots att det var Otroligt mycket greker på ön så var det inga större problem att få rum. Vi bodde i Agia Prokopios och senare i Agia Anna. Vi kollade runt på hotellen även i Plaka och trots att många hotell hade fullt så fanns det rum att få tag i.

Hotell Stelios Place i Perissa är ett ok alternativ på Santorini. Ägaren kör er till flyget på morgonen. Han brukar passa både färja och flyg.

Lycka till! /Netwolf


Hej!Vi är två vuxna och två barn som bokat flygstol till Santorini i mitten av augusti, och som tar oss på egen hand till Naxos. Men på hemvägen måste vi sova över i Santorini för att ta flyget hem på morgonen. Var är bra och billigt att bo om man egentligen "bara" skall sova över. Och bör man boka det på förhand?

Förresten, är det ok att åka till Naxos i mitten av augusti och hoppas på att det finns lediga lägenheter? Jag hade inte tänkt boka på förhand, men augusti är ju en stor semestermånad i Europa.

Synd bara att det är så långt kvar till augusti....
Carina