handdator

Visa fullständig version : Boka boende i förväg, bonde slutet av juli?


iosmadde
2013-04-08, 11:28
Vi kommer förmodligen till Amorgos 31/7.
Vi är 7 personer, bör vi boka boende i förväg?
Står folk i hamnen och försöker få gäster till sina hotell eller gäller det att gå runt och leta om man inte bokat?

Var rekommenderar ni att bo?

Arne
2013-04-08, 12:09
Bonde eller ej,(skämt åsido) är det vår starka rekommendation att ni förhandsbokar boende på Amorgos i månadsskiftet Juli/ Augusti då den verkliga högsäsongen drar igång med full kraft.

I Katapola kan vi rekommendera Villa Katapoliani 1 och 2. Egen hemsida.

Arne

Tomas N
2013-04-08, 17:11
Instämmer med Arne, 7 personer 31/7=Förboka!

Kalimera
2013-04-08, 20:04
Innan ni åker till Amorgos är det bra om ni bestämmer er för vilken ort ni ska bo i.

iosmadde
2013-04-08, 22:26
Vilken är trevligast?

Vi vill ha det lugnt men inte för händelselöst inne i byn.trevliga tavernor att spendera kvällarna på.
Bra om det finns närhet till uthyrning av moppe/fyhjuling.
Vi tänkte se oss runt lite grann men byn får gärna ha en trevlig strand i närheten.
Vi reser utan barn.

gunnar
2013-04-08, 22:43
Aegiali tycker jag, där finns allt ny efterfrågar, bra straand trevliga barer och tavernor, uthyrning av fordon.

Kalimera
2013-04-10, 10:54
Vilken är trevligast? Vi vill ha det lugnt men inte för händelselöst inne i byn.trevliga tavernor att spendera kvällarna på. Bra om det finns närhet till uthyrning av moppe/fyhjuling. Vi tänkte se oss runt lite grann men byn får gärna ha en trevlig strand i närheten.Allt ni önskar finns i både Egiali och Katapola. Skillnaden mellan byarna är att stränderna kring i Egiali är mycket bättre än stränderna kring Katapola. Fördelen med Katapola är att man bor mitt på ön så att säga, vilket är bra om man ska göra utflykter. Egiali ligger lite avsides. Men där finns mycket intressanta byar nära Egiali.

Jag tycker att Katapola är trevligast. :)

Michael69
2013-06-17, 21:04
Jag passar på att ställa samma fråga men om ett annat datum i tråden. Jag kommer med fru och två barn (2 och 4) någongång i slutet av juni, ev 1/7. Kommer det finnas alternativ i Aegiali då? Anledningen till att jag inte vill förboka är att jag inte vet exakt vilken dag vi kommer till Amorgos.

Jag var själv i Katapola för 7 år sedan och hade förbokat boende men det fanns ett stort utbud i mitten av juli när jag kom till bra pris så jag hade verkligen inte behövt förboka.

Kalimera
2013-06-19, 10:04
Jag passar på att ställa samma fråga men om ett annat datum i tråden. Jag kommer med fru och två barn (2 och 4) någongång i slutet av juni, ev 1/7. Kommer det finnas alternativ i Aegiali då? Jag kan inte tänka mig att allt är uppbokat den tiden. Visserligen har jag märkt ett extremt stort intresse för Amorgos i år, men i slutet av juni, början av juli, bör det finnas gott om rum.

Michael69
2013-06-19, 20:12
Jag kan inte tänka mig att allt är uppbokat den tiden. Visserligen har jag märkt ett extremt stort intresse för Amorgos i år, men i slutet av juni, början av juli, bör det finnas gott om rum.

Tack! Jag gör ingen förbokning. I värsta fall kanske man får flytta runt lite.