Visa fullständig version : Vem vinner Allsvenskan..
Ja kan det bli ett lag från Västkusten..Gula möjligenklapp_klap
http://cdn1.cdnme.se/cdn/5-1/194573/images/2007/ifk_guld_1193596935_6179499.jpg
Den grekiska "allsvenskan" vinner som vanligt Olympiakos! Det gillar jag!
Nu när Giffarna har åkt ur, måste jag hoppas på IFK. Göteborg hellre än Norrköping!
/ Jannis
Allsvenskan?
Kanske BjörklövenAng_elx
Allsvenskan?
Kanske BjörklövenAng_elx
flabb_flab Du är minst ett år före i tiden.. Björklöven gick upp i Hockeyallsvenskan igår,vinnare 2014 ?? :confused:
I fotboll blir det nog Tyresö på damsidan och Malmö FF på herrsidan.
para poli
2013-04-06, 21:32
Helt klart Gefles år i år! / facts :D
Måste förmedla ett underbart citat av en f d Gefle-spelare; "Nej, jag har inte gjort lumpen, MEN, jag har spelat fortboll i Gefle IF"
Till slut lite, av vad vi anser vara duktiga på, fiinfiin självironi;
https://www.youtube.com/watch?v=PZld7_q6OfM
(förutom när klacken skanderar "Trååkiga Gefle, jaaa vi e tråååkiga Gefle", dom gånger vi leder mot självgoda lag)
När det gäller Allsvenskan NÄSTA år, 2014 så säger jag naturligtvis Sportklubben i Örebro....
I år får man ju bevaka superettan i 1:a hand.... Men ok... det gäng som jag tycker kan få vinna nu när inte ÖSK är med blir då.... Gefle !
//Conny :)
Västkusten, ja!
Gult, ja!
Självklart vinner Häcken efter den initiiala väckarklockan.
Har bästa laget helt enkelt... :)
/Ola
Kalimera
2013-04-08, 08:02
Ja kan det bli ett lag från VästkustenEftersom mitt lag inte spelar i allsvenskan förrän nästa år tippar jag också att det blir ett lag från Västkusten, och då tror jag mest på IFK. :)
Eftersom mitt lag inte spelar i allsvenskan förrän nästa år tippar jag också att det blir ett lag från Västkusten, och då tror jag mest på IFK. :)
Ok förstår och ditt lag är ???
para poli
2013-04-08, 15:04
Men ok... det gäng som jag tycker kan få vinna nu när inte ÖSK är med blir då.... Gefle !
_B-anana
Kalimera
2013-04-08, 15:21
Ok förstår och ditt lag är ???Hammarby. _B-anana
Hammarby. _B-anana
Ok Janne då ses vi i Östersund i år då :):)
Kalimera
2013-04-08, 18:41
Ok Janne då ses vi i Östersund i år då :):)Tyvärr inte, det är för långt att åka nu när jag inte längre bor i Bajenland. :)
Japp då får vi se om Häcken vinner i kväll då...
para poli
2013-04-14, 14:06
På väg mot stan för lite pre-game pints på Sky Blues ölhak. Sedan Strömvallen i strålande vårsol. / Forza Gefle 1882
para poli
2013-04-14, 14:08
Japp då får vi se om Häcken vinner i kväll då...
Lycka till! Däng till dom ordentligt, fast utan päron förstås :D
para poli
2013-04-14, 14:12
Visste ni förresten att Gefles mest hängivna supporter är en grek :eek:.
Kostas heter han och är ett riktigt original och välkänd i staden. Han kommer ursprungligen från Rhodos.
Högljudd som få och har gjort sig ovän med med många domare inom lokalfotbollen. Portad från Måsberget (Brynäs IF fotbolls arena) blev han en gång efter dispyt med rättskipparen :D
Grattis till Gefles vinst..Och dom gula från västkusten klarade av det..bye_bye;
Kalimera
2013-04-14, 19:30
Grattis till Gefles vinst..Och dom gula från västkusten klarade av det..bye_bye;Det är bara att gratulera! klapp_klap
para poli
2013-04-14, 20:23
Grattis till Gefles vinst..Och dom gula från västkusten klarade av det..bye_bye;
Ja, inte så lite heller...(BK Häcken)klapp_klap
På Strömvallen imponerade Gefle med mkt offensiv, bolltrixande och hör å häpna, vi vann ball possesion (tror ta mej 17 för första ggn) flabb_flab
Kan inte påstå att jag inte njuter. BÅDE AIK & Djurgårn fick stryk idag :)
/Netwolf
Kan inte påstå att jag inte njuter. BÅDE AIK & Djurgårn fick stryk idag :)
/Netwolf
"Way to go......" - man !
/Hasse:cool:
På Strömvallen imponerade Gefle med mkt offensiv, bolltrixande och hör å häpna, vi vann ball possesion (tror ta mej 17 för första ggn) flabb_flab
Inte illa hördu du, Gefle = Sveriges Wigan ?
/Hasse:cool: (som med alla medel försvarar alla lag som spelar med små medel och hankar sig fram utan prestige och totalt IQ-befriade "klackar")
para poli
2013-04-15, 08:35
Inte illa hördu du, Gefle = Sveriges Wigan ?
Pelle Olsson har ett uttalat mål att vara Sveriges Fulham. :)
Tycker wigan är ett trevligt lag..Brukar vara här i Östersund...
Och sedan Gäfle där har mitt barnbarn Hampus spelt i ungdomslaget..flabb_flab
ja Blåvitt är ju då i toppen...Men men För hur länge ????:)
Kalimera
2013-04-20, 14:48
ja Blåvitt är ju då i toppen...Men men För hur länge ????:)För gott tror jag, och inte mig emot, de har satsat stort och det gillar jag. Vill gärna se ett svenskt lag ute i Europa igen, oavsett vad det heter.
Jag ska inte sticka under stol med att jag är ganska glad åt Mjällbys framgångar. Lite lokalpatriot är man ju. Synd på det där jäkla päronet, annars hade de säkert vunnit den matchen också.
För gott tror jag, och inte mig emot, de har satsat stort och det gillar jag. Vill gärna se ett svenskt lag ute i Europa igen, oavsett vad det heter.
Jag ska inte sticka under stol med att jag är ganska glad åt Mjällbys framgångar. Lite lokalpatriot är man ju. Synd på det där jäkla päronet, annars hade de säkert vunnit den matchen också.
Ja på tal om "päronet" kom ju Djurgården VÄLDIGT billigt undan...
Mjällby borde åkt hem med tre poäng...
Kalimera
2013-04-20, 16:59
Mjällby borde åkt hem med tre poäng...Exakt. Nu måste Mjällby åka upp till Stockholm igen, det kostar cirka 100.000 för Mjällby, och om de skulle torska kommer det att svida ordentligt, det är en liten klubb, liten och fattig. :o
Och Djurgården fick visst 15.000 i böter ???
I mina och mångas ögon helt obegripligt lågt...
Japp så var det dax för en västkust seger till då..
Elfsborg - Djurgården 2-0...klapp_klap
Elfsborg - Djurgården 2-0...klapp_klap
Nu har "Di Gule" börjat marschen mot Lennart Johansson Pokal.klapp_klap
Nu har "Di Gule" börjat marschen mot Lennart Johansson Pokal.klapp_klap
JA varför inte men men det är långt dit..:)
"Peking" Det gammla storlaget ångar på...
4-2 mot häcken...Kul när det händer lite i grytan..
P.S Östersund dängde dit Gais med 3-1 i går kväll.klapp_klap
Och själv hoppas jag på HIF, årets målspruta... _B-anana _B-anana
Go Lindström :D
para poli
2013-04-27, 18:51
Och själv hoppas jag på HIF, årets målspruta... _B-anana _B-anana
Go Lindström :D
Bara att gratulera. klapp_klap
Har en (för övrigt) mycket trevlig weekend i vackra Skåneland. Vi var ca 20 tappra Gefle-supportrar på Olympia.
JAG :eek:, fick det tvivelaktiga nöjet att utse och dela ut matchens lirare i Gefle. Det fick Orlov för hans slit. Fick gå in på innerplan :), som tack fick jag en signad tröja av Orlov. Det var publiken som var matchvärd.
Snyggt arrangemang HIF klapp_klap.
Bara att gratulera. klapp_klap
Har en (för övrigt) mycket trevlig weekend i vackra Skåneland. Vi var ca 20 tappra Gefle-supportrar på Olympia.
JAG :eek:, fick det tvivelaktiga nöjet att utse och dela ut matchens lirare i Gefle. Det fick Orlov för hans slit. Fick gå in på innerplan :), som tack fick jag en signad tröja av Orlov. Det var publiken som var matchvärd.
Snyggt arrangemang HIF klapp_klap.
Trevligt att höra. Speciellt i dessa tider... :mad:
Tack för att du tog dig ner ända från Gävle för att bidra till ett bra arrangemang!
Själv har vi hållit konfirmation för dottern, så jag kunde tyvärr inte närvara själv.
bye_bye
/Z
Så ja då tog Elfsborg sin andra seger..klättrade upp på fjärde plats..
Då är dom tre lag som inte förlorar. Blåvitt. Malmö och Elfsborg..
Vem av dom klarar sig längst ???:)
Mitt tips Blåvitt men hjärtat säger Elfsborg flabb_flab
hjärtat säger Elfsborg flabb_flab
Mitt också!!
Tobbe
Charleston
2013-04-29, 10:01
...och mitt!
para poli
2013-05-02, 15:15
Trist dag!
Vila i frid Ivan Turina.
Alla fotbollsälskare skänker en tanke och djupaste beklagan till familj och vänner. <3
Ja trodde inte det var sant.När det plingade till i telefonen..
Skänker även jag en tanke till dom berörda..
Ja tre nya poäng till Gulingarna. klapp_klap
Jaha där rök Blåvitts nolla. Då var dom två kvar..
para poli
2013-05-06, 21:04
Nöjd med ett X på Strömvallen. Det blev som man trott, Pelle Olsson back to basic, efter debaclet i Helsingborg. Inga utsvävningar här inte. / 4-4-2, Sveriges rätaste linjer
Exakt. Nu måste Mjällby åka upp till Stockholm igen, det kostar cirka 100.000 för Mjällby, och om de skulle torska kommer det att svida ordentligt, det är en liten klubb, liten och fattig. :o
Japp då tilldelades Mjällby segern mot Djurgården. 3-0. :)
Her kommer ett tips fra Norge. Et svensk lag vinner... :D
Her kommer ett tips fra Norge. Et svensk lag vinner... :D
:D. Oj oj en Norgehistoria..Ja du får nog heja på Rosenborg..:)
Så ja det börjar tajta till i toppen nu...:)
Har Helsingborg satt ribban, Dom övertygade verkligen..
Vi kan väl alltid hoppas... ;)
Det är ju stormatch nästa måndag!
/Z
dromprinsen
2013-05-14, 14:27
HIF (Helsingborg) mot Häcken igår 5-0. Say no more!
Vem leder Allsvenskan?
HÅJEFF!
/Z
Jaa 19.07 mot Elfsborg..mmm svårt svårt..:confused:
Så ja har Stockholmslagen vaknat ??:confused:
/Z
Japp dom spräckte Elfsborgs nolla..2-1...:cool:
Yes, satt fint! _B-anana
Och nu väntar derby nästa onsdag. Iff-Iff borta. Ny svår match, men jag är försiktigt optimistisk...
/Z
Heja dom gula 6-0. Skönt_B-anana
Heja dom gula 6-0. Skönt_B-anana
Absolut, men hade Di Gule satt hälften av chanserna de missade, hade det blivit 2 siffrigt.
BP var riktigt usla.
Tobbe
para poli
2013-05-23, 20:45
BP; ena veckan sin största allsvenska vinst mot Gefle :o, andra veckan sin största allsvenska förlust... / vad säger detta om mitt fina Gefle IF? :confused:
...och KFF vann Smålandsderbyt mot Öster med 3-1_B-anana
Lissi
Grattis Göteborg..Svenska Cupmästare klapp_klap
Grattis Göteborg..Svenska Cupmästare klapp_klap
Ja, så härligt och rättvist! I år tar vi dubbeln! _B-anana
/Netwolf
Ja, så härligt och rättvist! I år tar vi dubbeln! _B-anana
/Netwolf
Nja det återstår att se..flabb_flab
Oj oj där gick IFK Göteborg på en riktig mina mot Öster...:eek:
Självklart ska årets guld bli gulsvart och således tilldelas Häcken :)
SJÄLVKLART hoppas vi på HIF eftersom Kalmar inte kan vinna med det unga lag de har.!! Kalmar kommer ju inte att vinna nu på några år, så då hoppas vi på HIF!:D
Lissi
Självklart ska årets guld bli gulsvart och således tilldelas Häcken :)
Nja det verkar som det är flera om budet...Elfsborg-Häcken 1-0..flabb_flab
Ja nu är det ju lite ledighet i allsvenskan...
Men men di Svenske var ju i farten i går och seger blev det..klapp_klapklapp_klap
Ja så var det då Sverige - Österrike..
Nja det gick inte så bra. :confused::confused:
Nja inte var spelet mot Färingarna så övertygande..
Men men det gick ju vägen. 2-0 till di Svenske.:confused:
para poli
2013-06-12, 18:13
Han är ganska rutinerad våran världsstjärna....
Det där gör han inte om mot Barca eller England! Han vet att han inte åker på det gula här. Som sagt, rutin kallas det för. Han är för skön. Och som han sätter TV4:as expert på plats.
http://www.youtube.com/watch?v=jFrLvqkxQNg
para poli
2013-06-12, 18:24
För övrigt ser vi löjligt mkt fram mot lördagen. Gefle - Öster i en tidig ödesmatch på klassisk brittisk fotbollstid (Gefle är inte bortskämd med fina speltider, mest tisdagar och måndagar) och fiinfint sommarväder. Blir puben fr kl 12 och storpublik (nåja) på klassiska Strömvallen... :):)
Kanske, kanske en å annan trött hockeynörd orkar masa sig till vallen för att bevittna en världssport på hemmaplan?:rolleyes:
Sen missar jag nästa hemmamatch mot DIF pga utlandsresa. Kommer hem lagom till returmötet i EUROPA LEAGUE-matchen, förhoppningsvis på malta eller cypern, då blir det snabb bokning... / Forza gefle alé_B-anana
För övrigt ser vi löjligt mkt fram mot lördagen. Gefle - Öster i en tidig ödesmatch på klassisk brittisk fotbollstid (Gefle är inte bortskämd med fina speltider, mest tisdagar och måndagar) och fiinfint sommarväder. Blir puben fr kl 12 och storpublik (nåja) på klassiska Strömvallen... :):)
Kanske, kanske en å annan trött hockeynörd orkar masa sig till vallen för att bevittna en världssport på hemmaplan?:rolleyes:
Sen missar jag nästa hemmamatch mot DIF pga utlandsresa. Kommer hem lagom till returmötet i EUROPA LEAGUE-matchen, förhoppningsvis på malta eller cypern, då blir det snabb bokning... / Forza gefle alé_B-anana
JA vi sätter några kronor på Gefle och vädret klapp_klap
para poli
2013-06-12, 21:36
JA vi sätter några kronor på Gefle och vädret klapp_klap
Just nu; 2,05 gånger degen på Gefle spelas 24-7. Bara att kasta in porslinet :D. Jag står för bankgaranti... :rolleyes:
Vädret däremot känns osäkrare (juni, Sverige). flabb_flab
Just nu; 2,05 gånger degen på Gefle spelas 24-7. Bara att kasta in porslinet :D. Jag står för bankgaranti... :rolleyes:
Vädret däremot känns osäkrare (juni, Sverige). flabb_flab
Ja vad bra vi sätter pengarna på Gefle..
Jo vädret blir nog bra. klapp_klap
Trevlig helg alla fotbollsnördar.. klapp_klap
para poli
2013-06-15, 09:44
Ja vad bra vi sätter pengarna på Gefle..
Jo vädret blir nog bra. klapp_klap
Trevlig helg alla fotbollsnördar.. klapp_klap
Japp, vädret strålar, snart bär det av till puben och sedan vallen. Tänk att en dag kan vara så underbar... flabb_flab
Trevlig helg!
para poli
2013-06-15, 17:34
Ja ja, det var god öl och fin stämning iaf :(
Ja ja, det var god öl och fin stämning iaf :(
Ja men oavgjort var väl inte fel..
Det var ju flera oavgjorda. Tex Blå Vitt mot Djurgården..bye_bye
Ja du para poli....
I morgon är ditt lag i Borås och möter mitt lag..Hur sätter vi pengarna ????
Sol det blir det ju ...bye_byebye_bye
Ja du para poli....
I morgon är ditt lag i Borås och möter mitt lag..Hur sätter vi pengarna ????
Sol det blir det ju ...bye_byebye_bye
Varför har dom sååå svårt mot just Gefle ??:confused::confused:
para poli
2013-06-23, 16:27
Varför har dom sååå svårt mot just Gefle ??:confused::confused:
Ja ibland är det underligt med fotboll...
Vi har t ex ruggigt svårt mot Göteborgslagen.
Men glad blev jag:) efter att suttit på ett hotellrum i Ho Chi Minh City och slitit mitt hår över att få livestream och senare webbradiosändning att funka. Det slutade med tät mailkontakt med en kompis :(. Nu sitter jag i Hanoi och förbereder så att grejjerna ska funka imorgon mot Djurgårn. Och så är det Europa-leaguelottning oxå. Man får "hänga på låset" på flygresor.se. Kan bli en extra semesterresa till Malta:), men det kan ju oxå bli en bergsby i Albanien :D.
Hare! bye_bye
Ja ibland är det underligt med fotboll...
Vi har t ex ruggigt svårt mot Göteborgslagen.
Men glad blev jag:) efter att suttit på ett hotellrum i Ho Chi Minh City och slitit mitt hår över att få livestream och senare webbradiosändning att funka. Det slutade med tät mailkontakt med en kompis :(. Nu sitter jag i Hanoi och förbereder så att grejjerna ska funka imorgon mot Djurgårn. Och så är det Europa-leaguelottning oxå. Man får "hänga på låset" på flygresor.se. Kan bli en extra semesterresa till Malta:), men det kan ju oxå bli en bergsby i Albanien :D.
Hare! bye_bye
Ja du hoppas ni dänger dit Djurgården..Och sen är det inte lätt när man är ett med sitt lag..Man lider med dom i både med och motgångar..
Får hoppas det funkar med kontaket vart du än är på klotet..
Ha det bra..bye_bye
para poli
2013-06-23, 17:17
Ja du hoppas ni dänger dit Djurgården..
krysset står i 1,09 på sv spel :D
para poli
2013-06-24, 20:10
Ja du hoppas ni dänger dit Djurgården..
Gefle det klart hetaste laget.
Hittade en kanonstream här i Hanoi mitt i natten.
Tror jag har skickat över 20 mess till min kompis på Strömvallen (20 x 3 kr = 60 kr) över hur upprörd jag var på kommentatorn. Får man vara hur enögd och partisk som sådan? Sen blir det ju komiskt när dom försöker dölja det. / pinsamt och besviken på en annars kanondag i ett regnigt Hanoi
bye_bye
PS vad sa jag om krysset?
Mitt hopp står till Skånes stolthet - HIF!! De har öppnat starkt och visar att de är i utomordentlig form!klapp_klap
Ja får se nu hur länge Blåvitt är i toppen..
Och du para poli det blev ju ett kryss igen..bye_bye
Oj oj där föll dom två Skånelagen tungt...:confused::confused:
martinifk
2013-06-29, 23:44
Ja får se nu hur länge Blåvitt är i toppen..
Tills omgång 30 får vi väl hoppas?? :cool:
Oj oj nu har det tätnat till riktigt i toppen..
Ja så skulle det vara till sista omgången..flabb_flab
para poli
2013-07-06, 18:16
Elfsborg!:mad: Där sprack mitt topptips, trots halvgarderingen på ÅFF. Så där vinner man inga sm-guld.:confused:
bye_byefrom Vietnam
BTW, bokat bortabiljett Farmagusta-Gefle 18 juli i Europa-league. Vi blir ngr glada som åker ner... :)
De riktigt klassiska lagen är på gång.
Åtvidaberg 4 raka segrar i Allsvenskan
Degerfors någonting liknande i Superettan
Vilket *klassiskt* lag vill du se i Allsvenskan ?? :confused:
para poli
2013-07-07, 03:39
Vilket *klassiskt* lag vill du se i Allsvenskan ?? :confused:
Räknas Brage som klassiskt?
Räknas Brage som klassiskt?
Jo men det gör dom väl..Men men ser inte så bra ut.:rolleyes:
Sedan får vi väl se hur det går dom Blå i kväll..:cool:
Sedan får vi väl se hur det går dom Blå i kväll..:cool:
Inte så bra, hoppas jag... :cool:
Direkt från Naxos
/Z
som bokat in sportradion till kvällens balkongsittning...
Inte så bra, hoppas jag... :cool:
Direkt från Naxos
/Z
som bokat in sportradion till kvällens balkongsittning...
Ja sportradion låter ju bra det..bye_bye
Oavgjort ingen klarade av ett ryck i tabellen..
Bara att hoppas det fortsätter så...bye_bye
Oavgjort ingen klarade av ett ryck i tabellen..
Bara att hoppas det fortsätter så...bye_bye
Och vinnare blev.... Malmö :mad:
bye_bye
/Z
Ja, som den östgöte jag är bör jag ju hålla på Peking (Norrköping) eller Sockna (Åtvidaberg). Valet är inte svårt, det bli sockna. Minns glansdagarna med Sandberg, Edström o Bröderna Magnusson. Det var tider det, underbara stunder på Kopparvallen. Kanske går att upprepa, vem vet?!
Claes på Lesvos
2013-07-09, 20:48
Varför :mad:för Malmö. Vi som älskar Malmö FF tycker nog klapp_klapklapp_klap passar bättre!
Det är härligt att det finns ett antal 'vallar' kvar i fotbollsvärlden som t ex Kopparvallen,Örjans Vall,Rambergsvallen,Vångavallen med flera. :D
Sämre i ishockey med alla Läkerol,Löfbergs Lila och Cloetta och allt vad de heter.__D
Varför :mad:för Malmö. Vi som älskar Malmö FF tycker nog klapp_klapklapp_klap passar bättre!
Så är det naturligtvis!
Tycker bara att oavgjort är :mad: eftersom vinnaren alltid finns utanför matchen...
bye_bye
/Z
Kalimera
2013-07-10, 09:04
Det är härligt att det finns ett antal 'vallar' kvar i fotbollsvärlden som t ex Kopparvallen,Örjans Vall,Rambergsvallen,Vångavallen med flera.Och lilla Strandvallen i Mjällby. :)
para poli
2013-07-10, 09:19
Det är härligt att det finns ett antal 'vallar' kvar i fotbollsvärlden
... och Strömvallen :)
Det är bara att hoppas att dessa vallar får vara kvar.
Varför inte k-märka dom klassiska, så dom bevaras.
Sedan har vi ju även Tunavallen i Eskilstuna..:)
para poli
2013-07-11, 23:26
whoohopihdo.
#gifieuropa13
Nyss hemkommen från Norrporten och överkörningen av Trans Narva. Nu väntar Anorthosis som chockade Europa i Champions League 2008/09. Naturligtvis är biljetten till Cypern bokad, och vi är hitills 20-talet Geflesupporters som bokat nästa torsdag. Kan bli episkt.
Svårare nöt på söndagen mot Peking hemma på ett soldränkt Strömvallen /mkt fotbollsbira nu :D
whoohopihdo.
#gifieuropa13
Nyss hemkommen från Norrporten och överkörningen av Trans Narva. Nu väntar Anorthosis som chockade Europa i Champions League 2008/09. Naturligtvis är biljetten till Cypern bokad, och vi är hitills 20-talet Geflesupporters som bokat nästa torsdag. Kan bli episkt.
Svårare nöt på söndagen mot Peking hemma på ett soldränkt Strömvallen /mkt fotbollsbira nu :D
Det är bara att lyfta på hatten..5-1. Då hoppas vi att formen håller i sig till söndagen.bye_bye
Ja Malmö är ju i topp nu..Men för hur länge..:confused:
Och Gefle tappade ledningen på slutet igen..:confused:
para poli
2013-07-15, 11:55
Och Gefle tappade ledningen på slutet igen..:confused:
Riktigt tungt. En solklar coachmiss. Pelle Olsson får svidande kritik i lokalpressen och sociala medier idag. Så ängligt efter ledningsmålet. Mf gick på knäna och PO väntar till 88' med byte, då gör han ett rakt byte på forward :mad:.
Lycka till i CL på onsdag. Skulle vara så jäkla kul med svensk representation!
Riktigt tungt. En solklar coachmiss. Pelle Olsson får svidande kritik i lokalpressen och sociala medier idag. Så ängligt efter ledningsmålet. Mf gick på knäna och PO väntar till 88' med byte, då gör han ett rakt byte på forward :mad:.
Lycka till i CL på onsdag. Skulle vara så jäkla kul med svensk
representation!
Ja mera svensk fotboll ut i Europa. Så vi hoppas det går bra..bye_bye
Ja även Elfsborg är säkert vidare i CL kvalet efter7-1 mot FC Daugava..
Samt ett stort stort grattis till Anders Svensson på hans 37 års dag.klapp_klapklapp_klap
Samt ett stort stort grattis till Anders Svensson på hans 37 års dag.klapp_klapklapp_klap
...och till han miitfältskollega Henning Hauger på hans 28 års dag:D
Charleston
2013-07-18, 09:01
...och Ahlis till 61!
...och Ahlis till 61!
Oj, är han så gammal, min klasskamrat från mellanstadiet:D
Det är så det är i livet,alla andra blir äldre så fort... :eek:
Men vilken härlig kille "Ahlis"
Gillade honom när han spelade..:)
martinifk
2013-07-24, 22:39
Imorgon gäller det för Blåvitt i Slovakien!! Vinnaren ställs ju mot antingen cypriotiska Omonia eller rumänska Astra... :) kunde ju bli en underbar resa för Blåvita supportrar, likt Gefles, till Cypern m.a.o :cool:
para poli
2013-07-24, 22:46
Imorgon gäller det för Blåvitt i Slovakien!! Vinnaren ställs ju mot antingen cypriotiska Omonia eller rumänska Astra... :) kunde ju bli en underbar resa för Blåvita supportrar, likt Gefles, till Cypern m.a.o :cool:
Kan rekomenderas / word :D
Lycka till!! :)
martinifk
2013-07-24, 23:01
Kan rekomenderas / word :D
Lycka till!! :)
Japps förstår jag! Och du va ju där hehe... :D
Lät f.ö fantastiskt när du i en annan tråd nämnde att ni blev bjudna av Anorthosis pres.! :cool:
Tackar, kan nog behövas dessvärre! :)
para poli
2013-07-25, 00:30
Japps förstår jag! Och du va ju där hehe... :D
Lät f.ö fantastiskt när du i en annan tråd nämnde att ni blev bjudna av Anorthosis pres.! :cool:
Tackar, kan nog behövas dessvärre! :)
Fan, det fixar ni hur lätt som helst! hejja hejja!
Hehe, bildbevis med presidenten på instagram @andersgustafsson69 eller #fyranollisundsvall :Dflabb_flab Fler bilder från cypernresan på samma instagramkonto lr #gifieuropa13 :)
bye_bye
para poli
2013-07-25, 01:14
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/264841_10151547414507919_645712559_n.jpg
para poli
2013-07-26, 00:24
Haha, ja vad säger man? Nån som har bra tips på schyssta hotell i Azerbadjan? Så episk natt!! flabb_flab
martinifk
2013-07-27, 03:53
Stort grattis till Gefle!! bara att buga klapp_klap
Härligt foto! :cool:
Ja, för övriga svenska lag med får man ju säga... sanslöst bra ifrån alla utom Blåvitt då som skämde ut sig totalt, mot på pappret enklaste motståndet... :(
Rullar vidare i Allsvenskan på söndag med toppmatch mot Helsingborg! :)
Ja Gefle gjorde en bragd..Fotboll är ju bara för underbart..
Grattis para poli. Hoppas du är glad nu.bye_byebye_bye
para poli
2013-07-28, 23:31
Ja Gefle gjorde en bragd..Fotboll är ju bara för underbart..
Grattis para poli. Hoppas du är glad nu.bye_byebye_bye
Tror du? (vilken vecka) nånstans i 7e himmlen efter slagit MFF hemma med 2-0. Inte blir det sämre av följande inslag på teve:
Hamad;
- " Vi orkade inte idag, vi var för trötta, vi har ju spelat i Europa."
- " Men det har ju Gefle också gjort? "
- " Men deras spel är inte så krävande som vårt"
:D
Förstår att du åkt ut i ö-världen, tror jag? Hoppas du har världens bästa semester. bye_bye Lycka till mot Celtic!:)
Tror du? (vilken vecka) nånstans i 7e himmlen efter slagit MFF hemma med 2-0. Inte blir det sämre av följande inslag på teve:
Hamad;
- " Vi orkade inte idag, vi var för trötta, vi har ju spelat i Europa."
- " Men det har ju Gefle också gjort? "
- " Men deras spel är inte så krävande som vårt"
:D
Förstår att du åkt ut i ö-världen, tror jag? Hoppas du har världens bästa semester. bye_bye Lycka till mot Celtic!:)
Nej inte ö-världen ännu. Men om fyra veckor..Nu är vi i stugan mitt i den Jämtlänska skogen.
I kväll står hoppet till ELFSBORG..Deras kamp mot Skottarna. Celtic.
bye_byebye_bye
para poli
2013-07-31, 11:55
I kväll står hoppet till ELFSBORG..Deras kamp mot Skottarna. Celtic.
bye_byebye_bye
Håller alla tummar! VI vill ha ett lag i CL! :)
para poli
2013-07-31, 22:59
Mycket imponerad av IF ELLOS :D, ikväll.
Tråkigt med målet, och synd att tacos skott inte satt.
Tror trots allt att Celtic hemma i Borås, på plastgräs, är betydligt beskedligare. Betänk att Celtic slog Barca hemma på Celtic park i fjol.
Näpp, bra utgångsläge Elfsborg! :)
Imon hoppas vi på övriga svensklag. Blev ingen Azerbadjanresa för mej (omöjliga förutsättningar visum+flyg) så man får hoppas på nån fulstream...
Gonatt fotbollsälskare bye_bye
Mycket bra match av hela laget, framförallt av Mo och Johan larsson.
Tyvärr är 1-0 ett svårt resultat, gör Celtic 1 mål måste "Di Gule" gör 3.
Men Celtic lär få en tuff resa på Elfsborgs Fästning kommande onsdag.
Tobbe den Gule
Satt med andan i halsen under hela kampen..Hoppades hoppades men nej..
Men men slaget är inte förlorat ..Tyckte att mister tackos gör det mycke bra.
Vi får ju mera fotboll i kväll..Tror jag köper att par öl till kvällen..bye_byebye_bye
Kämpa på mitt kära Djurgården!!klapp_klapklapp_klap
para poli
2013-08-04, 22:41
Nyss hemkommen från "stölden på Kopparvallen". Men idel glada miner i bussen från luttrade norrlandsupportrar.
Nyss hemkommen från "stölden på Kopparvallen". Men idel glada miner i bussen från luttrade norrlandsupportrar.
Skönt att ni var glada på hemresan.. Efter den solklara "Stölden" bye_bye
Fullsatt på en träning!
5840 åskådare på en träning hade Skellefteå AIK igår.
Och Björklöven hade 1300 åskådare på sin träning.
Nu har dom kommit på isen igen.
Oj, ursäkta! Det här är visst en fotbollstråd! Men vi här i Västerbotten vill ju glädjas också. flabb_flab
Birgitta.
Fullsatt på en träning!
5840 åskådare på en träning hade Skellefteå AIK igår.
Och Björklöven hade 1300 åskådare på sin träning.
Nu har dom kommit på isen igen.
Oj, ursäkta! Det här är visst en fotbollstråd! Men vi här i Västerbotten vill ju glädjas också. flabb_flab
Birgitta.
Klart de att alla skall vi glädjas så om det är fotboll eller spel på fruset vatten..bye_byebye_bye
Japp så var då Elfsborg borta efter förlusten i går kväll ..:confused::confused::confused:
para poli
2013-08-08, 23:51
Japp så var då Elfsborg borta efter förlusten i går kväll ..:confused::confused::confused:
Mjaae, enda svenska lag kvar i Europacuperna ju.
Nyss hemkommen från dygntorsk i Sundsvall :(.
Men glada pojkar på bussarna hem flabb_flab. Som alltid!
Mjaae, enda svenska lag kvar i Europacuperna ju.
Nyss hemkommen från dygntorsk i Sundsvall :(.
Men glada pojkar på bussarna hem flabb_flab. Som alltid!
Jo men så är det.. Du har så rätt..
Vi får sätta en peng på Elfsborg då..:)
Trevlig helg alla fotbollsälskare...bye_bye
Jo men så är det.. Du har så rätt..
Vi får sätta en peng på Elfsborg då..:)
Trevlig helg alla fotbollsälskare...bye_bye
Och det blir Nordsjälland som de får möte, verkar inte vara helt omöjligt!
Tobbe
SE där ja "para poli" det blev ju tre pinnar för ditt GEFLE..Grattis.klapp_klapklapp_klap
Ja det verkar tyst och stilla här me...
Men men fotbollen rullar på, för vissa rullar den år rätt håll. Men sedan rullar
det åt andra hållet för vissa lag..10 poäng upp till toppen ...nja det är väl inte omöjligt..
Åker nu på lördag till Samos, så ni får ha det så bra i 14 dagar // Kastas bye_bye
para poli
2013-08-20, 14:51
Åker nu på lördag till Samos, så ni får ha det så bra i 14 dagar // Kastas bye_bye
Trevlig resa! :)
... och Strömvallen :)
Sen nya i Solna
Kamrat vallen flabb_flab
Olympiakos
2013-08-31, 15:54
Finns det redan en tråd om var man kan se Allsvenskfotboll i Grekland eller har ni som vet lust att skriva här kanske.
Jag vet att det är många som vill se AIK på sin Greklandsemesterflabb_flab
Ni kanske vet nån bar på Naxos? Fyll gärna på ö för ö.....
Kalimera
2013-09-02, 14:41
Finns det redan en tråd om var man kan se Allsvenskfotboll i Grekland eller har ni som vet lust att skriva här kanske.Jag tror inte att du hittar något ställe där du kan se svensk fotboll på teve.
Jag tror inte att du hittar något ställe där du kan se svensk fotboll på teve.
Jo, jag har faktiskt sett barer i Rhodos stad som visat allsvenskan.:)
Kalimera
2013-09-02, 15:01
Jo, jag har faktiskt sett barer i Rhodos stad som visat allsvenskan.:)Måste varit Elfsborgs matcher då. :)
Olympiakos kan du se på Nova sport. Det är ett bättre alternativ än både AIK och AEK. Olympiakos vann i går med 5-0 mot Levantiakos med bättre spel än fotbollen i Sverige. Bra namn du valt förresten! bye_bye
Jag tror som Janne att du inte har möjlighet f.n. Under Off Season händer det att enstaka svenska matcher visas. Via datorn kanske?
/ Jannis
para poli
2013-09-02, 15:14
Det hör ju inte hit, men är ändå en rolig händelse:
Jag gled in på ett pensionat i Egiali snyggt klädd i en GIF-tröja. Han frågar direkt;
-What team?
- Oh, it's a small swedish countryside team, you don't know them.
-what team? insisterade han.
-It´s Gefle.
Han sken upp och sa:
-AAh, Gaevle, very good home-team.
Det visade sig att han bettade ganska hårt på nått nätbolag och hade bra koll på Allsvenskan.
/Det går tungt nu! :mad:
Olympiakos
2013-09-04, 18:37
Bra namn du valt förresten! bye_bye
Jag tror som Janne att du inte har möjlighet f.n. Under Off Season händer det att enstaka svenska matcher visas. Via datorn kanske?
/ Jannis
Finns en tanke bakom valet av namn ;)
Det var precis en stream jag tänkte på, vet att grekerna bettar en hel del på allsvenskan plus att det kanske finns nån svenskbar som streamar Allsvenskan flabb_flab
Det lär visa sig på plats om inte annat.
Olympiakos som var i Aten 1999 och såg AIK spela mot Aekklapp_klap
Vilken underbar syn som mötte oss när jag och min fru klev på SAS planet på Samos lördag kväll..
Över varje stolsrygg hänge Aftonbladet, och på första sidan såg vi en bild på Anders Svensson.
Tänk att den underbara "Gamla" gubben avgjorde mot Irland, man blir ju såå glad på hans vägnar och han är värd detta..
Tack Anders du är ju bara för go..klapp_klapklapp_klap
Kalimera
2013-09-10, 14:01
Tänk att den underbara "Gamla" gubben avgjorde mot Irland, man blir ju såå glad på hans vägnar och han är värd detta.Ja, det är han verkligen! Vi får hoppas på en repris i kväll. _B-anana
Heja på GEFLE. Skönt med en fullpåängare. klapp_klapklapp_klapklapp_klap
4 -0 till Olympakos i går. PSG får en svår match på tisdag!
/ Jannis
Och härliga 4-1 till Elfsborg...klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
para poli
2013-09-15, 19:45
Heja på GEFLE. Skönt med en fullpåängare. klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Och härliga 4-1 till Elfsborg...klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap
:):):)
Aj aj Malmö FF... Börjar nerverna göra sig påminda :cool:
Om vi bortser från allsvenskan en liten stund..
Grattis Pia Sundhagen och Sveriges damer för segern över Polen. :)
para poli
2013-09-22, 01:08
Mycket nöjd med en pinne i Kalmar.
Men vilken uppståndelse över en banderoll. Som snäll Geflesupporter får man ofta utstå spott och spe.
Men vi är vana. Alla trampar på oss. Domare blåser mot oss. Motståndarna kissar och spottar på oss.
Det gör oss ingenting. Vi åker våra 120 mil tur och retur och är jätteglada med 0-0. :)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/544550_10151665040527919_406976648_n.jpg
Nej då vi gillar er verkligen..
Hoppas för guds skull att ni grejar det..bye_bye
Bara inte "Minkby" AIF vinner så är jag nöjd ;).
Deia
bye_bye
Jaha där gick även AIK på en riktig mina. Di blå gjorde sitt jobb med bravur..flabb_flab
Jaha där gick även AIK på en riktig mina. Di blå gjorde sitt jobb med bravur..flabb_flab
Ja, är det inte härligt att vakna upp idag! :)
/Netwolf
Ja Ja nu gick Blå Vitt på den berömda minan..:confused::confused:
Ja Ja nu gick Blå Vitt på den berömda minan..:confused::confused:
Yes_B-anana_B-anana_B-anana!!!
Lissi
Grattis Gefle. Ni fixar detta..klapp_klapklapp_klap
Jag har inte alls följt denna tråd, tycker generellt ganska illa om svensk klubblagsfotboll av ett antal anledningar. Särskilt på grund av avsaknaden av det spontana, oberäkneliga spel som många andra nationer kan prestera, dvs. det som ligger utanför det typiskt svenska "systemtänkandet", det taktiska, teoretiska, ALLTID förutsägbara spelet där motståndaren kan planera sitt försvar.
Har heller inte följt de allsvenska lagen, men IMPONERAS VARJE ÅR AV GEFLE IF som varje säsong lyckas att klara sig kvar med beröm godkänt och särskilt att de efter sommaren mäktar med att hålla sig ovanför strecken då det verkligen behövs. Kanhända att Östers IF idag var en extremt dålig värdemätning då de synnerligen är indragna i åtminstone kvalstriden men att göra 4-1 på bortaplan är verkligen starkt!!
/Hasse (även Brynäs-fan !!)
Jag har inte alls följt denna tråd, tycker generellt ganska illa om svensk klubblagsfotboll av ett antal anledningar. Särskilt på grund av avsaknaden av det spontana, oberäkneliga spel som många andra nationer kan prestera, dvs. det som ligger utanför det typiskt svenska "systemtänkandet", det taktiska, teoretiska, ALLTID förutsägbara spelet där motståndaren kan planera sitt försvar.
Har heller inte följt de allsvenska lagen, men IMPONERAS VARJE ÅR AV GEFLE IF som varje säsong lyckas att klara sig kvar med beröm godkänt och särskilt att de efter sommaren mäktar med att hålla sig ovanför strecken då det verkligen behövs. Kanhända att Östers IF idag var en extremt dålig värdemätning då de synnerligen är indragna i åtminstone kvalstriden men att göra 4-1 på bortaplan är verkligen starkt!!
Tror inte Malmö tyckte det var förutsägbart i går mot Häcken..
Så visst finns det ljusglimtar.
Ja Gefle vill jag verkligen ha kvar i den högsta serien..bye_bye
para poli
2013-10-08, 18:21
Nej då vi gillar er verkligen..
Hoppas för guds skull att ni grejar det..bye_bye
Grattis Gefle. Ni fixar detta..klapp_klapklapp_klap
Ja Gefle vill jag verkligen ha kvar i den högsta serien..bye_bye
Oj vad mycket kärlek!
Puss på er!! <3 bye_bye
JA. I kväll är det ju fotbollsfest Sverige-Österike.
Det gäller att Grabbarna fixar detta. Satsar på 2-1..
Trevlig helg alla.bye_byebye_bye
Skönt att dom kan spela klart allsvenskan nu..Börjar bli mörkt och kallt ..Vintern är på gång
hotar med snö här uppe i Jamtland..:eek:
para poli
2013-10-20, 00:54
SORRY Sverige! Ni får dras med tråkiga Gefle ett år till :D. Så här ser ett allsvenskt kontrakt ut:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/p480x480/1381178_10151713460987919_1072047358_n.jpg
Gratts! Det heter ju allsvenskan och då vore det ju jäkligt trist om det inte finns lag norr om Stockholm !
Lissi
Bara att gratulera! klapp_klap
/Netwolf
Såå jäkla glad att Gefle fixade detta..Bara att lyfta på hatten.
Grattis alla Gefle fans från en sann Elfsborgare..klapp_klapklapp_klapklapp_klap
para poli
2013-10-21, 21:00
Gratts! Det heter ju allsvenskan och då vore det ju jäkligt trist om det inte finns lag norr om Stockholm !
Lissi
Börjar bli trött i armen, men helt klart värt att hålla Norrlandsföstret öppet. (fast jag är skåning i botten :O)
Bara att gratulera! klapp_klap
/Netwolf
Tack som bare den =). Min farsa, Blåvit som bare den, gick bort förra veckan. Har alltid ett hjärta hos änglarna. Farsan växte upp på handelsträdgåden där nyaullevi byggdes 58. Sånt viftar man inte bort hur som helst.
Såå jäkla glad att Gefle fixade detta..Bara att lyfta på hatten.
Grattis alla Gefle fans från en sann Elfsborgare..klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Tack! Måste åka til Borås nästa gång. Har missat det varje år... :) Åh vad det värmer med all support!!!
Ja nu darrar dom som tänkte ta guldet ( Blå Vitt och Helsingborg ).
Men AIK trampar på...
Kul att Gefle fick en pinne mot Djurgården . Allsvenskans formstarkaste lag just nu..bye_bye
Stort grattis till Malmö..klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Kalimera
2013-10-29, 08:58
Stort grattis till Malmö..klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Det är bara att gratulera! klapp_klap
para poli
2013-10-29, 16:21
klapp_klap
Från Allsvenskans nordligaste lag till det sydligaste; (fr himmelsblått till himmelsblå)
G R A T T I S! Klart värdiga! / Gefle support :)
JA mina vänner då var det slut för i år. En del har ju hänt sedan första matchen..Mitt lag Elfsborg slutade sexa var väl inte deras mål. Dom mötte ju" para polis" Gefle som dom brukar ha svårt för i sista matchen. Men det gick ju vägen i dag. Skönt att Gefle blir kvar i allsvenskan.
Så tack för i år alla som varit med // Jan -Erik Kastås bye_byebye_bye
para poli
2013-11-04, 15:28
JA mina vänner då var det slut för i år. En del har ju hänt sedan första matchen..Mitt lag Elfsborg slutade sexa var väl inte deras mål. Dom mötte ju" para polis" Gefle som dom brukar ha svårt för i sista matchen. Men det gick ju vägen i dag. Skönt att Gefle blir kvar i allsvenskan.
Så tack för i år alla som varit med // Jan -Erik Kastås bye_byebye_bye
Grattis till segern igår.
Gefle spelar nog bäst under press, med kniven på strupen, på stupkanten och eld i baken...:D
Det stora igår var att nollan "Hugo" och bonden "Berhard" tog avsked. Många stannade kvar för att hylla desse som spelat i ett och ett halvt decennium (bl a i tredjedvisionen:eek:).
Mycket fint av Anders Svensson att springa fram till Hugo, ge honom en stor kram och matchtröja. Dessa två har en historia ihop. Hugo limmade en straff av Svensson en gång, vilket höll honom vaken en hel natt.
Kul tråd det här, får bli en ny framåt påsk.
Vad ska man göra nu fram till februari?? :confused:
Varma hälsningar bye_bye! / Anders,som på en vecka avverkat Tele2 arena, Portman road, Loftus road och Stream Valley, flåt Strömvallen. (Fick ta 7-planet från Heathrow för att hinna på match)
Grattis!
Men nästa år blir det tuffare för alla.
För då är äntligen Sportklubben (från Örebro) med igen :D:D:D
Grattis!
Men nästa år blir det tuffare för alla.
För då är äntligen Sportklubben (från Örebro) med igen :D:D:D
Jo men skönt att den anrika klubben från Gnällbältets mecka är tillbaka..bye_bye
Grattis till segern igår.
Gefle spelar nog bäst under press, med kniven på strupen, på stupkanten och eld i baken...:D
Det stora igår var att nollan "Hugo" och bonden "Berhard" tog avsked. Många stannade kvar för att hylla desse som spelat i ett och ett halvt decennium (bl a i tredjedvisionen:eek:).
Mycket fint av Anders Svensson att springa fram till Hugo, ge honom en stor kram och matchtröja. Dessa två har en historia ihop. Hugo limmade en straff av Svensson en gång, vilket höll honom vaken en hel natt.
Kul tråd det här, får bli en ny framåt påsk.
Vad ska man göra nu fram till februari?? :confused:
Varma hälsningar bye_bye! / Anders,som på en vecka avverkat Tele2 arena, Portman road, Loftus road och Stream Valley, flåt Strömvallen. (Fick ta 7-planet från Heathrow för att hinna på match)
Jo men vi får väl se på när di Svenske klår Portugiserna _B-anana_B-anana
Börjar sakta och obevekligt inse att säsongen är slut och att det "bara", blev ett litet silver. Som anhängare av Mesta Mästarna, så duger bara guld. Man får väl iaf kosta på sig att säga grattis till Malmö-pågarna och (gulp) gnagarna...
Nu ska vi bara heja kvar Halmstad, innan säsongen är totalt över.
/Netwolf
Börjar sakta och obevekligt inse att säsongen är slut och att det "bara", blev ett litet silver.
/Netwolf
Vi i Kalmar är glada för bronset! Även glada för vår nye tränare Hans Eklund.
Lissi
Kalimera
2013-11-06, 16:08
Vi i Kalmar är glada för bronset! Även glada för vår nye tränare Hans Eklund.Och vi som håller på Bajen är synnerligen glada för att ha fått er gamla tränare som tränare. klapp_klap
Ja han fixar allsvenskt kontrakt om man låter honom få jobba långsiktigt. Hammarby brukar ju sparka tränarna mycket snabbare. Vi kommer att sakna Nanne men nu efter 8 år är det dags för nytt!
Lissi
Till grekiska väsentligheter! Olympiakos vinner Super League även i år. PAOK ligger tre poäng efter och de möts på söndag. Värt att titta på och naturligtvis hur det går i Ch. L. Tar de 1 poäng mot Anderlecht gåt de troligen vidare till nästa omgång.
Annars hoppas jag naturligtvis att Giffarna går upp. Dags att byta ut hallänningarna mot norrländsk kämpaglöd!
Sen får vi naturligtvis hoppas att det omöjliga blir möjligt mot Portugal!
/ Jannis
Till grekiska väsentligheter! Olympiakos vinner Super League även i år. PAOK ligger tre poäng efter och de möts på söndag. Värt att titta på och naturligtvis hur det går i Ch. L. Tar de 1 poäng mot Anderlecht gåt de troligen vidare till nästa omgång.
Annars hoppas jag naturligtvis att Giffarna går upp. Dags att byta ut hallänningarna mot norrländsk kämpaglöd!
Sen får vi naturligtvis hoppas att det omöjliga blir möjligt mot Portugal!
/ Jannis
Ja det är ju inte så många lag norr om Dalälven. Vi har ju Gäfle, så Giffarna vore välkommna.
Men men snart har vi förhoppningsvis ett topplag i Östersund :D:D
Kalimera
2013-11-07, 09:41
Ja han fixar allsvenskt kontrakt om man låter honom få jobba långsiktigt. Hammarby brukar ju sparka tränarna mycket snabbare. Vi kommer att sakna Nanne men nu efter 8 år är det dags för nytt!Tolv år faktiskt. :)
Grattis Halmstad! klapp_klap
Kul att ha er kvar även nästa säsong.
/Netwolf
Ja nu är fotbollen snart över för denna säsongen. Det är bara för di svenske att klå Portugal.
Men ett stort grattis till Halmstad. klapp_klapklapp_klap
para poli
2013-11-11, 16:41
Grattis Bollklubben!
Blir inga Norrlandsderbyn 2014. Fönstret står fortfarande bara öppet på ventilation.
Hade bollklubben åkt ur samtidigt som trippel-F gått upp, hade både min mormor och morbror vänt sig i sina gravar.
Blir roliga Hallandsderbyn tho. Har det hänt förut? (Möjligen Halmia då?)
Ja så var då stunden kommen för dom svenska killarna. Kvällen då vi får bänka oss med något gott att äta samt något gott i glasen. Ja varför inte ett potugisiskt rödvin :D.
Detta är ju årets viktigaste fotbollmatch .
Vill samtidigt önska alla en trevlig helg.// Janne kastås.
Matchen ska flyttas ryktas det. Kevin hinner inte fram till Idolstudion i tid..;)
Matchen ska flyttas ryktas det. Kevin hinner inte fram till Idolstudion i tid..;)
Ha ha Netwolf du har då koll på allt..:D:D
Blir roliga Hallandsderbyn tho. Har det hänt förut? (Möjligen Halmia då?)
Senast detta ägde rum var väl den 19/10, Falkenberg-Varberg 2-1 ? Ang_elx:o
para poli
2013-11-15, 11:22
Senast detta ägde rum var väl den 19/10, Falkenberg-Varberg 2-1 ? Ang_elx:o
Jaa, såklart, Snöstorp Nyhem - Laholm FK också... :D
FORZA SVERIGE! klapp_klap
Ja ja så här på årets sista dagar har Landslagets old boy bestämt sig..
Den sympatiske Anders Svensson har beslutat sig.. Han slutar i lanslaget..
Ha det bra Anders du har Presterat..bye_byebye_bye
para poli
2013-12-13, 23:46
Ja ja så här på årets sista dagar har Landslagets old boy bestämt sig..
Den sympatiske Anders Svensson har beslutat sig.. Han slutar i lanslaget..
Ha det bra Anders du har Presterat..bye_byebye_bye
Bästa minnen orankat;
-Blicken efter frisparksmålet mot Argentina.
-Snurrfinten och stolpskott mot Senegal. (F ö ett av mina sämsta fotbollsminnen, man grämer sig fortfarande. Dessutom körde dom med FIFAs sämsta påhitt ever: golden gold. Någon hade otur när hen tänkte)
-Som han ägde ytan mellan Gefles spikräta backlinje och likaledes spikräta mittfält på Strömvallen.
Ja om vi tittar på videon på YouTube videon blir man ju tårögd..När som du säger hans mål mot Argentina.
8100 visningar. Säg inte att fotbollen inte förenar..
Snart men bara snart är det vår igen.// kastås. ;)
KFF kör med nytt grepp inför denna säsong. Man har bildat 2 lag med David Elm som lagkapten i det ena och Thorbjörn Markusson som lagkapten i det andra. Så ringer medlemmarna i de två lagen runt till alla som haft årskort men inte har det längre. Idag är det som gäller.De som får napp på nya kortköpare får ett poäng till sitt lag. Så får man se vem som vinner. Ställningen under matchen ser man på hemsidan allt eftersom Nyss ringde Daniel Mendes upp maken. Men han har köpt kort redan fast på ny plats så det blev en pinne sa vi..... Mig har ingen ringt ännu. ;) Fast i år köper jag inget då jag skulle missa många av hemmamatcherna då jag är ute på resor. Det blir engångsbiljetter i år.
Det ska bli så himla kul i år med ny tränare och ny lagkapten!
Lissi
para poli
2014-01-16, 18:16
KFF kör med nytt grepp inför denna säsong. Man har bildat 2 lag med David Elm som lagkapten i det ena och Thorbjörn Markusson som lagkapten i det andra. Så ringer medlemmarna i de två lagen runt till alla som haft årskort men inte har det längre. Idag är det som gäller.De som får napp på nya kortköpare får ett poäng till sitt lag. Så får man se vem som vinner. Ställningen under matchen ser man på hemsidan allt eftersom Nyss ringde Daniel Mendes upp maken. Men han har köpt kort redan fast på ny plats så det blev en pinne sa vi..... Mig har ingen ringt ännu. ;) Fast i år köper jag inget då jag skulle missa många av hemmamatcherna då jag är ute på resor. Det blir engångsbiljetter i år.
Lissi
fb_gilla Serri? Inovativt som f**n!
para poli
2014-01-16, 18:21
Just nu pågår sjukaste silly season ever!
Pelle O. till skansens IF??? Vad händer?
Alexander Falsetas höll jag på att kalla ett ord som jag kommer att bannas från sidan, så jag låter bli. Iaf så har jag kräkts färdigt nu och tömt alla hinkar.
Alla övriga som gått fr klubben önskar jag lycka till! Tyvärr så verkar Orlov (min Jakob) gå oxå.
Ser ändå med tillförsikt fram mot den nya säsongen. / ses i superettan på nya arenan 2015
Lissi
Låter verkligen bra. Något flera klubbar borde ta efter..bye_bye
Denna kampanj igår gav 130 nya årskort till Guldfågeln Arena och KFF och lag Thorbjörnsson vann över lag Elm ;)
Det förlorande laget ska på en av stans restauranger laga en trerättersmiddag till det vinnande laget! Elm i köket!
Lissi
Denna kampanj igår gav 130 nya årskort till Guldfågeln Arena och KFF och lag Thorbjörnsson vann över lag Elm ;)
Det förlorande laget ska på en av stans restauranger laga en trerättersmiddag till det vinnande laget! Elm i köket!
Lissi
Ja låter verkligen kul... Trevlig helg alla fotbollsnördar..bye_bye
Jag tänker inte sparka igång den här tråden, men,,,,
Vi norrlänningar/människor från norra Sverige glädjs mycket över att ÖSTERSUND går upp i Allsvenskan. Nu har vi tre lag norr om Dalälven. För Gefle och Sundsvallsgiffarna är väl kvar?
Idag får vi se/höra hur allt går. Sen kan alla koncentrera sig på hockeysäsongen!
Och Lissi du följer väl Kalmar FF frrån Tinos?
Birgitta (uppvuxen i Skellefteå)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.