handdator

Visa fullständig version : Transfer och moppe


moniqa
2013-04-02, 19:33
Två frågor om Skopelos:
-Hur lång tid kan man få vänta på båten/färjan från Skiathos om man har otur och hur lång är väntetiden normalt. Funderar på att boka en charter i början på juni och då landar planet lördag 10.30.
-Hur är Skopelos för oss moppefantaster ,är vägarna bra (inte för branta eller slingriga) och finns lite mysiga småbyar att åka till ?. Var i höstas på Karpathos och tyckte vägarna var lite väl häftiga till en del av stränderna och det var lite jobbigt.

larvih
2013-04-02, 21:03
I september 2010 ventede jeg 4 - 5 timer på båden Skiathos > Skopelos.

Og på vejen tilbage var et ophold i Skiathos by på 2 - 3 timer inden bussen kørte til flyvepladsen. Lidt for meget spildtid efter min smag.

Vejene på Skopelos er fine og der er ikke meget trafik.

Eva L
2013-04-03, 07:03
Vår väntetid i aug var betydligt kortare. Minns inte exakt men vi hann fika, gå på toa och ta en kortare promenad. Gissar att vi väntade högst två timmar. Ingen längre väntan på hemresan heller. Kändes ännu kortare. Kanske färjan går glesare i sept. Vi åkte reguljär färja dit och en chartrad båt hem.

Eva

Carina
2013-04-03, 08:08
Juni ifjol ca 1 timmes väntan, endast ett gång för några år sedan fick vi vänta flera timmar. Vi har åkt både färja och Flying Cat.

Det går bra att åka moped på de flesta vägar, endast någon enstaka grusväg.

Vi åker den 1 juni, kanske vi åker samtidigt?

Carina

moniqa
2013-04-03, 18:04
Om inte resesällskapet blir avskräckt av transfern så blir det troligen den 8 juni. Om man nu har otur med väntetiden, går båtarna nära civilisationen så det finns något att göra under tiden ?

larvih
2013-04-03, 18:25
Om man nu har otur med väntetiden, går båtarna nära civilisationen så det finns något att göra under tiden ?

På Skiathos lægger båden til kaj midt i byen, og bagagen kan placeres på en restaurant få meter borte, mens man venter.

Kalimera
2013-04-05, 09:47
-Hur är Skopelos för oss moppefantaster ,är vägarna bra (inte för branta eller slingriga) och finns lite mysiga småbyar att åka till ?. Var i höstas på Karpathos och tyckte vägarna var lite väl häftiga till en del av stränderna och det var lite jobbigt.Jag tycker att Skopelos är en av de bästa moppeöarna i Grekland. Vägarna är bra, trafiken ringa och landskapet mycket vackert. Kan inte bli bättre. Den enda vägen som är brant och slingrig är den som går till mamma-mia-kyrkan.

moniqa
2013-04-10, 17:12
Tack för era svar. Nu har jag bokat Skopelos (25 maj). Om det blir några timmars väntan på båten på Skiathos får jag ju se en ö till...

eva_bbe
2013-04-10, 21:59
Enligt den båttidtabell som finns utlagd nu så går båt kl.16.25 från Skiathos till Skopelos denna dag.
eva b