handdator

Visa fullständig version : Hitta boende mitt i natten på Koufonissi 16-17 juni.


ROGER L
2013-03-31, 09:01
Brukar det finnas rumsuthyrare i hamnen, när båten kommer från Pireus?
Vi är två vuxna två barn.

zakka
2013-03-31, 14:59
Ja det kan du lugnt räkna med att det gör! Det är bara vid ett tillfälle det varit fullt överallt (pga två bröllop på ön) när vi kom mitt i natten, men vi fick hjälp av snälla rumsuthyrare att hitta ett litet rum för natten även den gången... :) Grattis till er vistelse på Koufunissi! Där tror jag barnen kommer att trivas! Och ni vuxna också... ;)

MVH zakka

våga
2013-04-09, 15:06
Brukar det finnas rumsuthyrare i hamnen, när båten kommer från Pireus?
Vi är två vuxna två barn.
Alla som har lediga rum kommer till hamnen när båtarna lägger till, dag som natt. Det kan vara bra att ha funderat i förväg på om ni vill bo i byn eller vid stränderna 10 min promenad från byn. Det underlättar när ni ska välja. Om turister tar väldigt lång tid på sig med att bestämma vem man vill hyra in sig hos händer det att öborna tröttnar och lämnar hamnen så ta beslut ganska snabbt!

Priserna för rum med samma standard brukar ligga lika över hela ön, lite av kartellbildning kan man misstänka, de är bra på att inte låta sig prutas med om man inte ska stanna länge! De flesta rum har nu någon form av kokmöjlighet men inte alla så tänk på att fråga om detta.

Lycka till!
Våga