Visa fullständig version : Solen påverkar oss
Birgitta63
2013-03-25, 08:48
Vilket vackert uppvaknande med solstrålar som gav energi till matlagning .
Aldrig vaknat med matlagningsryck tidigare . Solen väckte i gång längtan till mitt älskade Grekland.
Har nu lagat grekisk paj samt denna ljuvliga lukt i huset är underbar.
Perfekt ta med på jobb i kväll:)
Vad får er i gång när solen skiner ?
81 dagar till Parga _B-anana
Birgitta
Visst är det underbart med solen. Här vid norrlandskusten har vi haft många soliga marsdagar och hoppas på några till. Vårvintern är nästan som en egen årstid här och igår var sjön full med skid och skridskoåkande vuxna och barn. Vi har en mil skridskobana till glädje för många.
Låter härligt med grekisk paj är det någon speciell du lagat till? Det enda grekiska jag fått i mig idag är en bit bröd doppat i den ljuvliga olivoljan från Lesvos.
Eva
Ja, det är sååå härligt med vårvintersolen som värmer upp tillvaron nu efter denna långa vinter, här i Västmanland har det varit soliga dagar nu i flera veckor, otroligt!
Då gör det inget att nätterna är kalla med med flera minusgrader.
För mig ger det mycket energi och lust till att vara ute mer och promenera, det märks så väl på människorna man möter ute, alla ser så glada ut, så visst gör solen mycket gott för oss!
Enda nackdelen är att det syns mer vart man behöver städa, tex putsa fönster, men jag tänker vänta med det, "bättre lite skit i hörnen, en ett rent helvete!"....:D
Eva;
även idag vaknar vi upp till en härlig solig dag här i Umeå!
Ja, man får energi av solen.
Birgitta.
Marianne
2013-03-26, 16:31
Visst är det härligt med sol, ljus och blå himmel - det är verkligen vad vi behöver nu.
För två dagar sedan dök mina allra första krokus upp, det var något att glädja sig över:
http://i45.photobucket.com/albums/f84/Marianne45/Flowers/010a_zpsf80e0be4.jpg
....jag såg när solen lyste genom balkongdörrfönstren, att dom var ganska "disiga, så jag letade under diskbänken och fann...Oh,lycka, en flaska med fönsterputs....:-) Så jag skruvade isär dörrarna och putsade och putsade, men det är inte helt enkelt, som man kanske kan tro, för när jag tittade ut mot trägårn och solen, så avslöjades obarmhärtigt var jag missat....Inte för att det gjorde nåt, men jag gjorde om det.....tre ggr....:-)
Sen bidde det bra och man ser knappt att det finns några fönster....och jag kände mej ohemult mallig....
De andra vindögonen i lägenheten blir lite krångligare, för då får jag stå på stege utanför,så dom får vänta ett tag.....
Mikke
Kalimera
2013-03-27, 08:38
För två dagar sedan dök mina allra första krokus upp, det var något att glädja sig över:Vackert! klapp_klap
Längtar efter solen, och tydligen ska det komma bättre väder nu till påsk. Typiskt då att jag vaknade med över 39 graders feber i morse, och hosta som i en gammal bilmotor. :o
Längtar efter solen, och tydligen ska det komma bättre väder nu till påsk. Typiskt då att jag vaknade med över 39 graders feber i morse, och hosta som i en gammal bilmotor. :o[/quote]
Tråkigt Janne! Du får krya på dig, har också haft en vinterförkylning med feber tidigare i vinter liksom så många andra,
that`s life!!!....bye_bye
Birgitta63
2013-03-28, 06:02
Visst är det underbart med solen. Här vid norrlandskusten har vi haft många soliga marsdagar och hoppas på några till. Vårvintern är nästan som en egen årstid här och igår var sjön full med skid och skridskoåkande vuxna och barn. Vi har en mil skridskobana till glädje för många.
Låter härligt med grekisk paj är det någon speciell du lagat till? Det enda grekiska jag fått i mig idag är en bit bröd doppat i den ljuvliga olivoljan från Lesvos.
Eva
Någon speciell du lagat till?
:DJag tolkat det på 2 sätt. Mkt speciell är den lagad till;)
Det andra är en äkta grekisk spenatpaj , har mitt recept bland " Om Grekland.." .....Matrecept sidan om i det blåa där många kan skicka in sitt .
Testa gärna Spanakopita , stavas så eller?
Tog med på jobb som jag sa samt snacka om att man blev poppis:)
Fick lämna ut x flera recept på pajen.
När man lagar den på braspannan så blir det 9 st lagom stora bitar. Mkt bra att ha i frysen.
Birgitta 78 dagar till Pargaklapp_klap
Någon speciell du lagat till?
:DJag tolkat det på 2 sätt. Mkt speciell är den lagad till;)
Det andra är en äkta grekisk spenatpaj , har mitt recept bland " Om Grekland.." .....Matrecept sidan om i det blåa där många kan skicka in sitt .
Testa gärna Spanakopita , stavas så eller?
Tog med på jobb som jag sa samt snacka om att man blev poppis:)
Fick lämna ut x flera recept på pajen.
När man lagar den på braspannan så blir det 9 st lagom stora bitar. Mkt bra att ha i frysen.
Birgitta 78 dagar till Pargaklapp_klap
Jag gillar också spanakopita. Lagar den då och då både med filodeg och ibland i en egen variant med pajdeg. Förstår att den blev populär på jobbet.
Nu i helgen ska jag laga min lammfärspaj.
Eva
Kalimera
2013-03-28, 09:51
Tråkigt Janne! Du får krya på dig, har också haft en vinterförkylning med feber tidigare i vinter liksom så många andraÄr något bättre idag. Pratade med vårdcentralen och de sa att jag var långt ifrån ensam om att vara sjuk just nu. En liten tröst. :)
Birgitta63
2013-03-28, 18:29
Bra Janne du går på rätt håll .
Krya!!
Birgitta
Monica C
2013-03-28, 20:59
Varm Ouzo med honung,allt blir bättre och mkt roligare.Krya på dig!
Monica:)
Visst påverkar solen oss,trots att det temperaturmässigt aldrig verkar bli vår så har SOLEN bara 'vräkt ned' i stort sett hela Mars.
Många ispromenader med termoskaffe på en ö har det blivit.Absolut en av de bästa Marsmånader jag varit med om... flabb_flab
Visst påverkar solen oss,trots att det temperaturmässigt aldrig verkar bli vår så har SOLEN bara 'vräkt ned' i stort sett hela Mars.
Många ispromenader med termoskaffe på en ö har det blivit.Absolut en av de bästa Marsmånader jag varit med om... flabb_flab
Säger detsamma "absolut en av de bästa marsmånader jag varit om", SOL varje dag man tror inte det är sant, en ledig dag kvar får njuta, tillbaka till jobbet imorgon!!...:)
Birgitta63
2013-04-01, 16:04
Påskjobbens dagar är jobbade . Hann få mysa i solen nu när man kom hem .Ganska varm fast vinden är långt i från skön . Sitter i lä nu med kaffekoppen samt vilar ut . Hoppas på fint väder på min lediga dag i morgon:)
Birgitta
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.