handdator

Visa fullständig version : Ladis?


Helena S
2013-03-10, 12:45
Hejsan!

Det verkar bli en vecka till Karpathos, Pigadia i september, första besöket på denna ö http://gfx1.hotmail.com/mail/w4/pr04/ltr/emo/smile.gif


Frågan är bara var vi ska bo? Vi har kikat lite på Ladis och gillar läget. Såg några gamla trådar här där det stod lite negativa saker, så jag undrar om det är någon som har bott där de senaste åren? Annars vill vi gärna ha förslag på bra och billigt boende i en liten lägenhet.


Ha en bra dag allihopa! :rolleyes:

Helena S
2013-03-17, 21:30
Halloj!

Är det ingen som har bott på Ladis de senaste åren :confused:

Då efterlyser jag tips på andra trevliga lägenheter i Pigadia, eller en bit utanför.

Stort TACK på förhand! flabb_flab

karinafp
2013-03-17, 22:08
Åker ni charter och i så fall med vilket bolag?

Helena S
2013-03-17, 23:13
Ja, det blir charter och troligtvis med Apollo

Alla synpunkter och förslag är intressanta :)

karinafp
2013-03-19, 17:08
Okej, nu har jag kollat Apollos utbud. ;) Min rekommendation är att välja ett hotell som dels inte ligger alltför långt ut från centrum, dels inte ligger för högt upp; det kan bli tunga backar när man ska hem. Det finns ett flertal att välja bland: kolla själva vad ni tror att ni trivs bäst med. Goda omdömen har jag hört om Zephyros, Romantica, Parasol och Oasis.

(Själv tar jag flygstol ner och bokar eget boende mitt inne i centrum av Pigadia, eftersom jag tillbringar mer tid med att strosa runt på stan och umgås med vänner än med att ligga på stranden. :cool:)

Karin
vars nedräknare precis har slagit om till tvåsiffrigt _B-ananaklapp_klap_B-anana

meltemi
2013-03-23, 00:35
Titta i närheten av Meltemi.
Meltemi rekommenderas.

karinafp
2013-03-23, 00:55
Meltemi rekommenderas.

Som sagt:
Goda omdömen har jag hört om Zephyros, Romantica, Parasol och Oasis. ;)

Det senaste jag hörde om Meltemi var inte så positivt... :(

Karin

Mikke
2013-03-23, 01:04
...apropeau Ladis: jag har varit där flera gånger, då den trevlige ägaren är kompis med Andreas på Zephyros. Litet och trevligt hotell, ganska nytt och fräscht,som jag minns. Även en liten pool, och det ligger på en bakgata till stora vägen, så det är antagligen ganska lugnt och nära till strand,affärer,fordonsuthyrning,etc.... :D
Mikke

Helena S
2013-03-31, 22:39
Tack för era synpunkter!

Det blev Ladis. Det verkar vara ett bra utgångsläge för alla utflykter vi ska göra flabb_flab

Kalimeraguiden är beställd, så den ska lusläsas plus inlägg här på sidan. Men det lär nog bli en och annan fråga innan avresedatum närmar sig :rolleyes:

//Helena S bye_bye

seaside
2013-04-02, 11:14
För många år sedan bodde vi på Ladis som var ok. Vi har även bott på Blue Bay. Om ni vill hyra scooter så finns Motorcarpathos när ni kommer fram på huvudvägen på vänster sida. Det finns en "tapp" (vattenkran) med bra vatten i samma korsning (kommunalt vatten från bergen). Har använt det till kaffe mm. Ni hittar en genväg om ni tar till vänster sedan vänster igen när ni går ut från Ladis. Ni kommer fram till en torrt vattendrag med bro och ni kommer upp på huvudvägen efter bron.
Ni hittar en stor supermarket där vägen smalnar av in mot stan strax efter Astron Princess (där bor vi i år).
Hoppas att ni får det bra.
seaside.