handdator

Visa fullständig version : Hotellval


Mysofix
2013-03-09, 19:07
Det lutar åt en vecka på Karpathos i sommar. Kollar just nu hotell hos apollo Vilket är trevligast, Mirimare eller Astron Princess? Priset är ungefär detsamma. Någon av alla er Karpathos-kännare som vet? Eller något annat förslag? Vi vill gärna bo centralt och ha pool.

karinafp
2013-03-09, 19:29
Av dessa två skulle jag definitivt välja Astron Princess. Närmare stan, nyare och fräschare.

Ännu närmare stan, dvs mitt i smeten, med trevligt poolområde, har ni hotel Regina. De har inte kontrakt med någon researrangör, men det går utmärkt att mejla eller ringa dem.

Karin
som alltid längtar ner

Mysofix
2013-03-09, 19:44
Tack snälla för supersnabbt svar. Jag går igenom gamla trådar och förstår att du också gillar att bo mitt i stan :).

karinafp
2013-03-09, 19:50
Jag går igenom gamla trådar och förstår att du också gillar att bo mitt i stan :).

Precis. ;) Jag tillbringar mer tid med att gå runt och umgås med folk än att ligga still på stranden. Dessutom är det skönt att ha nära till affärer, dricksvattenkranar, bussar och båtar.

Karin
som räknar dagarna... bye_bye

Mysofix
2013-03-10, 20:49
Karin, tack för ditt engagemang för min fråga. Vi bestämde oss till sist för en annan ö, Ios. Ett annat Grekland men säkert även det helt underbart.

seaside
2013-03-10, 21:25
Förra året bodde vi på Astron Princess. Det var ett mycket bra val. Mycket bra frukost: Fina rum. Wi-fi på rummet. Vi bodde på framsidan med en underbar utsikt.
Mycket nära ligger en supermarket som var nyöppnad förra året. Mycket bra. Vi har bott på många olika ställen i Pigadia. Nära till stan och något så när hyfsad strand rakt ner.
In mot "stan" i korsningen mot hamnen ligger "Motocarpathos" där du ni kan hyra bil, scooter mm.
Början av September bor vi igen på Astron Princess. Lycka till med valet.

Ia
2013-03-11, 16:00
Ios er også herligt ;)