handdator

Visa fullständig version : Amopi eller Karpathos stad


Tengros
2013-03-05, 22:00
Hej, Funderar på att åka till Karpathos. Söker fina stränder och lite restauranger i närheten. Hur är det i Amopi, hur mycket restauranger finns att tillgå där på kvällarna? Är det någon shopping där, eller är det staden som gäller då? Tacksam för svar!

annette fra norge
2013-03-05, 23:53
Hei!
I Amopi er det bare noen få, men absolutt noen gode tavernaer. Bare noen minimarkeder, ellers ingen butikker. Skal du shoppe, må du til Pigadia. Amopi har nydelige strender og fred og ro.

Annette

HannaHallberg
2013-03-28, 12:06
I Amopi finns det flera tavernor. Vi provade flera stycken och alla var bra. Det finns ingen shopping att tala om. Bara några minimarkets med jättedåligt utbud (vi var iofs där i slutet av september) och lite strandgrejer.

Men stränderna är jättefina! Nedanför Aegan Village och Lakki Studios finns en liten klippig vik med fint snorkelvatten. Längs kusten bort mot kyrkan finns flera andra vikar och sen blir det mer och mer strand och framme vid kyrkan är det riktig sandstrand. Jag tyckte inte att stranden inne i Karpathos stad var lika fin som stränderna i Amopi. Fördelen med att bo i Karpathos stad är ju dock att det därifrån avgår badbåtar till andra fina stränder på ön.

karinafp
2013-03-28, 18:10
Fördelen med att bo i Karpathos stad är ju dock att det därifrån avgår badbåtar till andra fina stränder på ön.

Dessutom utgår alla bussar från Pigadia, så man kan ta sig till t ex Arkasa, Finiki eller Lefkos om man inte vill hyra eget fordon. Som sagt, i Amopi kan man sola, bada och äta. Vill man ha litet rörelse omkring sig får man åka in till Pigadia. ;)

Karin
med 90 dagar kvar _B-anana

Ponika
2013-03-29, 05:31
För mej var Amopi jättefint vatten. Var som tur var bara där en vecka. Våran närmaste strand var stenstrand, och två backar ner till stranden, men det finaste och blåaste vattnet!! Visst fanns det några på rest, jag åt den godaste chicken kiev, på en av dom, men sen fanns verkligen inget mer. Höll på att få lappsjuka dom sista dagarna. Då skulle jag rekommendera Karpthos stad.