handdator

Visa fullständig version : LIPSI


RUJO
2013-02-25, 12:32
Hej,
någon med erfarenhet från Studio Poseidon på Lipsi. Tänkte försöka bo där
i år.

Smultron
2013-02-25, 13:48
Vilket sammanträffande, bokade rum på Poseidon i juni/juli för bara någon timme sen!:)

Första gången jag bor där, så jag har ingen erfarenhet än. Jag har dock bott på Panorama som ligger väldigt nära Poseidon två gånger och tycker Poseidon verkar ha ett bra läge. Viktigt för mig med havsutsikt och det får man ju där.

De får väldigt bra omdömen på Booking.com också! Ia här på Kalimera har ju bott där och hon verkade väldigt nöjd.:)

Netwolf
2013-02-25, 18:16
Vilken våldsam längtan jag fick efter underbara lilla Lipsi! snyft_drop En av mina absoluta favoritöar!
http://forumbilder.se/CDD9M/lipsi.jpg

/Netwolf

Smultron
2013-02-25, 18:26
Vilken våldsam längtan jag fick efter underbara lilla Lipsi! snyft_drop En av mina absoluta favoritöar!


/Netwolf

Förstår precis hur du känner! Det känns riktigt härligt att ha ett besök på Lipsi att se fram emot till sommaren!_B-anana_B-anana

Netwolf
2013-02-25, 21:04
Förstår precis hur du känner! Det känns riktigt härligt att ha ett besök på Lipsi att se fram emot till sommaren!_B-anana_B-anana

Bodde förresten hos Tomas på Panorama. En enormt trevlig människa! :)

/Netwolf

Ia
2013-02-25, 21:51
Ja, stemmer...jeg bodde der sist sommer. Bra beliggenhet, kort spasertur fra fergeleiet, fin utsikt fra rommene. Et rom har veranda på siden av bygningen...den ville ikke jeg ha, så be gjerne om et rom i front..
Rommet mitt var godt utrustet med stekeovn og masse kjøkkenutsyr.
Hyggelig vertskap, men snakket ikke så godt engelsk. Gyrosen dems var god :D, de selger også vann og annen kald drikke.
Perfekt å kjøpe seg en gyros i restauranten og sitte å nyte med en øl på sin egen balkong ;)

Eneste som kan være negativt er veien rett forran... ikke mye trafikk, men hente gode venner tutet med hornet på moppen når de kjørte forbi...

Kalimera
2013-02-26, 15:30
Vilken våldsam längtan jag fick efter underbara lilla Lipsi!Är det inte konstigt att inte fler hittar dit? Det är verkligen en underbar ö!

Monica C
2013-02-26, 16:55
Är det inte konstigt att inte fler hittar dit? Det är verkligen en underbar ö!
Jag tycker att det är tur:DLipsi är en favoritö för mig och min man.
Monica:)

Kalimera
2013-02-26, 17:12
Jag tycker att det är tur:DLipsi är en favoritö för mig och min man.Ja, så kan man också se det. flabb_flab

Monica C
2013-02-26, 17:25
Eller hur!!!!!!!flabb_flab

kirtor
2013-02-26, 17:55
Lipsi er helt fantastisk. Har feriert der mange ganger. Blir aldri lei. Nå som jeg har hus på Kalymnos blir det dagsturer til Lipsi. Den er absolutt verd et besøk!

Lamaya
2013-02-26, 18:54
Jag ser verkligen fram emot Lipsi!:)

//Lena

Smultron
2013-02-26, 19:04
Jag tycker att det är tur:DLipsi är en favoritö för mig och min man.
Monica:)

Precis så tänker jag också: samtidigt som jag är förundrad över att Lipsi inte hamnar högre upp på listan över Greklands populäraste öar så måste jag erkänna att jag är lite glad att inte fler upptäckt ön.;) För just det faktum att ön är väldigt avslappnad och inte överexploaterad är en av de främsta anledningarna till att Lipsi är en favoritö. Och jag hoppas ön förblir precis som den är!:)

Det är just det som är det fantastiska med den grekiska övärlden: att det finns öar för alla människor och alla smaker och Lipsi är en ö helt i min smak!flabb_flab

RUJO
2013-02-28, 15:24
Vilket sammanträffande, bokade rum på Poseidon i juni/juli för bara någon timme sen!:)

Första gången jag bor där, så jag har ingen erfarenhet än. Jag har dock bott på Panorama som ligger väldigt nära Poseidon två gånger och tycker Poseidon verkar ha ett bra läge. Viktigt för mig med havsutsikt och det får man ju där.

De får väldigt bra omdömen på Booking.com också! Ia här på Kalimera har ju bott där och hon verkade väldigt nöjd.:)
Jag har bott Ostria och Kalypso, men har sneglat på Poseidon i flera år.
Har alltid varit fullbokat. Nu bygger man en hel del alldeles intill, så man vet inye hur detta påverkar. Vi får se, vi har bokat 2veckor i september.

RUJO
2013-02-28, 15:36
Tack för alla positiva synpunkter på Lipsi. Det är inte så att Lipsi är okänd för oss. Nej i år blir det femte året i rad. Hittills 2 veckor i september varje gång. Provat lite olika boende, men inte blivit 100% nöjd. Mitt i "gamla" stan inte långt från Manolis, med underbar utsikt över hamnen. Men liten balkong och ofta blåsigt. Ostria, nya studios nere vid färjeläget.
Jättefina, men ett d--a oväsen från baren direkt under (fram till 02 på natten)
Nu testar vi Poseidon i år. Vill inte heller ha rummet med sidobalkongen. Absolut inte nu, då man bygger ett stort hus endast 2-3meter från balkongen. Har käkat på Poseidon ett flertal gånger. God mat, men som sagt engelskan är lite "svårtuggad". Vi får se hur det går i år.
Skall bli spännande att se om Manolis har fått klar sin nya restaurant, bakom postkontoret. September 2012 var huset halvrenoverat och jag
tvivlar på att han får klart det.

Arne
2013-02-28, 17:01
Lipsi är ett eldorado för dem som värdesätter rostiga pråmar och jättelika mudderverk....

Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler, den platsen heter Lipsi, dit vill jag aldrig mer...

Arne

Smultron
2013-02-28, 17:35
Lipsi är ett eldorado för dem som värdesätter rostiga pråmar och jättelika mudderverk....

Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler, den platsen heter Lipsi, dit vill jag aldrig mer...

Arne

Det kanske är dags för ett återbesök på Lipsi, Arne.:)
Saker och ting förändras som bekant. Har inte sett skymten av vare sig pråmar eller mudderverk de somrar jag besökt ön (och då har jag ändå bott med full utsikt över hamnområdet). Däremot har jag upplevt en lugn och mysig ö som jag gärna återvänder till!flabb_flab

Smultron
2013-02-28, 17:50
Nu testar vi Poseidon i år. Vill inte heller ha rummet med sidobalkongen. Absolut inte nu, då man bygger ett stort hus endast 2-3meter från balkongen. Har käkat på Poseidon ett flertal gånger. God mat, men som sagt engelskan är lite "svårtuggad". Vi får se hur det går i år.

Efter att jag bokat Poseidon via Booking.com så skickade jag ett meddelande om att jag absolut inte ville ha balkong på sidan av byggnaden utan på framsidan och blev då lovad en balkong på framsidan. :)

Ia
2013-02-28, 18:30
Det var nok lurt ;) På profilen min finnes et bilde tatt fra balkongen... Frappe`n bestiller jeg naturligvis hos vertinnen nede (praktisk) , deilig når man kommer hjem fra stranden og kunne nyte på sin egen balkong :)

RUJO
2013-02-28, 19:08
Lipsi är ett eldorado för dem som värdesätter rostiga pråmar och jättelika mudderverk....

Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler, den platsen heter Lipsi, dit vill jag aldrig mer...

Arne
Snälla Arne , när var Du där senast? Den enda båt som liknade en pråm
var vattenbåten. Men tack .... för att den kom.
Du är välkommen tillbaka i september i år så bjuder jag på en ouzo och saganaki.

Smultron
2013-02-28, 21:52
Det var nok lurt ;) På profilen min finnes et bilde tatt fra balkongen... Frappe`n bestiller jeg naturligvis hos vertinnen nede (praktisk) , deilig når man kommer hjem fra stranden og kunne nyte på sin egen balkong :)

Balkongen och utsikten ser riktigt härlig ut! Nu blev längtan till sommaren och Lipsi plötsligt ännu starkare.klapp_klap

Netwolf
2013-02-28, 21:58
Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler, den platsen heter Lipsi, dit vill jag aldrig mer...

Näru, det är ju Boden... ;)

Monica C
2013-02-28, 22:23
Näru Netwolf där har du fel.I BODEN SKINER SOLEN!!!Det där är bara gammalt elakt förtal:D
Och lika fel har du Arne.Solen har lyst på oss alla gånger vi varit på kära goa Lipsi.
Monica som bor i Boden:)

Netwolf
2013-03-01, 08:38
Näru Netwolf där har du fel.I BODEN SKINER SOLEN!!!Det där är bara gammalt elakt förtal:D
Och lika fel har du Arne.Solen har lyst på oss alla gånger vi varit på kära goa Lipsi.
Monica som bor i Boden:)

Jomenvisst, är det Boden. Googla bara på "Det finns en plats på jorden..." :D;)

Skämt åsido. Strofen är så välkänd att det är konstigt att inte Bodens kommun slagit mynt av det. Herregud, rena straffsparken!

/Netwolf

Smultron
2013-06-27, 20:38
Har nu bott på Poseidon snart en vecka och kan bara säga att jag är mycket nöjd med mitt val. Kan absolut tänka mig att bo här igen. Fina studios med bra wi-fi och fantastisk utsikt över hamnen mm och dessutom trevliga ägare. Studion som tidigare hade sidobalkong har nu fått en tillbygd balkong mot framsidan så nu har alla balkong mot framsidan och vattnet!:-)

Kalimera
2013-06-28, 16:09
Det mesta är sig likt på Lipsi antar jag.

Lamaya
2013-06-29, 15:33
Jag är första gången på Lipsi och jag stortrivs.
Det är lugnt och skönt och ett riktigt bra boende en stor studio med en rejäl balkong med utsikt mot hamnen. Vi har gjort promenader i det vackra lanskapet och ätit riktigt god mat. Vad sägs om kyckling i en sås med bl.a. Aprikoser.

/Lena

kari
2013-06-29, 16:53
Jag är första gången på Lipsi och jag stortrivs.
Det är lugnt och skönt och ett riktigt bra boende en stor studio med en rejäl balkong med utsikt mot hamnen. Vi har gjort promenader i det vackra lanskapet och ätit riktigt god mat. Vad sägs om kyckling i en sås med bl.a. Aprikoser.

/Lena

Deilig å besøke et sted/ en øy for første gang og få alle forventninger innfridd
- og Lipsi er herlig :D

Var det kanskje på "La Nave" dere fikk kylling med aprikoser ?
- jeg har deilige matminner derfra :p

Fortsatt God Ferie bye_bye

Smultron
2013-06-29, 17:57
Det mesta är sig likt på Lipsi antar jag.

Ja, det är precis lika härligt lugnt och mysigt som det brukar vara . Inga större förändringar sen förra året, förutom de nya studios som byggs bredvid Poseidon. Tavernaägarna m fl är nog fortfarande lite oroliga för hur den här säsongen ska bli, eftersom högsäsongen ännu inte kommit igång, men jag hoppas verkligen att det blir ett bra år för dem!:)

Kul att höra att ni trivs så bra på Lipsi, Lena! vilka studios bor ni i?

Lamaya
2013-06-29, 21:45
Kul att höra att ni trivs så bra på Lipsi, Lena! vilka studios bor ni i?


Hej Smultron!

Vi bor också på Poseidon :)och trivs förträffligt.
På måndag flyttar vi till ett annat boende en studio nära bytorget med takterass.

/ Lena

Lamaya
2013-06-29, 22:14
Deilig å besøke et sted/ en øy for første gang og få alle forventninger innfridd
- og Lipsi er herlig :D

Var det kanskje på "La Nave" dere fikk kylling med aprikoser ?
- jeg har deilige matminner derfra :p

Fortsatt God Ferie bye_bye

Hej Kari!

Restaurangen vi åt på heter Manolis och ligger uppe i byn nära den stora kyrkan. Vi var där ikväll också och då åt vi en god rätt med fläskkött i senapsås. Kocken som har röda kockkläder och visade in oss i köket. Där fans en variation av rätter att välja på.
Vi har letat efter " La Nave" men inte hittat den.

Hälsningar Lena

kari
2013-06-30, 00:09
Hej Kari!

Restaurangen vi åt på heter Manolis och ligger uppe i byn nära den stora kyrkan. Vi var där ikväll också och då åt vi en god rätt med fläskkött i senapsås. Kocken som har röda kockkläder och visade in oss i köket. Där fans en variation av rätter att välja på.
Vi har letat efter " La Nave" men inte hittat den.Hälsningar Lena

Kanskje stedet har skiftet navn til "Manolis", Lena :)
Her er et par bilder jeg tok i 2007:

http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/ceed1a9c-0f07-4a07-80a3-58d2efe94825_zps392a0b5d.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f152/sigrunn/P1010187_zps7757bb06.jpg

Kalimera
2013-06-30, 17:15
Ja, det är precis lika härligt lugnt och mysigt som det brukar vara . Inga större förändringar sen förra åretDet låter bra det. :)

Monica C
2013-06-30, 17:40
klapp_klap:)
Monica:)

Lamaya
2013-06-30, 21:12
[QUOTE=kari;308355]Kanskje stedet har skiftet navn til "Manolis", Lena :)
Her er et par bilder jeg tok i 2007:

Ja, jag tror att de har bytt namn, dina bilder stämmer med den restaurang som nu kallar sig Manolis.
Kocken är definitivt samma som nu som då. :)

/Lena

kari
2013-07-01, 12:19
[QUOTE=kari;308355]Kanskje stedet har skiftet navn til "Manolis", Lena :)
Her er et par bilder jeg tok i 2007:

Ja, jag tror att de har bytt namn, dina bilder stämmer med den restaurang som nu kallar sig Manolis.
Kocken är definitivt samma som nu som då. :) /Lena

:)

evamaggan
2013-07-12, 21:31
Ostria, nya studios nere vid färjeläget.
Jättefina, men ett d--a oväsen från baren direkt under (fram till 02 på natten)

----------
Undrar om någon bott på Ostria studios i år och som vet ifall musiken m m pågår för fullt även i år? Vi har bokat rum och blir nu mycket tveksamma?

/Eva L

RUJO
2013-07-31, 16:57
Hej Kari!

Restaurangen vi åt på heter Manolis och ligger uppe i byn nära den stora kyrkan. Vi var där ikväll också och då åt vi en god rätt med fläskkött i senapsås. Kocken som har röda kockkläder och visade in oss i köket. Där fans en variation av rätter att välja på.
Vi har letat efter " La Nave" men inte hittat den.

Hälsningar Lena
MM
ja visst är Manolis ett härligt ställe. Nu är vi snart där igen för 5:e året i rad.
Har Manolis fått igång sin nya restaurant bakom postkonthttp://Fotonoret?

RUJO
2013-07-31, 17:01
Ostria, nya studios nere vid färjeläget.
Jättefina, men ett d--a oväsen från baren direkt under (fram till 02 på natten)

----------
Undrar om någon bott på Ostria studios i år och som vet ifall musiken m m pågår för fullt även i år? Vi har bokat rum och blir nu mycket tveksamma?

/Eva L

Vi avstår att bo där i år eftersom musiken höll på och väsnades varje
kväll/natt förra året. I år har jag bokat på Poseidon.

evamaggan
2013-08-20, 21:06
Hotellet jämte Poseidon är fortfarande inte färdigt, men det stör inte alls utsikten från Poseidon, ej heller från rummet på gaveln. Tyvärr hade Poseidon inte längre någon taverna. Dom hade byggt om och har nu ytterligare två studios i markplanet, mycket rymliga och fina och med stora terasser samt att det var havsutsikt även från dessa studios. Ägarens dotter pratar mycket bra engelska och alla är mycket hjälpsamma och vänliga. Vi bodde på Ostria och det var bara en kväll (lördag) som det spelades till kl 02.00 , som tur var.

Lipsi var sig likt, alltså helt perfekt och underbart. Framför allt ouzeriorna !!

Hälsn E o C

RUJO
2013-08-21, 16:36
Härligt Eva,
nu åker vi om något mer än en vecka och blir där större delen av september. Va skönt att det ser bra ut på Poseidon. Att de stängt sin Taverna skrev ägaren om i ett mail i våras. Man skall tydligen öppna Café
och Laundry i stället. Vi bodde på Ostria förra året och hade hög musik flera fredags och lördagskvällar/nätter. Annars var deras studios ok
Tack för aktuell info.