Visa fullständig version : Kärlekssemester på ett mindre hotell,tips,tack :-)
ninnis67
2013-02-23, 20:01
Hej! Jag och min man ska åka två veckor till Grekland i september,och vill gärna ha tips på hotell och resebolag...vi vill gärna ha ett lite mindre hotell,genuint grekiskt,behövs ingen pool...bekväma sängar,ha,ha...skämt åsido,men jag har lite taskig rygg,därför bekväma sängar :D vi vill hyra moppe och ta oss runt..kanske Kreta klapp_klap...vill inte behöva åka båt till resemålet helst...ja,det var väl önskemålen...Alla tips är välkomna bye_byebye_bye
Kreta är kanske inte det bästa resmålet att utforska med moped. Trafiken är ganska hetsig och det är ju en stor ö. Har ni kollat på Karpathos? Det är en perfekt moppe-ö. Fina vägar och lugn trafik, dessutom med flygplats på ön så ni behöver inte åka båt. Sen vilket hotell ni ska välja kan vara lite svårare. Litet genuint grekiskt hotell brukar betyda hårda sängar:) Vi har bott på Manos Plaza (Airtours) som ligger mitt i centrum i Pigadia. Ett enkelt hotell men sängarna var väl ganska hårda vill jag minnas.
I år ska vi åka tillbaka till Karpathos och då har vi bokat några nätter på Astron Princess (Apollo har det hotellet). Det ser ut att vara ett riktigt fint hotell, men hur sängarna är vet jag inte, förhoppningsvis inte alltför hårda.
Hej ninnis67 bye_bye
Kreta är stort, och mycket trafik. Ingen moppeö precis som MariaJ säger.
Jag föreslår istället att ni gör en mini-öluff i stället. Kefalonia/Ithaka, Ithaka är den bästa moppeö som jag varit på och jag har varit på en del. Visserligen en kort båttripp på 30 min, som går inomskärs, så det är lugnt och stilla på överfarten. Vad jag kommer ihåg hade Grivas George alldeles utmärkta sängar. Janne Kalimera har bott i "grannhuset" Grivas Gerimos, som han varmt rekommenderar.
Du kan läsa mitt resebrev från Ithaka/Kefalonia mfl öar, här
http://www.kalimera.nu/resebrev/2011/luffa_i_grekland.html
Lycka till med sängarna och kärleken :)
//PA _B-anana
Jag föreslår Chora på Folegandros och kanske hotellet Fata Morgana passar er.
Eva
Hej!
Jag håller med PA ang Kefalonia (och Ithaka). :D:D
Kefalonia är en perfekt ö för kärlekssemester! (Bröllopsresan förlades till den ön)
Det tar iofs lite tid att resa runt hela ön med moppe, men man kan ju klämma stora delar ändå. Att köra från Lassi upp till Myrthos beach o Assos har jag själv gjort. Det är en fin heldagsutflykt.
Thalassa eller Silos, som ligger bredvis varandra i den södra delen av Lassi , nära havet är fina hotell. Jag tror att både Apollo o Airtours har Thalassa i sitt utbud. (Silo är jag osäker på).
Jag har bott på Silo, men vet ej vilken status sängarna har nuförtiden? Men DÅ var de perfekta flabb_flabflabb_flab
Trevlig resa!
Conny :)
Kalimera
2013-02-26, 14:25
Om ni skulle kunna tänka er en kort båtresa på cirka 50 minuter tror jag att Skopelos skulle passa er helt perfekt. När min bror och fru skulle åka på kärlekssemester föreslog jag Skopelos. De älskade ön, och tyckte att bättre än så kunde det inte ha blivit. :)
ninnis67
2013-02-28, 20:09
Hej allihopabye_bye Tack för alla tips,vi ska absolut titta på alla Era förslag..jättespännande:p Tack än en gång_B-anana
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.