handdator

Visa fullständig version : Shirley Valentine


Annki
2006-02-15, 19:03
Shirley Valentine är en av mina favoritfilmer. Den kommer i TV 4 på söndag d. 19 februari kl. 8. 55. Den handlar om en typisk engelsk hemmafru med en otacksam make som hon alltid passat upp. Hon rymmer till Grekland och möter där Livet med stort L! Det är en mycet rolig film med många poänger och den innehåller mycket av Grekland (inspelad på Mykonos.) Rekommenderas varmt!

Ann-Kristin.

karinafp
2006-02-15, 19:06
Shirley Valentine är en av mina favoritfilmer. Den kommer i TV 4 på söndag d. 19 februari kl. 8. 55.

Å, vad bra, då ska jag spela in den! Har försökt hitta den på DVD, men skändligen misslyckats...:(

inkfish
2006-02-15, 19:12
Åh, tack för tipsetklapp_klap

Jag spelade in den för många år sen, sen har jag sett den så många gånger att bandet är VÄLDIGT slitet:o. Då kan jag spela in den igen nu!

Den är en underbar, livsbejakande film. Sen gör det ju inget att den handlar om Grekland också;)

PS: Fuck is fuck, boat is boatflabb_flab Ang_elx

Annki
2006-02-15, 19:21
Å, vad bra, då ska jag spela in den! Har försökt hitta den på DVD, men skändligen misslyckats...:(
Den finna att köpa på DVD, men inte med svensk text. Så det blir till att spela in den om man vill ha det.

Ann-Kristin.

Lissi
2006-02-15, 20:04
TACK för tipset!
Jag har sett filmen flera gånger och den är underbar, livsbejakande och full av humor och glädje. Nu ska den spelas in på DVD så den kan sparas!

Lissi

myssa
2006-02-15, 21:13
får man inte en känsla av att göra en "shirley" då och då säg????
tänk att bara stanna kvar ;)
en underbar och tänkvärd film som jag sett många gånger....
myssa....

anoula
2006-02-15, 21:48
Shirley Valentine är en av mina favoritfilmer. Den kommer i TV 4 på söndag d. 19 februari kl. 8. 55. Den handlar om en typisk engelsk hemmafru med en otacksam make som hon alltid passat upp. Hon rymmer till Grekland och möter där Livet med stort L!
Jag tackar också för tipset... har aldrig sett denna, men ser verkligen fram emot den! Låter som om det skulle kunna vara en film i min smak. Jag är som Inkfish och ser gärna om en favoritfilm ett x antal gånger... Sommarnattens leende av Ingmar Bergman är en av dem...

Annlotta
2006-02-15, 22:27
Jag vill göra en "Shirly" hela tiden! Ser fram emot att se denna underbara film igen. Har sett den några gånger, men kommer att njuta på söndag. klapp_klap

Hasse
2006-02-25, 12:44
Har nu äntligen sett hela filmen om Shirley efter två halvhjärtade tillfällen mellan 1989 och nu.

Trevlig historia men lite väl koncentrerad på Shirley pratandes in i kameran hela tiden.

Ljuvliga vyer från Mykonos !!!! flabb_flab klapp_klap



Hasse :cool:

ciakoohler
2006-02-25, 15:11
Trevlig historia men lite väl koncentrerad på Shirley pratandes in i kameran hela tiden.



Hasse :cool:[/quote]

Jag tyckte den var bra för det var så mycket sanningar i den ,just som livet är---ibland spec det grekiskaflabb_flab

inkfish
2006-02-25, 15:13
Trevlig historia men lite väl koncentrerad på Shirley pratandes in i kameran hela tiden.


Det där beror nog på att den är teater från början.

bil
2006-04-01, 12:40
Hej.
jag har själv sett filmen och tyckte den va helt UNDERBAR. ville mina vänninor också skulle få se den men den finns inte att få tag i med svensk text. vet du var man kan köpa eller hyra den. köper gärna en VHS som är bandat från TV. kvaliten spellar ingen roll
mvh bil

bil
2006-04-01, 12:43
Hej.
jag har själv sett filmen och tyckte den va helt UNDERBAR. ville mina vänninor också skulle få se den men den finns inte att få tag i med svensk text. vet du var man kan köpa eller hyra den. köper gärna en VHS som är bandat från TV. kvaliten spellar ingen roll
mvh bil_B-anana

bil
2006-04-01, 12:45
Hej.
jag har själv sett filmen och tyckte den va helt UNDERBAR. ville mina vänninor också skulle få se den men den finns inte att få tag i med svensk text. vet du var man kan köpa eller hyra den. köper gärna en VHS som är bandat från TV. kvaliten spellar ingen roll
mvh bil

bil
2006-04-01, 12:50
Shirley Valentine är en av mina favoritfilmer. Den kommer i TV 4 på söndag d. 19 februari kl. 8. 55. Den handlar om en typisk engelsk hemmafru med en otacksam make som hon alltid passat upp. Hon rymmer till Grekland och möter där Livet med stort L! Det är en mycet rolig film med många poänger och den innehåller mycket av Grekland (inspelad på Mykonos.) Rekommenderas varmt!

Ann-Kristin.


Vet Du någon som har en VHS el. DVD med svensk text till försäljning?Ang_elx m.v.h. bil

Annki
2006-04-01, 23:12
Vet Du någon som har en VHS el. DVD med svensk text till försäljning?Ang_elx m.v.h. bilHej bil! Jag spelade in den på DVD när den gick på TV så om du skickar ett mail till mig med din adress kan jag skicka en kopia till dig.

Ann-Kristin.