handdator

Visa fullständig version : Karpathos på våren!


Dan S
2013-02-11, 15:33
Hej.
Ofta, när vi besökt Karpathos på våren, har vi funnit det helt rent på turister, särskilt skandinaver. Varför det har jag frågat mig eftersom april är en fantastisk månad där nere. Det är som juni hos oss. Allt är grönt, fräscht och frodigt. Vattnet är badbart, stränderna tomma, restaurangerna håller på att öppna och folk är mycket positiva till alla som dyker upp nu i början av säsongen. Men hur tar man sig dit utan att det kostar skjortan? Jo, man tar flyget till Rhodos och far därifrån med flyget till Karpathos, enkelt och billigt...
Rekommenderas alla frusna skandinaver.
Själva tar vi detta år, den 23 mars, vår lilla transportbil ner genom Europa, fylld med möbler och grejer för vårt hus i Katodio. Tittar ni förbi så bjuds på kaffe!

Sunny12
2013-02-11, 17:21
Hej, låter trevligt!
Har du något prisexempel på denna flygrutten?

Mvh Sunny bye_bye

seaside
2013-02-11, 19:43
Tack för den inbjudan. Vi kommer kanske "ner" v.21. Har inte bestämt ännu, kanske en restresa.
Vad vi däremot har bestämt är 22/8 - 5/9 med första veckan på Lefkos. Så vi kanske ses när vi är på väg till Kyra eller inne i Pigadia.
Hoppas att ni får en bra resa genom Europa.
Seaside

Niaas
2013-02-12, 13:53
Så spennende det må være å kjøre gjennom Europa! God reise!
Jeg kommer til Karpathos 21.april, via Rhodos og er enig om at april er en veldig fint tid der! Gleder meg til å gå turer, og å se på alle blomsterengene!

Dan S
2013-02-12, 16:16
Hej Sunny 12.
Åk med Ryanair från Skavsta till Rhodos i april. Därefter med Olympicair till Karpathos.
Välkomna alla på kaffe i Katodio!

Sunny12
2013-02-12, 16:30
Hej Sunny 12.
Åk med Ryanair från Skavsta till Rhodos i april. Därefter med Olympicair till Karpathos.
Välkomna alla på kaffe i Katodio!

Tack för svar!
Grekland i april låter lockande, det lär ju ska vara så vackert där under denna tid med alla blommor och grönska, ska verkligen kolla upp lite priser om jag nu vågar åka med RA pga av alla skriverier men det finns ju så många som har positiva erfarenheter också....:)

Dan S
2013-02-13, 10:10
RA sköter sig rätt bra, bara man följer deras konstiga regler och håller gott humör. De håller t ex tiderna mycket bra. Jag brukar ta risken. Lycka till!