handdator

Visa fullständig version : Revans Apartments på Makrigialos


Tengros
2013-02-09, 19:50
Hej, Är det någon som bott där? Hur var det? Sängarna, AC:n? Vi tänkte åka i juli.

//Åsa o Tomas

MariaJ
2013-02-09, 20:14
Hej!
Vi har bott på Revans en gång, men det är många år sedan. Då var sängarna som på de flesta andra grekiska hotellen ganska hårda. I övrigt är studion rymlig, föutom toaletten som jag har för mig var rätt så liten. Vi är bekanta med George som äger Revans, han är mycket trevlig och hjälpsam. Det som kan vara en nackdel med Revans om man är där i högsäsong är att han har en bar som ligger under lägenheterna, så det kan ju störa nattsömnen. Annars är baren är mycket trevlig, och det är många stammisar där. När vi bodde där så var det lugnt, men det var i oktober månad, så vi hade inga problem med sömnen. I övrigt är ju läget kanonbra, direkt på stranden.

Vi ska åka till Makrigialos i höst, men de dagarna vi ska vara där var det bokat på Revans och även hos Maria´s apartments där vi också bott förut. Vi har dock hittat ett ställe som heter Villa Kamara, som också ligger på stranden och ser jättefint ut, så det har vi bokat:)

Tengros
2013-02-09, 21:46
Hej Maria. Tack för ditt svar! Vi har även tittat på Marias. Vilken tycker du är bäst av Revans och Marias? Vi har varit på Makrigialos mer än 10 ggr. Oftast har vi bott på Sunwing, men en gång på Artemis (vilken vi tyckte hade en låg standard, även om läget är underbart).

MariaJ
2013-02-10, 14:56
Det är nog vilket som, standarden på rummen är nog ganska lika på båda ställena. Får man en lägenhet hos Maria på markplan skulle jag nog föredra det, men det är väl en smaksak hur man vill bo. Å andra sidan har man jättefin utsikt från balkongen på Revans. Det blir nog bra vilket ni än väljer.