handdator

Visa fullständig version : Tavernor och mat på Karpathos, Chalki, Kalymnos och Rhodos.


Kalimera
2013-02-04, 10:54
Årets tredje resebrevet är publicerat. Det är det andra av flera resebrev från Kari och Arnes resa i Dodekaneserna i höstas. Ni hittar resebrevet här (http://www.kalimera.se/resebrev/2013/karpathos_chalki.html).

Jag lovar att ni kommer bli hungriga av resebrevet. :p

pollebosse
2013-02-04, 11:50
Härligt, härligt och härligt!

Så skall det vara, matglädje i kvadrat!

Tack för suveränt resebrev.

Paul

Sunny12
2013-02-04, 12:58
Mums så härliga matbilder...:p...verkligen aptitretande! Tack!..:)

maji
2013-02-04, 13:52
Härligt resebrev Kari. Så roligt att ni blev så nöjda med maten på Rodos:)
To Megiston blev en favorit för oss också när vi var där november 2010. Skall tillbaka i april och då skall vi besöka era andra favoriter också. Tack för bra tips_B-anana

//majibye_bye

yannis
2013-02-04, 13:54
Det där var mycket gott, Kari! :)

Att vara i Grekland i lågsäsong är en kulinarisk upplevelse. Både att titta in hos slaktaren och i grönsaksaffären.
Och på tavernorna har man begränsad meny på vintern, men då gör dom det dom är bra på parat med de råvaror som är bra i den säsongen.
Birgitta.

lars
2013-02-04, 14:11
Njöt i fulla drag, det är nästan så man får rusa ner i köket och fixa till lite
grekiska rätter. Tack.
lars
Kriti stin kardia mou

Monica P
2013-02-04, 15:55
Mycket gott där...gav mig lite inspiration, tack för det!

PA
2013-02-04, 16:30
Hej Kari och Arne bye_bye

Kul att ni hade nytta av mitt resebrev på Chalki.

Nu blev jag riktigt hungrig, rödbetor med vitlök, grillad lever, mm det var länge sedan.


//PA _B-anana

Astri
2013-02-04, 17:20
Nå har jeg lest og spist meg gjennom alt du har skrevet, Kari:).
Så mange flotte bilder og beskrivelser! Tusen takkklapp_klap
Astri
Som bare vil ha servert gresk mat nåbye_bye

Riitta
2013-02-04, 17:41
Så mycket gott ni har ätit på den resan:p:)
To Ellinikon och Seven Eleven på Karpathos är några av mina favoriter också:)
Bra och få lite tips om bra ställen på Rodos. Vi skall stanna där några dagar efter påskfirandet på Kalymnosklapp_klap Skall bo på Kristina rooms den här gången också:)

Tusen tack för ett fint resebrev_B-anana

Riittabye_bye

Monica C
2013-02-04, 17:46
Oj så mycke gott,här blir det Katizis grekiska fisksoppa till middag,passar bra ikväll nu när snön återigen vräker ner.Imorse -19 grader o ganska klart nu - 3 och ett ymnigt snöfall.Hur less är vi här i norr på en skala 1-10 skulle tro åtminstone 15.:D
Monica:)

IRSA
2013-02-05, 10:17
Åhh vad sugen jag blir på att prova all god mat på Rhodos i juni. KoyKoy har jag varit på, och håller med om att där är det bra mat. Agalma har jag bara gått förbi, men vet att andra har ätit där och blivit glad i deras mat, ska prövas också.
Längtan blir inte mindre av alla fina bilder av god mat.
Tack

Irene

Eva L
2013-02-05, 10:27
Vad roligt att Seven Eleven fortfarande är så bra. Där åt jag mycket god grekisk husmankost när jag var där för rätt många år sedan. En av de bästa då i Pigadia enligt min mening och utan all stress och jäkt som fanns på en del poulära tavernor i centrum.

Eva

kari
2013-02-05, 19:55
T u s e n takk :D - for alle deres positive og veldig trivelige tilbakemeldinger på Matbildene /reisebrevet:

Pollebosse:) Sunny12:) maji:) yiannis:) lars:) MonicaP:) PA:) Astri:) Riitta:) MonicaC:) og IRSA:) - de gjorde meg så GLAD :D

bye_byeKari

myssa
2013-02-07, 23:36
Så sugen man blir på all god mat ni har fotat. Härligt resebrev.
Tack så mycket :)
Myssa.

kari
2013-02-09, 11:27
Så sugen man blir på all god mat ni har fotat. Härligt resebrev.
Tack så mycket :) Myssa.

Koselig å høre :)
Tusen takk til deg, Myssa bye_bye

KR
2013-02-09, 14:21
Underbart!
//
KR

kari
2013-02-10, 20:15
Underbart!
//
KR

Takk :)

Ylva A
2013-04-16, 12:13
Jag måste ha glömt bort att läsa resebreven i år. Det var ett överraskande och trevligt upplägg ni hade, med olika inriktningar! Karpathos gillar vi mycket, så vi fick lust till ett besök igen. Vi får kolla upp tavernaförslagen då. Tack för läsningen.
/Jannis

kari
2013-04-23, 09:30
Jag måste ha glömt bort att läsa resebreven i år. Det var ett överraskande och trevligt upplägg ni hade, med olika inriktningar! Karpathos gillar vi mycket, så vi fick lust till ett besök igen. Vi får kolla upp tavernaförslagen då. Tack för läsningen.
/Jannis
Glad du likte "opplegget" og det du leste, Ylva :)
- bare et l i t e bidrag ifht deres interessante " hørna" :D