handdator

Visa fullständig version : boende?


katja
2006-02-14, 22:24
någon som kan tipsa om boende på Skiathos MED pool?? Vill åka ensam med två barn, så ett centralt, ok boende med pool vore tacksamt, vet ni något??

Katta
2006-03-13, 19:09
Hej Katja!

Vi har tänkt att åka till Skiathos med ett gäng "småttingar" och är också ute efter ett centralt boende med pool.
Efter lite span på nätet hittade jag ett som ligger super centralt, med pool inne i Skiathos stad. Hotel Bourtzi heter det.
Nu har jag ju inte varit där med det verkar helt ok enligt hemsidans beskrivning!!! :)

Annars så verkar det ju finnas mängder av jätte mysiga hotell med pool runt om på Skiathos, fast de flesta har ju en bit in till "stan"...
Hotell som har pool OCH ligger centralt inne i Skiathos stad verkar inte växa på träd!

Vi föredrar att åka buss/bil/båt till stränderna, och ha nära tavernor och shopping på kvällstid.
Vet av erfarenhet att barnen brukar vara rätt trötta efter en hel dag av sol o bad, och då är det himla skönt att ha promenad avstånd hem på kvällen!

bye_bye Katta

Karamellen
2006-03-16, 19:08
Jag bodde på Hotell Suzana i Achladies med min dotter, jätte trevligt lägenhetshotell med två pooler, fullt tillräckligt för oss. Rent och snyggt. Kort promenad till havet, nära en supermarket. Om jag skulle åka dit igen bor jag gärna på samma ställe igen. Ha det så gott.
PS ett tips som vi tyckte var jättkul, var att åka upp till Skiathos Dogshelter, ett hundhem med jättefin utsikt. Söta hundar. Vägen dit var helt fantastisk.
Ha det gott hälsn Eva

anderz
2006-04-15, 15:01
Hej...
Det finns ett ställe "mitt" inne i stan med pool - det heter La piscina ( förmodligen felstavat) fd disco med en stor pool. För att hitta dit gå du huvudgatan upp till Posten. Därifrån går du in till vänster och följer skyltarna ca 600 meter från huvudgatan. Apollo har också ett hotell vid busstationen med pool.
anders

milla
2006-04-17, 19:58
hejsan! villa rea ligger en kilometer utanför stan precis ovanför den fina stranden. urgulliga ägare och utsikten från balkongen är makalös! busshållplats utanför dörren.en liten fin pool. här trivdes vi jättebra!
lycka till! milla_B-anana