jan c
2013-01-28, 17:36
Ett recpt på Grekiska torskpuckar .Vi bestämde att idag skulle vi ha torsk.Iväg till Inca Apostoli där de har manuell fiskdisk ,innan hade Google translate konsulterats för öv.sättning torsk torskfile och tänk om de hade torskrygg..Väl framme frågade vi efter bacaliaro ,damen visade på en fisk lite mindre än en medelstor abborre,Dio sa min fru ochi sa damen .Jag kände att köper vi den får vi Greenpeace på oss. Froozen sa jag .inte prata Engelska sa damen .Kryo (kallt) sa min fru . Damen eskorterade oss till frysdisken tog fram en liten torsk och en mindre i samma påse.File´ försökte jag .Ah filetas sa damen och räckte över en påse med åtta st torskpuckar.Alltså helt runda c:a 5 cm i diameter.Där någonstans tog damens och vårat tålamod slut vad gäller torskaffärer.Vi inhandlade dessa.Här kommer receptet, om ni kan hitta torskpuckar i er affär, annars kan det gå bra med vanl. torsk .Receptet är för två pers. gör en påse av bakplåtspapper ,fodra botten inv.med folie ,lägg smör i botten .därefter 4 st torskpuckar .krydda med salt ,dill och lite mer smör Knyt igen .Potatis kastull lite större .potatisen i botten .låt koka c.a 10 min ,lägg därefter i påsen med fisken låt gå c.a 12- 14min.Ta fram ät och njut.