handdator

Visa fullständig version : Aktuella priser!


nea
2006-02-14, 09:01
Halloj! Reser till Samos v 30 och eftersom det är länge sedan vi semestrade i Grekland skulle jag bli glad över lite aktuella prisuppgifter på dryck, mat mm. En liten undran till, finns det några som helst strandaktiviteter, jetskis, kanoter mm i Ireon el närliggande stränder. Vi reser med två tonåringar som är i behov av att koppla av helt en vecka, men man vet ju aldrig om det börjar krypa i kroppen. Finns det någon moppeuthyrning i Ireon? Priser?

/Nea:)

anna-lena
2006-02-16, 19:57
Hej Nea!
Vi var på Samos en vecka i augusti förra året och trivdes mycket bra, (våra tonåringar också) vi bodde i Pythagorion. Vi gick för det mesta till stranden som ligger mellan Ireon och Pythagorion. Där fanns det jet-ski, ringar, bananbåt m.m vi hotellet Dorrysa Bay. Vi låg lite längre bort mot Ireon där det var lite lugnare. Stranden är grovkorning och blandad med lite sten. Vet inte så mycket om Ireon, men Pythagorion är jättemysigt med många trevliga restauranger. Vi hyrde en jeep en dag och körde runt ön, vilket kan rekomenderas. Här kommer lite prisexempel från förra sommaren.
Öl halv liter på restaurang 2 - 2,5 euro
Grekisk sallad 3,5 -4 euro
Moussaka 5-7 Euro
souvlaki 6-7 euro
Det finns förstås både billigare och dyrare ställen, men detta är ett medel som jag minns det. PÅ vägen hem från stranden tog vi en Gyro ibland inne i stan otroligt god och billig snabbmat drygt en euro har jag för mig.
Hälsningar Anna-Lena

nea
2006-02-17, 17:38
Hej och tack Anna-Lena! Det låter superbra! Nu var ju inte ni just i Ireon, men du kanske kan uppskatta hur långt det kan vara mellan stranden du beskrev och Ireon? Kan inte ta så jättelång tid med moppe tex, eller hur?

Mvh Nea

Annki
2006-02-17, 19:20
Hej Nea!
Lyckliga ni som ska resa till Ireon. Vi var där i början av juni för sex sommrar sedan och hade två härliga veckor där. Det finns en jättefin strand mitt i byn där vi brukade bada, den är inte så stor och vi var ju dessutom där tidigt på säsongen så någon uthyrning av aktiviteter fanns i alla fall inte då, däremot av solstolar. Det fanns även en fin strand i utkanten av byn mot Pythagorion till. Ireon är litet så man har nära till stranden, bil- och mopeduthyrning finns och massor av mysiga tavernor alldeles vid strandkanten med en underbar utsikt över havet.
Missa inte tavernan som ligger i byns västra utkant (om den finns kvar förstås.) Den ligger alldeles vid stenpiren där fiskebåtarna lägger till och man sitter på en terass alldeles vid piren, även många greker åt här men de satt förstås inomhus under lysrör.
Vill man in till Pythagorion går det smidigt med bussen som går ofta från det lilla torget.
Ha en skön semester i Ireon!

Ann-Kristin.