handdator

Visa fullständig version : Välkomna till Lesvos 2013!


Claes på Lesvos
2013-01-22, 14:23
Vi som gillar Lesvos får det lite kämpigare att ta oss till vår favorit i år.

Från Köpenhamn kan du välja chartern på söndag eftermiddag. I år köper du biljetten av Ving eller Spies.
Gillar du att fixa själv kan du nå Lesvos med SAS via Aten. SAS säljer genomgående biljetter, det vill säga du skickar ditt bagage hela vägen. Du kan köpa samma biljetter av Aegean. Från Köpenhamn kan du också nå Lesvos genom att köpa biljetten av Air Berlin och flyga med ett byte i Wien på fredagar. Samma här, bagaget hela vägen. Glöm inte att försäkra dina flygbiljetter mot konkurs.

Både Aegean och Olympic trycks dra ned på antalet avgångar mellan Aten och Lesvos i sommar. Det gör det lite svårare att flyga med olika biljetter
och checka ut och in bagaget också i Aten.

Vill du åka båt från Pireus finns det nu två moderna färjor att använda. Kolla på GTP. Koderna för de moderna färjorna är ST respektive MF. MC erbjuder en standard som känns som 80-tal.

Det är värt besväret att ta sig till Lesvos. Det vet alla vi varit där förut.
Välkomna!

Kalimera
2013-01-25, 11:23
Det är värt besväret att ta sig till Lesvos. Det vet alla vi varit där förut.Det kan jag verkligen hålla med om. klapp_klap

ricky
2013-02-01, 21:20
:) Vi ska dit för första gången i år!

Jag o sambon har precis för en stund sedan läst Vings djuplodande reseguide i sällskap av en ouzo. Visserligen med blida ögon, där jag påpekade med världsvan stämma för sambon att den här guiden visserligen är bra, men den vänder sig i första hand till den orutinerade Greklandsresenären. Genast därpå fyllde jag i, när det börjar dra ihop sig så beställer vi Jannes guide. Sambon nickade instämmande utan att lyfta blicken från skärmen och så lyfte vi våra glas och tog en klunk av vår mjölkvita ouzo och läste vidare om Lesbos.

Kalimera
2013-02-04, 16:36
Genast därpå fyllde jag i, när det börjar dra ihop sig så beställer vi Jannes guide.Det tycker jag låter som en utmärkt idé. :)

Grattis till bra val av ö! klapp_klap

smurfalot
2013-03-12, 19:29
Mitt andraval i år är en flygstol till Rhodos för att sedan besöka just Lesvos, Kalymnos, Patmos och Samos, kanske till och med Kos. Hur är trafiken mellan öarna? Tänkte mig 3 v. isf. i slutet av Augusti. Något folk på Lesvos då? Vilken by är bäst? Med det menar jag bra strand och hyfsat nattliv...

Tacksam för svar.

PS! Förstavalet är Korfu.

Kalimera
2013-03-13, 09:23
Mitt andraval i år är en flygstol till Rhodos för att sedan besöka just Lesvos, Kalymnos, Patmos och Samos, kanske till och med Kos. Hur är trafiken mellan öarna? Det är en väldigt lång resa mellan Rhodos och Lesbos. Framför allt om du ska flyga hem från Rhodos också.

smurfalot
2013-03-13, 18:34
Ja, jag tittade närmare på google maps och det var visst längre än jag trodde...
Får hålla mig mellan Rhodos och Samos om jag nu åker...
Tack för infon!!!

Mahava
2013-03-28, 18:03
Om du ändå bestämmer dig så kan jag rekomendera Vatera på Sydkusten, otroligt lugnt o vackert, det finns att göra men ändå mycket orört. Inte massa charterturister utan mest Greker, vilket gjorde att när vi var där i September var man nästan ensam (Grekerna drar in på sina resor i krisen spår till sorg för hotel o resturangägarna som drabbats hårt i denna by, i Petra och Molyvos var det "bussines as usuall" som hyrestanten sa. Petra var väldigt finnt med och har kanske lite mer nattliv.