handdator

Visa fullständig version : Norwegian nattflyg augiusti funderingar....

jukka_t
2013-01-22, 09:41
.

Norwegian har bra pris på flyg till Chania i början av augusti
men planet startar 23.?? och är framme i Chania 03.45...

lite knasig tid men priset... 1500:- för 3 pers är lockande..
(hade tänkt flyga airberlin tillbax)

Hade tänkt hyra bil från Chania flygplats i 2 veckor.. när öppnar hyrbilsställena?

Eller finns det några andra lösningar?

Menar lägga sig o sova på gatan i 4-5 timmar tills man får ut hyrbilen ärju ingen höjdare :-)
Hade man flygit själv så hade det inte vart några problem, men har
med sambo och den tjuriga tonårsdottern -> snyft_drop

Alla erfarenheter och seriösa tips imottages..

Mvh
Jukka

Henriksson
2013-01-22, 10:48
Hej Jukka!

Vi gjorde en liknande tur i somras. Inga problem att landa mitt i natten. Vi hyrde bil på rentcars24 och de levererade till flygplatsen, uthyraren stod och väntade på oss.

Ett, som vi tycker, problem är att hyrbilarna aldrig har full tank när man börjar hyra. Vi fick en bil bil med 1/4 tank och hade tänkt åka ganska långt på natten. Ska göra en liknande resa till sommaren och då tänker jag be om full tank! Det som är självklart för oss är visst inte självklart i Grekland. Jag vill hyra en bil med full tank och lämna tillbaka den nytankad :)

Marie

Netwolf
2013-01-22, 12:00
Vi gjorde en liknande tur i somras. Inga problem att landa mitt i natten. Vi hyrde bil på rentcars24 och de levererade till flygplatsen, uthyraren stod och väntade på oss.

Samma här. Inga som helst problem, således. Möjligen att man var lite trött, då sman skulle sätta sig och köra till södra delen av ön, på morgonkvisten. Men det gick bra. Nästan ingen trafik och en härligt varm kryddoftande natt och gryning.

/Netwolf