handdator

Visa fullständig version : Svåra beslut

Monica P
2013-01-22, 08:50
Nja, inte så svåra, kanske. Jo, det är nog svårt. Jag är lite velig. Idag eller när? Alltihop eller lite i taget?

Alltså: ska jag dra fram spisen, ska jag byta filter på fläkten, ska jag röja i kastrullskåpet?

Vad har jag att skylla på för att slippa? Låt se.
Ont i vänster stortå? Gills inte.
För fint väder? Gills inte?
Det blir snart lortigt igen? Gills inte.

Suck.

Vad får DIG att fatta skurtrasorna?

Omröstning alltså.

A: Städar alltid regelbundet, bakom spisen den 17:e, torkar skåpluckor den 21:a, under vasken den 28:e

B: När man inte ser kaklet för stänk

C: När mamma/grannfrun/petiga väninnan aviserat ankomst

D: När du bytte lampa över spisen och fick en chock

E: B, C och D

Lär väl inte bli bättre av att jag sitter här och velar.
Till verket.

Kalimera
2013-01-22, 09:27
C: När mamma/grannfrun/petiga väninnan aviserat ankomstNär det vankas besök har jag lättare att motivera en städning. :)

Riitta
2013-01-22, 10:30
Jag går och tänker att, jag borde, jag borde....och till slut blir jag så trött på mig själv att jag sätter igång och skurar:o:)

Riittabye_bye

piam
2013-01-22, 10:44
städa de är tråkigt de..men när solen börjar komma så högt att den
skiner in genom köksfönstret då ser man vad man inte har gjort på
länge.Bara att köra igång eller så tar man en promenad i det fina
vädret istället.Jag tror jag väljer det senareflabb_flab

Pia

Netwolf
2013-01-22, 11:57
Eller som detta tänkvärda citat

http://forumbilder.se/CD37K/oneday.jpg

/Netwolf

LenaochJanis
2013-01-22, 13:23
När det vankas besök har jag lättare att motivera en städning. :)

Samma känsla här!

KR
2013-01-22, 23:57
C ger den bästa motivationen
//
KR

sjöborren
2013-01-23, 21:56
Igår fick jag ett städanfall - det första på mycket länge. Men jag behövde bara titta på dammsugaren så gick anfallet över. Huset ser visserligen lite livstrött ut med stearinfläckar, glögg-skvimps-fläckar och dammråttor stora som hamstrar.
- Livet är för kort för att städas bort sa en klok röst inom mig. Gå i stället och hämta Bodil Malmstens senaste bok och sätt dig i fåtöljen framför kakelugnen ... ;)

PA
2013-01-23, 22:04
Hej Alla bye_bye

Man skall göra det som är roligt först, sedan kan man göra det andra om man får tid! :D

//PA _B-anana

Sunny12
2013-01-24, 10:33
Hej Alla bye_bye

Man skall göra det som är roligt först, sedan kan man göra det andra om man får tid! :D

//PA _B-anana

Klokt sagt!....:D

yannis
2013-01-24, 12:49
Vi städar inte ofta, men jag har ett litet knep,,,.
Säger på kvällen; nu MÅSTE vi städa!!
När jag vaknar på morgonen kastar jag genast ut mattorna.
Ett par timmar senare finns ingen lust, men då är det försent!!

Så det är bara att plocka fram dammsugaren, som Arne hanterar bäst. Därefter torkar jag av golven, Arne dammar mattor och jag lägger ut dom igen, i vetskap om att karlar vet aldrig hur mattorna har legat tidigare.

Förutsättningen för denna städdag är att man har mattor,,,,,

Det man inte ser, ser man inte. Bakom spisen är nog ett sorgligt kapitel hemma hos oss skulle jag tro.
Birgitta.

Zaki
2013-01-24, 16:28
Jag låter mannen städa. Det är det de är till för.

para poli
2013-01-24, 18:58
När det vankas möjligt dambesök, då åker snabeldraken fram.:D

zakka
2013-01-24, 19:20
... Huset ser visserligen lite livstrött ut med stearinfläckar, glögg-skvimps-fläckar och dammråttor stora som hamstrar...

flabb_flab åh så bra beskrivet!!! Känner precis igen det! flabb_flab Men faktiskt känns det lite lättare att försöka göra något åt eländet när solen skiner och det blir ljust ute, i alla fall några timmar om dygnet... Mörker och kyla gör mig helt handlingsförlamad...

MVH zakka

Nektaria
2013-01-24, 21:07
Om man får arbetslust kan man ju alltid slå sig ner - tills den gått över! :)

Skämt åsido - bäst att ta tjuren vid hornen redan från morgonen. På eftermiddagen har städningsviljan oftast gått över!

Men det får inte hända alltför ofta - man måste ju kunna se skillnaden på före och efter... :)

Lena

sjöborren
2013-01-24, 21:58
Bra knep Yannis! Det är bara ett litet problem ... Vi äger bara två mattor och båda är av den storleken att dem slänger man inte ut i första taget. Men i morgon - fredag - ska jag göra ett nytt försöka att närma mig dammsugaren. ;)

lugnagatan
2013-01-25, 08:00
Dammsugare - åh, fy bubblan ! Luften blir hemsk av den, det luktar damm och blir statisk elektricitet och framkallar allergi. Jag kör bara med en fuktig trasa, det går hur lätt som helst på grekiska stengolv :D