Visa fullständig version : Kreta 2013
litentuva
2013-01-20, 13:22
Då börjar planeringen för vår sommarmånad på Kreta bli klar :) som det ser ut blir det 28e juni - 30e juli !
Vi börjar med 5-6 dagar i Rethymno , därefter tar vi oss ned till elafonissi och fyra (3 nätter) lugna dagar hos glykeriafamiljen... Den 7e juli väntar så en studio på Haris i paleochora , där tillbringar vi 6 dagar för att sedan ta båten till loutro. Har bokat rum på "loutro holiday", högst upp med stor terass. Där stannar vi fyra nätter, och om om det finns rum på "Nikos little paradis" som ligger en kort båttur från loutro ( man får be om skjuts i loutro) så tar vi in där några nätter. Semestern avslutas med några dagar i Rethymno och de de tre sista nätterna i chania , där vi faktiskt aldrig bott tidigare .
Vad tror ni om den planen ...? Jag längtar i alla fall :) nu bara boka flyg !
Athanasia
2013-01-20, 13:27
Förstår att Ni längtar....
Kalimera
2013-01-21, 14:46
Vad tror ni om den planen ...?Jag skulle inte ha något emot att följa exakt samma plan. Låter helt perfekt. Jag förstår att du längtar redan nu. :)
pollebosse
2013-01-23, 11:59
Det låter underbart, man njuter verkligen av att läsa din reseplan!
Vilken tur att Kreta erbjuder allt som man söker.
Helt otroligt härligt!
Paul
Hej Liten Tuva-familjen!
Vi har börjat planera vår tur på Kreta 11 maj till 8 juni.
Konstigt (?) nog följer den nästan er rutt.
Vi tar tre dar i Chania. Därefter har vi bokat hos Flora och Haris på Paleochora i en vecka. Vi måste ju se till "våra" husdjur!
Även bokat på Loutro. Där blir vi på hotel Klema i tre dar.
Vi fortsätter längs sydkusten, så troligen fastnar vi några dar i Chora Sfakia. Helt troligt!
Återstående tiden har vi ej bestämt ännu. Diskussioner kommer att fortgå här i hemmet framöver,,,Ang_elx
Birgitta och Arne.
litentuva
2013-01-23, 18:13
Planeringen är halva resan :)
litentuva
2013-01-23, 18:15
Birgitta - Arne; hotell klema ? Nu blir jag nyfiken , trodde att ni alltid bodde på samma hotel hm är det porto loutro det heter, det till vänster upp i backen när man kliver av färjan ?
Kalimera
2013-01-24, 07:46
är det porto loutro det heter, det till vänster upp i backen när man kliver av färjan ?Där brukar vi bo. Mycket bra!
På Loutro finns det Porto Loutro 1 och 2.
Vi brukar bo på Porto Loutro 1, som är det nedre hotellet. Tvåan ligger "för högt" för oss (mig).
När vi har suttit på ettan har vi alltid sagt "Vi borde prova på att bo lite längre bort längs stranden." Sagt och gjort. Nu har vi genom booking com bokat där. Men hotellet heter Kyma. Jag skrev lite fel tidigare. Många har lovordat Kymas taverna. Men man kan bara äta bra i Loutro! :)
Birgitta.
Kalimera
2013-01-24, 09:34
Vi brukar bo på Porto Loutro 1, som är det nedre hotellet. Tvåan ligger "för högt" för oss (mig).Ja, det är en backe upp, så det förstår jag. Sedan tror jag att det kostar mindre på "ettan". Det spelar nästan ingen roll var man bor, i Loutro är allt bra. :)
litentuva
2013-01-24, 15:24
Fast inga barn under 12 år på porto loutro... I alla fall inte på det i backen
Men, på Porto Loutro 1 fanns det prydliga barn i en del studios vid de tillfällen vi tagit oss härbärge därstädes.
Arne
litentuva
2013-01-24, 16:07
Men, på Porto Loutro 1 fanns det prydliga barn i en del studios vid de tillfällen vi tagit oss härbärge därstädes.
Arne
Jag tyckte också jag såg barnfamiljer där i somras , men i backen får man snällt vänta till 12årsdagen - hihi jag som tycker 12-13 åriga barn kan låta bra mycket mer än yngre sådana ( om det nu är därför åldersgränsen finns) framför allt är det stora skillnader från fall till fall - kanske mer beroende på föräldrar än barnen i fråga ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.