Visa fullständig version : Resa till Grekland 2013
Kalimera
2013-01-17, 09:17
Nytt år innebär nya Greklandsresor. Jag ska absolut åka till Grekland i år, bara jag har hälsan. Hur är det med dig? Ska du åka till Grekland i år? Eller väljer du något annat alternativ? Lägg din röst här ovan.
karinafp
2013-01-17, 11:01
Ja, i år ser det ut att fungera. Förhoppningsvis sex veckor, på Karpathos naturligtvis. _B-anana
Karin
som alltid längtar ner
Tre resor brukar jag göra
Fyra veckor (29-32) till Chania bokade :D
Olivplockar resa ett måste i November ;)
En vecka i Maj eller Juni skulle passa bra om man får ledigt.
Två veckors ö-luff i Kykladerna i juni är bokade sen några månader tillbaka! Funderar också på ett besök i Dodekaneserna i oktober men har inte bokat ännu.
Tre resor brukar jag göra
Fyra veckor (29-32) till Chania bokade :D
Olivplockar resa ett måste i November ;)
En vecka i Maj eller Juni skulle passa bra om man får ledigt.
Hur funkar en "Olivplockarresa"?
Nå har vi leid et lite hus på Karpathos, så jeg håper å få flere turer dit i år. Har booket to uker i mai, og sjekker flytider for å finne en liten tur dit i begynnelsen av april. Også blir det nok tur til høsten også.
Vi har redan bokat 2 resor till Kreta.
/ Jannis
Japp Två veckor i juni till Parga. om jag får ledigt blir det en vecka
i september också klapp_klapklapp_klap
Wardakis
2013-01-17, 17:14
Imorgon har vi varit på Kreta 5 månader och stannar drygt 4 månader ytterligare. Personligt rekord!
Gunilla
Hittills är 3 resor bokade... en vårvecka, 3 sommarveckor och en sensommar vecka :) Blir ingen påsklovsresa i år eftersom påsk ligger så tidigt :( Men en höstresa blir det garanterat...alla till Kreta såklartAng_elx
// Malin
Jag har bokat påskresan (Grekisk påsk) till Kalymnos och några dagar på Rodos:)
Sen får det bli hur det blir senare i år. Hittar jag bra priser till Karpathos, så blir det ju resa dit också så småningom:)
Riittabye_bye
Har bokat drygt två veckor i juni och hoppas och önskar att vi kan åka i september också. Förra årets septemberresa var kanske vår bästa greklandsvistelse av alla!
MVH zakka
Birgitta63
2013-01-17, 20:16
Japp Två veckor i juni till Parga. om jag får ledigt blir det en vecka
i september också klapp_klapklapp_klap
Hakar på här . Pargaresan blev bokad sep 2012 _B-anana. Denna resa skaaaaa vi dit .
Birgitta
Ingrid Ny
2013-01-17, 21:07
Resan bokad- Santorini, ev Sikinos, sen Schinoussa och avslutning på Antiparos - totalt lite drygt veckor. Nu är det bara längtan kvar...:)
Det blir ingen sommar utan en Greklandsresa!
/Ingrid
Cattis66
2013-01-18, 06:54
Det blir ett återseende av den fantastiskt lugna och härliga ön Agistri och boende på Scala Oasis Beach första veckan i juni. Längtar.........
Ja, än så länge bara en båtluffartripp på 2 1/2 vecka. En ny ö, en ö som jag alltid längtar efter och sedan hoppas jag på en "spontanö" :)
Det blir ingen vårresa i år eftersom jag väntar på mitt första barnbarns ankomst då. :)
Kan kanske bli en septemberresa om jag kan få ledigt från jobbet :)
Pyttan
Hej!
För mig blir det en fyraveckors båtluff med ett par nya öar och ett par öar som det var mycket länge sedan jag besökte. :)
Jag längtar!
//Lena
Athanasia
2013-01-20, 05:55
Vi har 3 veckor bokade 25 maj och 2 veckor bokade 1 september,,till Rethymno_B-anana_B-anana
Ja självklart blir det en resa till Rethymno även i år. Vi har bokat 2 veckor i September.bye_bye
En uge i forbindelse med den græske påske skal tilbringes på Østkreta.
Den 26. maj har jeg fly til Athen, men har ikke helt besluttet mig, hvor jeg rejser hen derfra, men jeg satser blandt andet på en for mig helt ny ø :)
Ja, i år ser det ut att fungera. Förhoppningsvis sex veckor, på Karpathos naturligtvis. _B-anana
Karin
som alltid längtar ner
Karin; Varför just Karpathos? Och var o vilket hotell? Vi har tittat på Karpathos men har lite svårt att bestämma oss...
l.anders
2013-01-23, 09:48
Har bokat en långresa i år 7/5-20/07. Flyger till Chania bunkrar i Phalechora åker till Gavdos 9 dagar vidare tbs till Kreta. Agia Galini-Matala-Mirthos-Tertsa-Ferm-Chrissy Island. Sedan lämnar Vi Kreta för favoriten Anafi vidare till Sikinos-Milos-Kimolos-Syros-Fourini-Ikaria-Samos-Leros-Kalymnos för att komma till Favoriten Tilos. Hem från Rhodos.
Längtan blev för stor blir en vandring 2-5/4 runt stavros på Kreta bland alla blommor.
Ev en 3 resa i slutet av Augusti början på Sept till favoriten Ligres på södra Kreta. Mysig taverna strand o boende mellan Triopetra o Prevelli.
IngegerdN
2013-01-24, 03:27
Årets första resa till Grekland (Kreta naturligtvis :D) sker den 7 mars, lagom till karnevalen i Rethymno! _B-anana Hur länge jag stannar har jag inte bestämt ännu - har ju förmånen att själv styra över min tid sedan jag blev friherrinna. klapp_klap
Klart är dock att det blir minst två resor till!
Sevasti & Eleni
2013-01-24, 11:03
Vi har bokat 2 veckor i maj, till Kalymnos så klart_B-anana
Siw o Lena
Sevasti & Eleni
2013-01-24, 11:05
Vi har bokat två veckor i september till Kalymnosklapp_klap
Längtan dit är storflabb_flab
Siw o Ulfbye_byebye_bye
Tre veckors båtluff med start 24/8.
Kastellorizo, Symi (24 år sedan sist), Nissyros, Chalki och eller Tilos.
Det finns mycket att välja på när man har flygbiljett till Rhodos.
Skulle gärna vilja åka en kort resa över påsk (Nafplio kanske) och en vecka innan midsommar, vi får se hur det blir med det.
//
KR
En vecka bokad i början av juli och två veckor aug-september. Båda resorna till Skopelos.
Carina
_B-anana
Resan till: (trumvirvel) Rhodos bokad sen länge :D
I år har jag faktiskt fått med mig maken _B-anana Ska bli kul att visa honom ö´n, hoppas han blir lika biten som jag.........
Irene
I år blir det en ny bekantskap i form av Skopelos,en vecka i mitten av September. flabb_flab
Magaluf12
2013-01-28, 06:37
Två veckor (24:e juli - 7:e augusti) är bokade. Destinationen blir Rhodos :)
jag åker iväg med några av mina kompisar klapp_klap
Naturligtvis blir det en resa till Grekland och på Kreta i Agii Marina i maj månad. Det blir ett bekvämt ställe denna gång då jag och min fru har ett 5-årigt barnbarn med oss. Vi stannar två veckor på Fritidsresors Blue Star Isida. Visst är det en typisk turistort men vi skall njuta och äta god grekisk mat. Förra året var vi tillsammans med ett barnbarn i Agia Apostoli men det stället saknade all Grekisk charm i vårt tycke och då vi har mycket att jämnföra med då vi varit i Grekland från norr till söder och väster till öster. Det är även inkluderat städer bl.a. t.ex. Aten och Thessaloniki, Volós och Lárissa.
Conny_B-anana_B-anana_B-anana
Två veckor i början av juni som vanligt och sen en vecka på hösten till ljuvliga Karpathos.
gunsan52
2013-02-10, 15:55
Jag har bokat Parga 25 maj och 2 veckor. Min första resa dit. Ska bli spännande. bye_bye
Nu är resan bokad. Något gammalt och något nytt.
Flyg till Preveza/Aktio, 14 dagar, ifrån Malmö
Hyrbil en vecka
En vecka i Vasiliki (Lefkas), hotell Apollon
En vecka på Kalamos, studio med havsutsikt
Första veckan ska vi återvända till Lefkas efter att ha varit där 1995, 1998, 1999 och 2007. Det blir Vasiliki som vanligt. Jag vet att Lefkas förändras snabbt och att det finns en risk att bli besviken, men vi måste dit igen..... Vi kommer att hyra bil och återvända till stränderna på västkusten Kathisima, Egremni, Milos och Porto Katsiki. Och till favoriten på sydkusten - Agiofili. I år ska vi bo på hotell. Det kan vara skönt med frukost och en bra säng första veckan.
Sedan blir det ön Kalamos en vecka! Spännande. Vi tar taxi till färjeläget i Mitikas, på fastlandet, efter att ha lämnat av hyrbilen. Därefter färjan till Kalamos. Åh, Kalamos verkar vara en ö för oss. Tyst och lugnt. Förhoppningsvis god mat och bra bad. Inga sandstränder, men det är bara en fördel tycker jag. Med mina röda badskor kan jag bada överallt :D. Boende bokat och klart. Det är första gången jag ringt och bokat. Det gick bra. På Kalamos ska vi "bara vara". Den enda utflykten där, är att vi hoppas på är att ta oss till stranden Mirtia.
(Tack PA för hjälp och tips om Kalamos)
Det enda som är kvar är att övertyga maken om att vi behöver en ny kamera till semestern :rolleyes:.
Deia
bye_bye
Hej Deia bye_bye
Kul att resan blir av och att du hade nytta av infon om lilla lugna Kalamos.
Mirtiastranden besökte vi aldrig, eftersom det var värmebölja (40 +) då vi var där.
Att först ta sig upp till byn halvvägs till himlen och sedan vandra iväg en bit och därefter ta sig ner till stranden i värmen, de hade nog blivit väl bra. Men stranden såg mysig ut på håll. :)
Förhoppningsvis är det svalare när ni är där. Förutsatt att det är samma ägare/kock så är maten är mycket bra hos George (där åt jag en av de bästa lamm i ugn som jag någonsin ätit) och på Agripidias strandtaverna.
Lycka till och ha de gôtt
//PA _B-anana
Det blir en överrasknings resa (sista minuten) i vecka 21. Sedan jobba, jobba och jobba hela sommaren.
Två veckor på Karpathos med första veckan i Lefkos och andra i Pigadia, slutet av augusti och början av september.
Skönt och avkopplande skall det vara.
Vi ses där kanske.
Seaside
Nu är Thassos bokat! 12 dagar med reguljärflyg (Thessaloniki), hyrbil och lägenhet centralt i Limenas!
Kalimera
2013-02-23, 08:29
Sedan blir det ön Kalamos en vecka! Spännande.Ja, verkligen spännande. En hel vecka på Kalamos. Kan man se fram emot ett resebrev även därifrån? :)
Har väldigt svårt att bestämma mig, var till Tilos i september i fjol och är sugen på att åka tillbaka! det är absolut den mysigaste ön Vi har varit på!
Men Vi har då aldrig rest till samma ställe 2 år i rad, funderar i nuläget på Karpathos, men får se om man faller till föga och bokar Tilos ändå!:)
karinafp
2013-02-25, 14:51
Vi har då aldrig rest till samma ställe 2 år i rad, funderar i nuläget på Karpathos
Farligt, farligt... :cool: Vi hade planerat för flera år i förväg vilka öar vi skulle ta och i vilken ordning, och så kom vi till Karpathos. Och kommer inte därifrån! ;) Det är dit vi åker så snart vi har möjlighet. Andra öar får vänta... Ang_elx
Karin
som alltid längtar ner
Farligt, farligt... :cool: Vi hade planerat för flera år i förväg vilka öar vi skulle ta och i vilken ordning, och så kom vi till Karpathos. Och kommer inte därifrån! ;) Det är dit vi åker så snart vi har möjlighet. Andra öar får vänta... Ang_elx
Karin
som alltid längtar ner
Ja, det är lätt att fastna för något ställe, många verkar ha fastnat för Tilos också! men samtidigt vet man inte vad man missar om man inte testar något nytt:) Det jag är mest orolig för är maten, Vi hoppade över Grekland i några år, för Vi var less på den dåliga mat som serverades på de senaste öarna ( ingen nämd och ingen glömd) vi hade varit, men nu när Vi kom till Tilos så var det fantastiskt bra, riktig grekisk och som hemlagad mat överallt :)
karinafp
2013-02-25, 15:17
Det jag är mest orolig för är maten
Finns ingen anledning att oroa sig för maten på Karpathos. :p Sist jag var ner stannade jag i sju veckor och fick inte dålig mat någonstans. Ang_elx Fast visst har man sina favoriter, det är klart. Hör av dig om du bestämmer dig för Karp, så kan du få några tips.
Karin
som alltid längtar ner
Hej. Oj vad många som åker flera gånger/år!! Vi har bara bokat en resa, visserligen 2 veckor, på Naxos!!
Å andra sidan var jag på Cypern i april förra året, sen Naxos i Juli och Naxos i september igen. Resan i september bokade vi ca 1 vecka efter vi bokade den i Juli.
Den var så löjligt billig så vi hade inte råd att inte åka, Bara 5300 på Spiros, Naxos _B-anana
Men man vet ju aldrig vad som händer senare i sommar. Får ju hoppas man hittar en resa till, så man står ut att vara på jobbet i 11 månade till:(
Det blir Kreta 19-26.5. Känns fantastiskt eftersom det inte blev något Grekland ifjol! _B-anana
/ Anne
Hej!
Två resor _B-anana till Kreta (så klart) är bokade.
Den första 4/5 till 18/5 och sedan måste det ju till en höstresa också vilket blev :D Kreta igen 31/8 till 21/9. Båda resorna är till Kato Stalos.
Alpo _B-anana
Hjalta99
2013-03-09, 15:17
Nytt år innebär nya Greklandsresor. Jag ska absolut åka till Grekland i år, bara jag har hälsan. Hur är det med dig? Ska du åka till Grekland i år? Eller väljer du något annat alternativ? Lägg din röst här ovan.
Ja, äntligen är det bokat! :D En vecka i september på Kalymnos. Jag är inte en sån som har möjlighet att vara i Grekland flera veckor eller månader, jag får nöja mig med en vecka då och då. Helst en på våren och en på hösten. Nu har det blivit så att det bara blev en vecka i fjol och det verkar som om det blir samma sak i år. Men jag är så glad för det! Det är i alla fall en vecka!
Jag hade kunnat bli utan... :eek: och det går ju inte! snyft_drop
/Eva
Precis bokat 2 veckor (28 Juli -> ), Agia Marina/Ilianna
hotel och som förra året blir det några 3dagars utflykter till
Sfakia/loutro och Paleochora eller andra spännande ställen...
Ser fram imot Ilianna med den fantastiska värden Joanna
och god mat på Resturante Romanza och snack med George
i poolbaren på kvällarna :-)
SL!
Jukka
Sommarens resa går till Ios. Ett hugskott efter att ha läst en miljon trådar på forumet. Det är precis 30 år sedan vi var där senast. Tror ändå att vi kommer att känna igen oss även om vår camping har stängt.
Sommarens resa går till Ios. Ett hugskott efter att ha läst en miljon trådar på forumet. Det är precis 30 år sedan vi var där senast. Tror ändå att vi kommer att känna igen oss även om vår camping har stängt.
Du kommer att känna igen Dig!
Jag besökte Ios "30 år efter" 2011. Min syster firade sin 50-års dag där efter att vi firade hennes 20-årsdag på Ios 30 år tidigare. Då 1981, var vi fem tjejer som båtluffade i Grekland för första gången. Det gav mersmak! Campingen är stängd, men jag tror att vi har andra krav idag.;)
Jag upplever att Ios idag, har allt att erbjuda, charm, stränder, mat, live musik och bra boende.
Detta år blir det inte Ios för oss, men vi kommer definitivt att återkomma!
Hoppas att ni får en underbar vistelse på en fantastisk ö!
Lena bye_bye
Hoppas att ni får en underbar vistelse på en fantastisk ö!
Tack Lena. Vi är mycket förväntansfulla. Vi har varit supernöjda med våra senaste greklandsresor som gått till Parga, Scopelos och Thassos. Nu åker vi tillbaka till platsen där vår gemensamma kärlek till Grekland föddes. Det kan knappast bli bättre.
Jess det blir Grekland i år igen för mig o Sambon _B-anana Kreta blir det detta år, 18 dagar i September, Flyg ska bokas redan nu :)
Yvonne L
2013-04-06, 11:38
Vi har precis bokat vår (grekiska) påskresa; flabb_flab vi bilar till Ancona i Italien och tar färjan till Korfu - the place to be at Easter!
Vi lämnar bilen kvar där så slipper vi hyra en under våra kommande sommarveckor. Åker hemifrån 28/4 och hem med flyg via Aten den 11/5.
Ska bli underbart!
//Yvonne
Jag hade redan bockat i, boka senare, för det var jag säker på att vi skulle göra. Men det blev inte Grekland :eek:.
Utöver 2 veckor på Sicilien i september, som bokades redan i höstas, tänkte vi sticka iväg en vecka i månadsskiftet maj/juni, till Grekland tänkte vi...... :cool:.
Direktflyget härifrån ändrades från Kreta till Rhodos, och det gjorde ju ingenting, då började planeringen att återse Chalki :p.
Men flygningarna till Rhodos startar inte förrän i augusti :(. Och så kom det sig att vi hamnar i Zadar i Kroatien 31 maj i stället Ang_elx.
Är det inte båttidtabeller som ställer till det för planerna, så är det flyget ;).
Hoppas flyget till Rhodos fortsätter nästa år :D.
bye_byeAbi
Om lite drygt två veckor åker vi till Kreta! Tjohooo! _B-anana
Hittills är 3 resor bokade... en vårvecka, 3 sommarveckor och en sensommar vecka :) Blir ingen påsklovsresa i år eftersom påsk ligger så tidigt :( Men en höstresa blir det garanterat...alla till Kreta såklartAng_elx
// Malin
Tänk vilken tur att jag hade så fel här...för det blev ju en påsklovsresa trots allt :) Nu är även höstresan bokad.
Nu har vi nedräkning till majresan... 16 dagar kvar till den :)
// Malin
Om 3 uker reiser vi! De siste årene har vi reist mest til vestkysten, Korfu, Parga, Zakynthos, Lefkas, Kefalonia, med et par nødvendige besøk på Kreta iblant. Et fascinerende område, som nesten bare er oppdaget av briter, ser det ut til. Og i mai blir det en uke på Lefkas og en uke i Parga igjen. Septemberturen er helt åpen, Karpathos har ståttt på venteliste noen år nå, så kanskje.... :confused:
syster yster
2013-05-28, 21:34
Iår blir det en bilresa genom Europa till Grekland..där vi kommer att hålla oss till fastlandet Thessaloniki-Ioaninna-Paleros...självklart ska ju det besökas även Lefkas då vi ändå är i närheten. Det är första gången vi bilar ner så vi får väl se om det ger mersmak eller om vi nästa år tar flyget igenAng_elx
ingegerd46
2013-06-07, 05:57
Äntligen ska vi återse Naxos, hos Nikoleta på Golden Beach! Hittade billigt direktflyg från Gardemoen till Santorini, SAS, under 4 000 tor för två. Tre veckor i aug-sep. Blir några nätter på Honeymoon på S. också.
I år blir det äntligen en septemberresa till Grekland! Den går till Perissa på Santorini tillsammans med yngsta dottern!:D Efter en hel del planerande slutade det vid detta och det känns jättebra!
Vill gärna få rå om henne lite innan hon återigen tänker tillbringa vintern på resande fot i Indien!:(
Hon går nu och drar på nån maginfektion som hon fick i vintras! Fattar inte att hon törs åka dit igen!:eek:
Nej, tacka vet jag Grekland med sin goda och fräcsha mat!
Katitzi:)
Kalimera
2013-06-08, 08:23
I år blir det äntligen en septemberresa till Grekland! Den går till Perissa på Santorini tillsammans med yngsta dottern!:D Efter en hel del planerande slutade det vid detta och det känns jättebra!Kul att ni ska till Santorini. Hoppas att ni gillar ön lika mycket som jag. :)
Hon går nu och drar på nån maginfektion som hon fick i vintras! Fattar inte att hon törs åka dit igen!Vi har varit i Indien flera gånger, varje gång har vi blivit sjuka. Under en resa var jag sjuk i nästan två månader. :o
19 juni-4 juli_B-anana. Har längtat sedan 2006 då senaste båtluffen i Kykladerna gick av stapeln. Nu har barnen blivit "stora" (6 och 3 år) så nu bär det äntligen av igen_B-anana. 1 vecka kvar, längtarklapp_klapklapp_klapklapp_klap
Kalimera
2013-06-17, 09:32
Har längtat sedan 2006 då senaste båtluffen i Kykladerna gick av stapeln.Är det så länge sedan ni var i Grekland så förstår jag att ni längtar. :)
Resan bokades redan i september 2012... Det blir som vanligt två veckor på min ö flabb_flab... Skiathos - what else_B-anana
Kom hem från underbara Lefkas för två veckor sedan... :) ...och...YES...!! ...har bokat till Tilos 6-13 oktober... _B-anana
bye_bye/Maggy
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.