handdator

Visa fullständig version : Boende i Kastro


larsols
2013-01-15, 16:24
Återkommer till Sifnos i sommar. Någon som har tips på boende i Kastro? bye_bye

Annwi
2013-01-18, 13:42
Hej!
Har aldrig bott i Kastro men vi har alltid pratat om att göra det nästa gång vi kommer till Sifnos. När vi var där senaste gången (några år sedan) kollade vi runt på olika boenden. Jag har tittat i min resedagbok och där har jag skrivit:

Bella - litet hus med havsutsikt
Romantica - hus med härlig havsutsikt
Portou - hus med underbar havsutsikt
Samme ägare till alla dessa tre hus. Han har flera hus i Kastro, bla några med fin utsikt över bergen och något hus med lite havsutsikt från sidan. Pris?

Antonis - mycket prisvärda studior men vetter åt bergen, lite havsutsikt från sidan. 25E (detta var i mitten på juni)

Har tyvärr inte skrivit upp några telefonnummer men det var resebyrån Thesaurus man skulle kontakta vid bokning.
Hoppas du blir hjälpt av denna information.

Anne

ramses
2013-01-18, 13:51
http://www.thesaurus.gr/hotels/sifnos/kastro/aris_houses/gallery/index.php

zakka
2013-01-18, 18:08
Åh så bra ramses!!! Vi har också tänkt oss en sväng till Sifnos... förr eller senare... Ang_elx Tusen tack!

MVH zakka

larsols
2013-01-21, 16:07
Tack Anne
Ska kolla dessa på plats i juni, eller söka några tfn innan resan.

larsols
2013-01-21, 16:12
Då fick man en bra webbsida till... Tack ramses ....

kostaus
2013-03-16, 19:57
Hej,

I förra året bodde jag i Kastro i "Agnadi" boende. Jag minns att jag hade bokat från booking.com. Det kostade 65 euro med frukost (inte buffet) för ett rum för två personer i mitt i augusti.

Den här boende ligger utanför Kastros centrum men mecket nära i centrum.
Det rummet har utsikt till berget och havet. Det var också i lung och ro.

Bredvid Agnadi finns det en annan boende som kallas "Agnadi traditional". Det är dyrare, jag tror.

Kolla här http://www.agnanti-sifnos.com/

Lycka till,
Kostas från Aten

Eva L
2013-03-17, 08:50
När jag var på Sifnos hade turistbyrån i hamnen en lista över öns boenden med telefonnummer. Bra service så jag hoppas den är kvar. Jag tyckte att Kastro var underbart och det kändes som en plats där jag hade kunnat bo. Vi bodde i Faros och vandrade till Kastro. Trevlig vandring och maten smakade underbart när vi kom fram.

Eva