handdator

Visa fullständig version : Boende med insynsskyddad balkong


Charleston
2013-01-14, 17:25
Funderar på en Skopelosvecka i juni. Jag har kollat runt lite på boenden (studios, framförallt) både här på forumet och på andra ställen på nätet. En sak som ofta inte framgår och som jag tycker är rätt så viktig är att balkongen är hyfsat insynsskyddad i förhållande till grannbalkongerna. Dvs att det inte ligger flera balkonger på rad endast avskiljda av en halvmeter hög mur/staket. Hyfsad utsikt är ju också önskvärt förstås. Någon som kan rekommendera ett boende som uppfyller ovanstående önskemål? (helst inte med pool på området)

Smultron
2013-01-14, 20:02
Stella Studios (som också annonserar på Kalimera) motsvarar de krav som du ställer. Stora fina studios och balkongerna ligger utspridda i byggnaden, alltså inte på rad. Vår balkong hade fin utsikt över bergen och naturen, vet inte om alla har det så det är kanske bäst att kolla när du bokar. Såg på deras hemsida att de just nu erbjuder studios för 20 Euro i juni!:) Rekommenderas!

Charleston
2013-01-15, 11:12
Tack, Smultron, för den infon! Nu vill man ju helst ha lite havsutsikt oxå, men man kan väl inte få allt kanske. När man kollar runt lite på bilder på olika boenden, så verkar det vara rätt ovanligt i Skopelos med avskilda balkonger. Priserna verkar annars vara låga lite överallt (även om just 20 euro är vääldigt lågt), runt 25-30 verkar inte vara ovanligt. Vardiola är ett annat ställe jag kollat på (25e). Där har man tydligen jättefina utsikten, men får i stället "dela" balkongen. Angenämt (?) problem att välja...

Grekofilia
2013-02-19, 08:34
Da kan jeg anbefale Efi Panorama høyt oppe i byen med skillevegg mellom balkongene, flott utsikt ut over sjøen og byen og verdens triveligste vertskap. Vi har bodd hos Efi og Nikos to ganger, og reiser gjerne tilbake igjen.

Charleston
2013-02-19, 11:20
Tackar för den infon!