handdator

Visa fullständig version : Grekiska restauranger i Sverige

Kalimera
2013-01-14, 11:07
På Kalimera listar vi grekiska restauranger över hela Sverige. Det är svårt att ha koll på om det tillkommit några nya, eller om det försvunnit några. Jag vore därför tacksam om ni kunde hjälpa mig.

Listan finns här (http://www.kalimera.se/grekland/taverna/index.html).

Leta upp din stad och se om uppgifterna stämmer, och om det saknas restauranger. Du kan skriva eventuella ändringar här, eller skicka oss ett mejl.

Lamaya
2013-01-14, 12:17
Hej!
Mesogios finns inte kvar på Åsögatan 111 i Stockholm. Jag vet inte mer än att det nu på den adressen finns en restaurang med Svenskt/Franskt koncept som heter Södra sällskapet.

//Lena

Sunny12
2013-01-14, 12:48
Hej, listan var inte komplett över Grekiska restauranger i Västerås här har du en till,
Restaurang Tzatsiki, Traversgatan 7, Västerås
(äkta grekisk kolgrill)

mvh Sunny

Wardakis
2013-01-14, 13:52
Greken i Gävle heter nu Två Oliver, adress och telefonnummer är samma.
Gunilla

Zaki
2013-01-14, 14:00
Kedjan grekiska kolgrillsbaren ägs och drivs av syrianer och kvaliteten är så långt ifrån grekisk man kan komma. Det känns inte rätt att ha med den på listan bara för att den har ordet "grekisk" med i titeln...

nilam
2013-01-14, 14:05
Zorba i Säffle finns inte kvar.

Sunny12
2013-01-14, 14:06
Ja, men det är väl upp til Janne att avgöra isåfall, vad som är äkta eller ej, god mat har dom iallafall!....;)

Zaki
2013-01-14, 14:14
Ja, men det är väl upp til Janne att avgöra isåfall, vad som är äkta eller ej, god mat har dom iallafall!....;)

Det är upp till Janne vad som ska vara med på listan ja. Om just han kan avgöra vad som är äkta eller ej har jag ingen aning om och det hör väl heller inte hit. Jag har personligen aldrig blivit så besviken på en "grekisk" restaurang. Precis allt är tillagat från djupfryst, ingen grekisk personal, ingen grekisk musik... Trist är bara förnamnet. Men smaken är som baken naturligtvis.

Det var bara en liten reflektion och jag är mycket väl medveten om att ingen bryr sig om vad jag tycker och att inte kan påverka den där listan.

Sunny12
2013-01-14, 14:23
Det är upp till Janne vad som ska vara med på listan ja. Om just han kan avgöra vad som är äkta eller ej har jag ingen aning om och det hör väl heller inte hit. Jag har personligen aldrig blivit så besviken på en "grekisk" restaurang. Precis allt är tillagat från djupfryst, ingen grekisk personal, ingen grekisk musik... Trist är bara förnamnet. Men smaken är som baken naturligtvis.

Det var bara en liten reflektion och jag är mycket väl medveten om att ingen bryr sig om vad jag tycker och att inte kan påverka den där listan.

Har du varit på Restaurang Tzatsiki i Västerås?
Janne ville veta om det tillkommit någon ny restaurang i staden där man bor och den här fanns inte med på listan.
Som du säger hur lätt är det att avgöra vad som är äkta eller ej i dagens läge, den här restaurangen marknadsför sig som en grekisk restaurang så nu fick man skit för att man ville vara snäll och komplettera en lista....:o

ouzomini
2013-01-14, 14:25
Hej
En ny grekisk restaurang i Uppsala är Costaz, Svartbäcksgatan 23, 018-140230
Grekiska restauranger som inte länger finns i Uppsala är:
Rhodos, Santorini och Taverna Akropolis.
Hälsningar Inger

Zaki
2013-01-14, 14:28
Har du varit på Restaurang Tzatsiki i Västerås?
Janne ville veta om det tillkommit någon ny restaurang i staden där man bor och den här fanns inte med på listan.
Som du säger hur lätt är det att avgöra vad som är äkta eller ej i dagens läge, den här restaurangen marknadsför sig som en grekisk restaurang så nu fick man skit för att man ville vara snäll och komplettera en lista....:o

Jag lade in en liten reflektion ang. grekiska kolgrillen och har inte sagt ett ord om Tzatsiki i Västerås... Förstår inte riktigt vad du menar nu.

Sunny12
2013-01-14, 14:31
Jag lade in en liten reflektion ang. grekiska kolgrillen och har inte sagt ett ord om Tzatsiki i Västerås... Förstår inte riktigt vad du menar nu.

Eftersom Tzatsiki har en "äkta kolgrill" som jag skrev i inlägget, så trodde jag det var det du syftade på??

Zaki
2013-01-14, 14:33
Glasbruket Café och galleri på söder i Stockholm har för övrigt bytt namn till det mer grekklingande "Farbror Nikos"! Rekommenderas å det varmaste med traditionella grekiska rätter som pastitio och moussaka och grekiska bakverk. Allt hemlagat från grunden!

Zaki
2013-01-14, 14:34
Eftersom Tzatsiki har en "äkta kolgrill" som jag skrev i inlägget, så trodde jag det var det du syftade på??
Aha nej nej inte alls då missförstod du mig! Jag menade kedjan "Grekiska kolgrillen"!

Sunny12
2013-01-14, 14:38
Aha nej nej inte alls då missförstod du mig! Jag menade kedjan "Grekiska kolgrillen"!

Sorry..:o...så fel det kan bli ibland, verkligen ett stort missförstånd!!....:D

ouzomini
2013-01-14, 14:45
Costas taverna och bar skall det vara och inget annat. Den ligger i Uppsala och är vår kvarterskrog på andra sidan stan mot där vi bor. Känns lika varmt välkomnande som att vara i Grekland.
Hälsningar Inger

Kalimera
2013-01-14, 15:40
Tack för all hjälp! klapp_klap

Alla ändringar är gjorda. Jag tar gärna emot fler tips om ni har.

Eva L
2013-01-14, 15:49
Det är ju bara en lista helt enkelt, dvs en sammanställning över ställen som anger att de säljer grekisk mat. Inte en rekommendation. Om sen maten är god får ju var och en avgöra själv.

Eva

Petridis76
2013-01-14, 16:58
Jag tycker det spelar roll...jag vill ju inte äta på en "grekisk" restaurang som inte är grekisk =) Tack för att du skrev hur det ligger till.

Zaki
2013-01-14, 17:02
Jag tycker det spelar roll...jag vill ju inte äta på en "grekisk" restaurang som inte är grekisk =) Tack för att du skrev hur det ligger till.
;) Inga problem. Tycker att det är riktigt fult hur de luras med namnet.

hasa
2013-01-14, 17:46
Nefeli, Jovisgatan 2, Södertälje

Fick bra omdöme i LT.se
http://korta.nu/u1ngi

nilam
2013-01-14, 17:54
I Karlstad ligger Restaurang Agapi på Drottninggatan 7 :)

lolis
2013-01-14, 18:22
Greken i Strängnäs ligger på Hospitalgatan 17. :)

Kalimera
2013-01-14, 20:05
Nefeli, Jovisgatan 2, Södertälje

I Karlstad ligger Restaurang Agapi på Drottninggatan 7 :)

Greken i Strängnäs ligger på Hospitalgatan 17. :)

Tack ni också. klapp_klap

Listan är uppdaterad.

Masse
2013-01-14, 22:11
Hej Janne,

Lilla Tavernan / Classic i Kristianstad finns tyvärr inte längre så den kan du plocka bort från listan.

:) Masse

Getty
2013-01-15, 07:24
I Linköping finns en restaurang som heter Grekiskt & Gott som ligger på St:Larsgatan 25.

//Ingela

anneli56
2013-01-15, 09:24
Grekens kök i Eskilstuna finns ej kvar!
Går jag till en restaurang som marknadsför sig som grekisk med grekisk mat,så vill jag bli serverad äkta grekisk mat helst lagad av grekisk kock! Ingen kan laga grekisk mat som grekerna :)

Eva L
2013-01-15, 10:27
Går jag till en restaurang som marknadsför sig som grekisk med grekisk mat,så vill jag bli serverad äkta grekisk mat helst lagad av grekisk kock! Ingen kan laga grekisk mat som grekerna :)

Alla vill nog ha god grekisk mat när de går ut och äter. Vad jag menade med mitt inlägg är att det är bara en sammanställning över grekiska restauranger.

Personligen har jag flera gånger blivit besviken när jag ätit grekiskt någonstans i Sverige kanske beroende på att de sällan har den grekiska mat jag förväntar mig och att den antagligen lagats på bristfälliga råvaror. Ibland brukar jag tänka att det där gör jag bättre själv och jag är svensk.

Matrecentioner är färskvara och ett ställe som var utmärkt för några månader sedan kan vara värdelöst idag.

Förövrigt har den svenska maten fått en framskjutande plats i världen tack vare våra duktiga kockar och den är influerad av många kök i världen.
Mitt absoluta favoritställe när jag går ut och äter här hemma hittar ni här http://www.viktoriaumea.se/ även om jag ibland äter grekiskt på Costas och njuter av ett glas retsina.

Eva

Zaki
2013-01-15, 11:20
Alla vill nog ha god grekisk mat när de går ut och äter. Vad jag menade med mitt inlägg är att det är bara en sammanställning över grekiska restauranger.

... och Grekiska Kolgrillen är ju inte grekisk. Det var bara det jag ville säga.

Sunny12
2013-01-15, 11:56
Personligen tycker jag att Grekisk mat, smakar bäst på en Taverna i GREKLAND....:)....då vet man att man är i Grekland på en Grekisk Taverna med en Grekisk kock förhoppningsvis...:rolleyes:....här i Sverige kan man lätt bli besviken som Eva säger pga bristfälliga råvaror, smaken blir ju inte densamma!

Kalimera
2013-01-15, 12:06
Jag vore tacksam om ni startar en ny tråd om vad som är en grekisk restaurang och låter denna tråd återgå till utgångsfrågan.

Kalimera
2013-01-15, 17:28
Lilla Tavernan / Classic i Kristianstad finns tyvärr inte längre så den kan du plocka bort från listan.

I Linköping finns en restaurang som heter Grekiskt & Gott som ligger på St:Larsgatan 25.

Tack för tips! klapp_klap

ingegerd46
2013-01-15, 17:54
Kollade idag på Drottninggatan 7 i Karlstad och Agapi låg kvar där. Hemsidan www.agapimou.se (http://www.agapimou.se) kan rekommenderas.

Kalimera
2013-01-15, 18:15
Kollade idag på Drottninggatan 7 i Karlstad och Agapi låg kvar där. Hemsidan www.agapimou.se (http://www.agapimou.se) kan rekommenderas.Den finns med i listan. Ser fin ut. klapp_klap

Klick
2013-01-18, 19:11
Osäker på Tzatziki i HBG är kvar... Har varit nerbommat den senaste tiden... Ska givetvis dubbelkolla detta ;)

nilam
2013-01-18, 20:13
Den finns med i listan. Ser fin ut. klapp_klap

Ja, de har jättegod mat...imorgon har vi bokat bord för en tjejmiddag :) En grekkväll i januari sitter fint i väntan på säsongen ;)

Kalimera
2013-01-22, 09:25
Ska givetvis dubbelkolla detta ;)Tack!

MetaxaHasse
2013-02-06, 18:18
Vi har en grekrestaurang till namnet i Luleå,Kaffelino,en som säger sig vara grek som driver den...men grekisk mat,förutom standard tzatziki o grillspett..jag har hoppat över av flera skäl att äta där.Lagar mer o godare rätter själv.Har tankar på att starta upp med grekisk mat,atmosfär,drycker..Hur många har Retsina att servera?Bra metaxa o fina grekiska viner?Grek kaffe osv.Skellefteå har Kriti med ok mat o ibland grekisk musik,ibland grek kaffe men de ångas istället för gas o liten kanna.

Netwolf
2013-02-06, 19:07
Kartlänkarna på restaurangerna i Göteborg, funkar inte??

/Netwolf

Kalimera
2013-02-07, 07:36
Kartlänkarna på restaurangerna i Göteborg, funkar inte??Funkar hos mig. :)

Grodis
2013-02-07, 08:02
I Eslöv finns Ellada tyvärr inte kvar.

Netwolf
2013-02-07, 08:21
Funkar hos mig. :)

Nu såg jag. Det var bara vissa som var u f. :)

http://forumbilder.se/CDBH5/grekos.jpg

/Netwolf

Kalimera
2013-02-07, 08:44
I Eslöv finns Ellada tyvärr inte kvar.Tack för tips, även om det var tråkigt att höra att de har stängt.

Nu såg jag. Det var bara vissa som var u f.Okej. Jag kollade bara de första. :) Jag ska fixa det när jag får lite mer tid.

Sevasti & Eleni
2013-02-15, 11:51
I Kristianstad finns det en Grekisk restaurang som heter "Ella Mat". Den ligger på V.Storgatan 54 och telefonnr dit är 044-102020:) Kan rekommenderasklapp_klap

Siw o Lenabye_byebye_bye

Kalimera
2013-02-18, 08:18
I Kristianstad finns det en Grekisk restaurang som heter "Ella Mat". Tack för tips! klapp_klap

yannis
2013-02-18, 12:38
Jag har undersökt hur det är med Elektra Taverna i Sundbyberg (Stockholm). Hemsidan är nedlagd, utskänkningstillståndet drogs in i maj förra året och konkursansökan är inlagd ett par månader senare.

Jag kontaktade Arnes son, som är en av kommunalråden i Sundbyberg och han sa att Elektra finns inte längre kvar och ingen annan grektaverna heller i stan. Det var han som drog in utskänkningstillståndet.

Så Janne du kan stryka Elektra Taverna. snyft_drop Men det sas att det var god mat där.
Birgitta.

Klick
2013-03-09, 07:24
Taverna Tzatziki i Helsingborg finns inte kvar längre... Har sadlats om till Siciliansk mat numera...

ford prefect
2013-03-10, 15:33
Mölndal:

Sokrates Taverna, Krokslätts Parkgata 7
http://sokratestaverna.se/

Omdöme på Rejta:
http://www.rejta.se/omdome/242232/sokrates+taverna

Ätit själv där ett par gånger och är helnöjda :)

ford prefect
2013-03-10, 15:52
Mölndal:

Restaurang Kolgrill och Bar, Göteborgsvägen 9 (Centrum).
Gränsfall då den inte är "grekrestaurang" utan har ett antal grekiska förrätter och huvudrätter.

http://gastrogate.com/restaurang/kolgrillkok/

Kalimera
2013-03-10, 16:35
Sokrates Taverna, Krokslätts Parkgata 7

Taverna Tzatziki i Helsingborg finns inte kvar längre... Har sadlats om till Siciliansk mat numera...

Tack båda för tips! klapp_klap

ford prefect
2013-03-13, 10:39
Varberg:

Restaurang Zorba
http://www.zorba-varberg.se/

Kalimera
2013-03-13, 13:13
Varberg:

Restaurang Zorba
http://www.zorba-varberg.se/Det finns redan med, men tack ändå!

Frappe
2013-03-13, 15:34
""Jag kontaktade Arnes son, som är en av kommunalråden i Sundbyberg och han sa att Elektra finns inte längre kvar och ingen annan grektaverna heller i stan. Det var han som drog in utskänkningstillståndet.""

Birgitta, Jodå det finns en på Tulegatan 4 i Sumpan Rhodos Grekiska Kolgrillen klapp_klap

Camilla

ediit94
2013-03-16, 09:52
Kan tipsa om restaurang Akropolis i Bollnäs! klapp_klap

lolis
2013-03-16, 13:58
Hej
Athena i Flen som har live musik i dag lördag 16/3 ;)
I Eskilstuna ska det öppna en i slutet av mars som skall heta Mythos.
lolis

jonasw
2013-03-17, 09:28
Goda gyros med bröd finns på Grekens Sportsbar i Bålsta. Närmast den äkta varan hittills i Sverige. Dessutom håller en av ägarna på PAOK i fotboll så jag nästan förutsätter att han är grek.

Kalimera
2013-03-18, 08:18
Kan tipsa om restaurang Akropolis i Bollnäs! klapp_klapTack för tips! Den är med på listan nu.

Athena i Flen som har live musik i dag lördag 16/3 ;)
Tack för tips! Den är också med på listan nu.

Goda gyros med bröd finns på Grekens Sportsbar i Bålsta. Närmast den äkta varan hittills i Sverige. Dessutom håller en av ägarna på PAOK i fotboll så jag nästan förutsätter att han är grek.Tack för tips! Finns med på listan. Synd att han inte höll på Panathinaikos bara. :)

greklandsgalen
2013-03-19, 10:22
Och i Jakobsberg har vi Korfu Kolgrill. De har i mitt tycke god mat och stora portioner. Nu är det visserligen något tag sedan jag åt där sist, men jag antar att det fortfarande är samma goda kvalité på maten.

Kalimera
2013-03-20, 07:50
Och i Jakobsberg har vi Korfu Kolgrill. De har i mitt tycke god mat och stora portioner. Nu är det visserligen något tag sedan jag åt där sist, men jag antar att det fortfarande är samma goda kvalité på maten.Tack för tips! Finns med på listan nu.

raar13
2013-03-20, 17:51
Amvrosia, Alingsås. http://aguiden.com/alingsasguiden/amvrosia.htm

Kalimera
2013-03-21, 07:30
Amvrosia, Alingsås.Stort tack för tips! Jag lägger ut det under dagen.

IBM
2013-04-14, 21:59
På Kalimera listar vi grekiska restauranger över hela Sverige. Det är svårt att ha koll på om det tillkommit några nya, eller om det försvunnit några. Jag vore därför tacksam om ni kunde hjälpa mig.

Listan finns här (http://www.kalimera.se/grekland/taverna/index.html).

Leta upp din stad och se om uppgifterna stämmer, och om det saknas restauranger. Du kan skriva eventuella ändringar här, eller skicka oss ett mejl.

Atrium i Västerås finns inte kvar.

Kalimera
2013-04-15, 08:23
Atrium i Västerås finns inte kvar.Tack för tips! Jag tar bort den under dagen.

Klick
2013-06-30, 18:55
Hittat en grekisk restaurang i Helsingborg. Zorbas som ligger på Norra Kyrkogatan 15 (i närheten av Maria kyrkan). Deras mat är ååhhh så gott!!!flabb_flab

Marianne
2013-06-30, 20:57
Vet du om de har lunchöppet, Klick?

Kalimera
2013-07-01, 09:12
Hittat en grekisk restaurang i Helsingborg. Zorbas som ligger på Norra Kyrkogatan 15 (i närheten av Maria kyrkan). Deras mat är ååhhh så gott!!!flabb_flabTack för tips! klapp_klap

Klick
2013-07-01, 10:24
Vet du om de har lunchöppet, Klick?

Ja, de har öppet från 11-tiden typ ;)

Var så god!!

Ελένη
2013-10-05, 11:05
det finns en "Grekisk" Kolgrillsrestaurang i Avesta....
Dionysos heter den.. http://www.facebook.com/DionysosAvesta (http://www.facebook.com/DionysosAvesta/info)

Trisha
2014-05-20, 10:51
Vi har numera en till Grekisk restaurang i Eskilstuna som heter Mythos. De serverar vanlig husmanskost på dagtid. Men Jättegod Grekisk mat på källarna. Rekomenderas. Trevlig service.fb_gilla
Mythos ligger på Radermachergatan nära Fristadstorget.

UllaC
2014-05-20, 14:12
Restaurang Kalimera, Linnégatan i Göteborg finns tyvärr inte mera.
Ulla

Kalimera
2014-05-20, 14:27
Vi har numera en till Grekisk restaurang i Eskilstuna som heter Mythos. Tack för tips. klapp_klap Den finns med på Kalimera nu.

Restaurang Kalimera, Linnégatan i Göteborg finns tyvärr inte mera.Tack för påminnelsen, hade glömt ta bort den, men nu är den ett minne blott även på Kalimera. :)

Mahava
2014-05-22, 09:41
Akropol

Södertälje
Mariekällgatan 14

Den har inte funnits på många år.

Kalimera
2014-05-22, 10:19
Akropol

Södertälje
Mariekällgatan 14

Den har inte funnits på många år.

Tack för tips, den är borta nu.

Faestis
2014-05-27, 20:34
Utanför Uppsala finns inte Kapilio i Svista kvar och Alexander är ingen grekkrog längre tyvärr!
Kanske har det kommit någon ny restaurang som serverar grekiskt men det måste jag ta mig en funderare på....

Kalimera
2014-05-28, 06:39
Utanför Uppsala finns inte Kapilio i Svista kvar och Alexander är ingen grekkrog längre tyvärr!Tack! De är borta nu.

Ylva A
2014-06-21, 19:08
Sedan 8 veckor tillbaka finns "Neon Dionysos" i Östersund med adress Kyrkgatan 36. Telefon 063-122022. Matkvaliteten vet jag inget om (ännu)!
/ Jannis

Ylva A
2014-07-12, 17:45
Idag gjorde vi en mattest på "Neon Dionysos" i Östersund. De har ännu inte alkoholtillstånd, så det blev ingen ouzo, endast öl. Endast grekisk mat finns på menyn. Vi åt mezé och pikilia. Det var rikligt med mat och allt smakade bra. Trevligast var att chefen pratade grekiska efter 14 år i Grekland fast han ursprungligen var från Bangladesh. Eftersom vi var de enda gästerna till att börja med kunde vi snacka mycket.
/ Jannis

Kalimera
2014-07-14, 10:20
Det var rikligt med mat och allt smakade bra.Vad bra! Tack för tips, restaurangen finns nu med på listan. :)

Ingela
2014-07-14, 11:50
Hej, tyvärr har Thessaloniki i Hökarängen, Stockholm, stängt igen och blir nu (ännu en...) pizzeria i ny regi :-(

/ Ingela

Kalimera
2014-07-14, 12:39
Hej, tyvärr har Thessaloniki i Hökarängen, Stockholm, stängt igen och blir nu (ännu en...) pizzeria i ny regi :-(Tack för tips, den är (tyvärr) borttagen från listan nu.

Disse76
2014-07-23, 10:18
Kan meddela att Greken på Hörnet i Bålsta har lagt ned sin resturangverksamhet.

Dock så har Elektra Taverna öppnat upp i samma lokaler som Greken på hörnet hade. Enligt rykten är det samma personal som i Sundbyberg.
Har dock inte ätit där själv, Än!

Kalimera
2014-07-24, 09:30
Kan meddela att Greken på Hörnet i Bålsta har lagt ned sin resturangverksamhet.

Dock så har Elektra Taverna öppnat upp i samma lokaler som Greken på hörnet hade. Enligt rykten är det samma personal som i Sundbyberg.
Har dock inte ätit där själv, Än!

Är på resande fot just nu och hinner inte ändra i listan. Jag gör det till helgen.

Sköna Helena
2014-10-14, 23:47
Måste bara berätta att Göteborg ÄNTLIGEN har fått ett riktigt pitagyro-placeklapp_klap_B-anana Meat the Greek, ligger på Skanstorget, och har väldigt god gyro! Det kostar det dubbla jämfört med Grekland, men om man som jag längtar så man nästan går under, så är det definitivt värt alla pengarflabb_flab

Kalimera
2014-10-15, 07:42
Måste bara berätta att Göteborg ÄNTLIGEN har fått ett riktigt pitagyro-placeMeat the Greek, ligger på Skanstorget, och har väldigt god gyro!bTack för tips! Den finns nu med på listan över greker i Göteborg. :)

ErOg
2015-01-05, 20:33
Agapi i Karlstad har tyvärr stängt, en annan typ av restaurang kommer dock finnas kvar i lokalerna... Detta gör att det mej veterligen inte finns någon grekisk mat att tillgå i Karlstad. Dock lär en restaurang utmed E18 mellan Karlstad och Kristinehamn, Stolpen i Ölme, ha grekiskt på menyn!

Kalimera
2015-01-06, 15:46
Agapi i Karlstad har tyvärr stängt, en annan typ av restaurang kommer dock finnas kvar i lokalerna... Detta gör att det mej veterligen inte finns någon grekisk mat att tillgå i Karlstad.Synd. Tack för tips ErOg! Jag ska ändra i listan.

Ylva A
2015-01-06, 19:04
Med besvikelse kan vi konstatera, att "Neon Dionysos" lagt ned och bara serverar indisk mat. Det verkar vara inne med orientalisk mat i Östersund nu. (Men chefen lovade att laga grekiskt bara vi sa till i förväg).
/ Jannis

Kalimera
2015-01-07, 18:21
Med besvikelse kan vi konstatera, att "Neon Dionysos" lagt ned och bara serverar indisk mat.Tack för tips, den är - tyvärr - borta från listan nu.

lolis
2015-02-08, 09:29
Hej på er
Mythos i Eskilstuna har stängt det var en trevlig taverna som hade live musik två gånger :mad:
Det positiva är att Grekiskakolgrillen har öppnat :)

Kalimera
2015-02-11, 10:00
Mythos i Eskilstuna har stängt det var en trevlig taverna som hade live musik två gångerTråkigt, men tack för tipset. Listan är uppdaterad nu.

Nolltrefem
2015-04-09, 11:34
Ny grekisk restaurang i Halmstad.

http://greekgrill.se

//Nolltrefem

ingegerd46
2015-04-09, 14:00
Ny grekisk restaurang i Karlstad.
Spitiko heter den nya grekiska restaurangen i Karlstad. Den öppnade på annandag påsk och ligger på Sannafältet, i det splitter nya huset som också inrymmer det nyinvigda Friskis och Svettis. Från nästa vecka har man även a la carte förutom lunchbuffe. Johan Baners väg 6 är adressen. Hemsida kommer sa ägaren i måndags.

Kalimera
2015-04-09, 19:48
Ny grekisk restaurang i Halmstad.

Ny grekisk restaurang i Karlstad.

Tack båda! klapp_klap

Jag lägger till dem i listan i morgon.

Tripod
2015-05-17, 20:11
Hur många grekiska restauranger finns det egentligen i Sverige? De flesta är inte mer grekiska än en ordinär lunchrestaurang, det vill säga det serveras någon grekisk rätt som Dagens rätt och så finns det ytterligare någon varmrätt med på menyn samt grekisk sallad och tzatziki. Jag brukar ibland roa mig med att kolla om de kan grekiska. Det kan de oftast inte, men det finns undantag som i Kalmar där jag beställde kaffe och metaxa på grekiska och servitören blev så glad att han bjöd på det.
Dock skulle vi behöva certifierade grekiska restauranger så vi slapp alla ställen som lagar till grekiska rätter sämre än vad jag gör själv.

MetaxaHasse
2015-11-10, 10:07
Jag får backa från min tidigare kritik mot Kaffelino i Luleå.Jag har blivit"med lurad"några gånger på senare tid dit och det är lite ändrat och trevligt.
Till o med RAKI MED HONUNG I _B-anana.
Det fick mig definitivt att smälta.
Retsina finns,men inte Metaxa o grek kaffe...ännu...
Men med ett leende gick vi därifrån på fredagskvällen o for hem till mig,startade gasolen o kokade riktigt kaffe,hällde upp god Metaxa.
Hasse

Kalimera
2015-11-26, 17:17
Nu har den enda grekiska restaurangen (Atena Pallas) här i Karlskrona stängt igen. Om jag inte minns fel är det den tredje greken som stänger här. Vet inte om det beror på dålig mat, eller att Karlskronaborna inte gillar grekisk mat, eller att läget var fel. Jag åt aldrig där så jag vet inte hur maten var.

Netwolf
2015-11-26, 17:52
Jag åt aldrig där så jag vet inte hur maten var.

Det var kanske därför. De kanske undrade varför stadens berömda grekexpert inte kom, så då stängde dom igen... :D;)

Jag har varit i Karlskrona en gång och då åt vi på en grekrestaurang. Vad den hette eller var den låg vete tusan. Vi bodde på ett hotell vid ett stort torg och restaurangen låg på en gata bakom. Inte mkt till info kanske. Iaf, så kommer jag knappt ihåg maten heller. Tror vi åt tzatziki o grillspett, men det ska jag låta vara osagt det med.. :)

/Netwolf

Kalimera
2015-11-26, 20:29
Det var kanske därför. De kanske undrade varför stadens berömda grekexpert inte kom, så då stängde dom igen...Attans också. :D

Jag har varit i Karlskrona en gång och då åt vi på en grekrestaurang. Vad den hette eller var den låg vete tusan. Vi bodde på ett hotell vid ett stort torg och restaurangen låg på en gata bakom. Den hette Santorini. Idag är där en Thai, och där den senaste nedlagda greken ligger ska det öppna en kines. :o