handdator

Visa fullständig version : Litet album


Riitta
2013-01-09, 11:49
Jag har lagt till ett litet album från Avlona och Olympos på Karpathos.
Där finns bild på salladen också, som jag inte kan lägga in i salladstråden:o:)

Riittabye_bye

Marianne
2013-01-09, 12:51
Så fina bilder, Riitta! Och salladen från egen odling gjorde mig hungrig, fick lust att smaka. :)

Riitta
2013-01-09, 12:55
Tack Marianne:) Första gången såg jag bild på den salladen på nätet, där en Karpathosvän hade lagt ut den och tänkte att den skulle jag vilja smaka på:p
Som tur var så åkte vi ju till Avlona, så jag förklarade för killen där i tavernan vilken sallad vi ville ha och han förstod med en gång:rolleyes::)
Den var både god och mättande och säkert jättenyttig också:p;)

Riittabye_bye

Sunny12
2013-01-09, 12:56
Fina bilder från Olympos, vilken vacker by!!....:)

Ps. Salladen såg väldigt aptitlig ut.

Riitta
2013-01-09, 13:04
Tack:) Pga ett vykort ifrån Olympos jag såg för länge sedan fick mig att åka till Karpathos för första gången, för den byn ville jag se:D
Sedan har man ju varit både där och Karpathos flera gånger:)

Riittabye_bye

Mette
2013-01-09, 13:54
Hvor er det fine billeder Riitta. BRAVO klapp_klap klapp_klap

Kalimera
2013-01-09, 15:34
Håller med alla andra! Fina bilder från en mycket fin by. Salladen? Mums! :p

Ylva A
2013-01-09, 17:44
Avlona, vilka minnen. Där träffade vi på en äldre man, över 100 år gammal, som aldrig hade varit utanför byn. Han var farfar eller farfarsfar till ägaren. När man kommer till Avlona förundras man över vilket otroligt arbete bönderna förr i tiden lade ner på att lägga alla dessa stenmurar. Jag blir lyrisk när jag kommer dit./Ylva A

Riitta
2013-01-09, 18:08
Tack för snälla kommentarer:) Avlona var ju lite annorlunda upplevelse med sina murar och odlingsmarker. Det lär vara väldigt vackert där på våren när det blommar massor med vallmon och andra blommor:)
En taverna och ingen rusning med turister:)
Det finns Karpathosfödda som aldrig har varit där:rolleyes::)

Riittabye_bye

Astri
2013-01-12, 10:38
Utrolig fine bilder, Riitta!
Ser fram i mot sommerenflabb_flab.
Astribye_bye