handdator

Visa fullständig version : eristos beach


turkos
2013-01-07, 10:02
Undrar om någon har någon erfarenhet av Eristos beach hotell? Hur är deras frukost? Boende? Trevlig personal?:)

MortenOSlash
2013-01-16, 08:21
Eg har aldri budd der, men mine svigerforeldre (svärföräldrar) besøkte Eristos Beach for seks-sju år sidan, og var veldig nøgde. Det er få andre restaurantar og butikkar nære (innan et par kilometers avstand), men eit fint hotell og trivelig personal. Dei har ikkje nemnt noko spesielt om frukosten, men lunsj og middag var god. Min fru og eg har òg stoppa og spist lunsj på restauranten eit par gonger i fjor, og maten er god.

turkos
2013-01-29, 20:56
Tack så mycket för svaret! Det låter som att det är ett ok ställe att bo på iaf! Vi är lite i valet och kvalet mellan att bo på Eristos hotell eller Dream Island alt Eleni i Livadia. Förra året bodde vi på Eleni. Mycket bra tyckte vi. Vilken havsutsikt från rummen som har det! Dock tänkte vi nu att lägenhet kan vara bra om man vill laga egen mat nån dag.
Och Tilos! Vi säger bara det: En gång Tilos ALLTID Tilos!!!! :)

MortenOSlash
2013-01-29, 21:30
Var på Dream Island i 2011 og skal dit på nytt i månadsskiftet mai/juni i år. Hadde ikkje direkte havutsikt der sist, men kjøkkenet i leilegheita er godt utstyrt. Så vidt eg veit har ikkje Apollo den leilegheita som har best havutsikt på Dream Island. Med andre ord, dei har ikkje den leilegheita som dei har foto av utsikta frå.

Dream Island
2013-01-30, 01:11
I år både de 2 sovrum kommer att finnas tillgängliga!

turkos
2013-02-02, 11:47
Tusen tack för svar!!
Man undrar då om tvårumslägenheterna genom apollo har havsutsikt?? och ligger på plan 2? Oavsett så tror jag att det är väldigt fina lägenheter! :) Vi funderar på att åka i mitten av september. Dock kanske risk för regn och kyligare då?

Sunny12
2013-02-02, 12:06
:) Vi funderar på att åka i mitten av september. Dock kanske risk för regn och kyligare då?[/quote]

Hej, jag var på Tilos från den 23/9 till den 14/10 2012 och jag hade endast lite regn under 2 dagar under denna period, temperaturen låg på mellan 25-30 gr i skuggan, personligen trivs jag bäst att resa när inte värmen är allt för tryckande, den finaste tiden eller under april-maj..:)..fast klimatet och temperaturen är ju förstås skiftande från år till år..snackade med en kille som hade hand om båtutflykterna och han sa att denna höst var varmare och torrare än vad det normalt brukar vara...bye_bye

sjöborren
2013-02-03, 12:44
Hej turkos! Vi har varit på Tilos senaste tre åren - i september - och bara haft fint väder. Vi åker troligen dit även i september - men först två veckor i vår. :)
Vi bor på hotell Irinoula, ett lägenhetshotell vi varmt kan rekommendera.

Hälsningar! Sjöborren. bye_bye

MortenOSlash
2013-02-03, 15:05
Irinoula ligg vel meir bak bygningar som frontar ut mot sjøen, eller har det rom som vender mot sjøsida?

MortenOSlash
2013-02-03, 15:08
Så vidt eg veit har ikkje Apollo den leilegheita som har best havutsikt på Dream Island. Med andre ord, dei har ikkje den leilegheita som dei har foto av utsikta frå.
Norske avdelingen av Apollo sel ikkje to-roms slik den svenske avdelingen av Apollo gjer. Den norske avdelinga har berre eitt-roms. Men norske Apollo har foto frå utsikten på to-roms som dei ikkje formidlar.

sjöborren
2013-02-04, 10:54
Morten! Från rummen på andra våningen - Irinoula har åtta rum - ser vi havet. Rummen längst ner har inte havsutsikt. Men, det tar bara en till två minuter att gå till havet/strandpromenaden/glassbaren ...;)