Visa fullständig version : Vart???
Jag funderar att med min familj, en 6 åring och 2 tonåringar åka till Kreta (där jag varit massor av gånger men bara i Chania och Makrigialos), vi åker tillbaka för att det går att hitta billiga flygstolar, det vi skulle vilja ha är en mysig by med sandstrand. Några tavernor, någon affär men framförallt sand sand sand. Hittar vi dessutom ett hotell med pool är det ett stort plus. Kanske någonstans mellan Chania och Rethymnon. Kom jättegärna med förslag. Tack Tack.
EWfter att ha tagit del av er kravspecifikation kan vi drista oss föreslå en vistelse här på Paleochora vid sydkusten på Kreta. Det finnes här allt ni er önska kunna. Till och med hotel med pool.
Restiden med buss från Chania är cirka 1 tim 40 minuter.
Libyan Princess är ett hotell med pool vi verkligen kunna varmt från hjärtat rekommendera. Flera alternativ finnes dock.
Arne och Birgitta
Paleochora direkt i sommarvärme denna dag.
Tack Arne, jag ska genast titta på det.
Marianne
2013-01-07, 10:00
Hej Maria.
Med dina önskemål om SAND - SAND - SAND, mysig by (med ganska många tavernor), hotell med pool och läge mellan Chania och Rethymnon skulle jag titta närmare på Georgiopolis. Jag har inte bott där själv och kan inte rekommendera något bestämt hotell men det finns bra upplysningar om du söker på nätet. Jag har bara varit på dagsbesök i Georgiopolis, men många här på Forumet är mycket glada för byn och den lever absolut upp till dina krav.
Marianne - som också är glad för Paleochora :)
Marianne
2013-01-08, 14:08
Almyrida uppfyller också alla dina önskemål och kan vara något du kanske ska se närmare på. Fin sandstrand även här och det finns rikligt med tavernor att välja imellan. Almyrida ligger också mellan Chania och Rethymnon. Vilket hotell man ska välja kan jag inte säga något om eftersom jag bara varit på dagsbesök i Almyrida men du kan säkert googla och hitta något som passar.
Lätt att åka in till Chania om de unga vill shoppa en dag.
pollebosse
2013-01-08, 15:28
Vi hade exakt samma frågeställning i juni 2012, då Emilio gav ultimatum:POOL och närhet till strand.
Vi gjorde tre veckor med start i Kalives och sedan Georgiopolis och några dagar i Paleochora.
Våra sista nätter blev i Megala Chorafia och Aptera. Denna lilla by ligger ungefär 5 km söder om Kalives. Det var ett suveränt hotell med en fantastisk pool och närheten till Kalives/Almirida gav en underbar avslutning för junior.
Kvällarna i den lilla byn, mitt i korsningen, är en livsupplevelse. Skalldit snart igen, ingen tvekan om detta.
Har tråkigt nog tappat namnet på hotellet, men är det en intressant tanke med Aptera, så skall jag leta fram namnet till dig.
Paul
Marianne
2013-01-09, 15:06
Våra sista nätter blev i Megala Chorafia och Aptera. Denna lilla by ligger ungefär 5 km söder om Kalives. Det var ett suveränt hotell med en fantastisk pool och närheten till Kalives/Almirida gav en underbar avslutning för junior.
Kvällarna i den lilla byn, mitt i korsningen, är en livsupplevelse. Skall dit snart igen, ingen tvekan om detta.
Har tråkigt nog tappat namnet på hotellet, men är det en intressant tanke med Aptera, så skall jag leta fram namnet till dig.
Inför nästa Kreta-tripp är det absolut intressant, Pollebosse. Hoppas jag får koppla mig på Marias fråga här.;)
Jag googlade lite på Megala Chorafia och hittade en del boende. Namn som Areti, Neria, Dina, Stratos, Manos, Alkyon, Koula - säger det dig något? Och hur hamnade ni just i Megala Chorafia, vad var det som gjorde att ni så gärna vill återvända dit?
Tacksam för svar!
Marianne
2013-01-27, 12:02
Namn som Areti, Neria, Dina, Stratos, Manos, Alkyon, Koula
Lyfter den här tråden igen, undrar om du Paul känner igen något av namnen som det hotellet ni bodde på?
Inför nästa resa tittar vi på det här området, men har också läst positiva kommentarer här i forumet om Kalives Apartm., Karolines Apartm. och Villa Georgia, så det finns en del att välja mellan.
Flokulla
2013-01-27, 12:24
Georgioupolis tycker jag är toppen!
Bodde där en vecka för ett par år sedan och jag åker gärna tillbaks. Lagom stort och inte så "turistigt" som tex platanias, jättefin strand, litet mysigt torg med bra restauranger, några affärer finns om man vill shoppa lite. Vill tonåringarna ha ett större utbud kan ni ta taxi in till Chania.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.