handdator

Visa fullständig version : Två resor bokade


Carina
2013-01-05, 19:39
Vi har nu bokat två resor till Skopelos, en i juni och en tvåveckors i augusti.
Det blev alldeles för komplicerat att göra höstresan
till Molivos, Lesvos som är en favorit. I fjol gick vår augustiresa till Plakias, Kreta, bra ställe men väldigt blåsigt. Nu blev det efter många funderingar även höstresan till Skopelos som är vår vårreseefavorit. Det blir säkert jättebra.
Maken är orolig för båtresan, han kan bli sjösjuk, hösten kan bli blåsig. Vi hoppas på det bästa.

Carina

Eva L
2013-01-06, 09:37
Vad härligt det låter med två Skopelosresor. Jag tror inte att ni ska oroa er allt för mycket för båtresorna. Vi reste i slutet av aug förra året och det var inga höststormar vid den tiden även om det blåste lite vid hemresan var det först när vi kom fram mot Skiathos som vågorna kändes av lite.

Eva

Kalimera
2013-01-06, 15:17
Maken är orolig för båtresan, han kan bli sjösjuk, hösten kan bli blåsig. Vi hoppas på det bästa.Har maken provat sjösjuketabletter?

Grattis till bokningarna! klapp_klap

Carina
2013-01-06, 19:26
Tack för det.
2011 på hemresan i juni så blåste det jättemycke. Vi tog båda sjösjukepiller en timme innan avfärd med Flying cat. Jag klarade mig men maken blev sjösjuk ändå. Han var inte ensam, vi satt långt fram i båten, det var inte så klokt, det slog för mycket. Riktigt otäckt, även om man inte blev sjuk. Han ska prova tuggummi om det behövs. 2012 gick ju resan bra.
Nu har vi något trevligt att se fram emot, Skopelos är en fantastisk ö.

Carina

Eva L
2013-01-06, 20:42
Vi åkte vanlig färja dit så då känns ju inte vågorna som i en Flying Cat. Hem var det en specialchartrad båt. Vet inte vad den räknas som är urusel på båtar. Hoppas allt går bra. Hade gärna haft två Skopelosresor att se fram emot. Kanske är det så att vi som gillar Lesvos också faller för Skopelos. :)

Eva

Kalimera
2013-01-07, 10:50
vi satt långt fram i båten, det var inte så klokt, det slog för mycket.Vi försöker alltid sitta i mitten av båten när vi åker katamaran, och helst så att man kan se ut. Men det funkar inte alltid när man får en plats tilldelad. Vi hade en hemsk resan från Rhodos till Kos för några år sedan. Jag gillar inte de där snabba båtarna.

Nu har vi något trevligt att se fram emot, Skopelos är en fantastisk ö.Visst är det. :)