handdator

Visa fullständig version : Hur finner man Flygstolar lättast?

vill_till_grekland
2013-01-04, 16:44
Hej Greklandsvänner bye_bye

Hur finner jag lättast flygstolar till grekland??
Jag har surfat runt lite på de stora byråerna men det verkar inte vara direkt rätt väg att finna resan via dem??

Vilken destination är lättast att komma ner med flygstol prisvärt och gärna även efter/innan säsång?

Hur är det med lokala inrikesflyget? Går det att prisvärt resa med dem?

Jag har ju en förkärlek till Karpathos, det går ju båt ifrån Rhodos?? Hur funkar den resan? Vad kostar det och tar den lång tid?

Även om det inte blir Karpathos iår så söker jag något prisvärt som förr innan barnen fanns. Då kunde jag och min fru ta oss ner och båtluffa enkelt, men då gick man till en lokal resebyrå och de hade ofta "korta varsel" flygstolar.
Nu typ 20 år senare vill vi ta med våra lite äldre barn och internet har ju utvecklats en del och då borde man kunna följa flygstolarnas pris där??

//Kalispera klapp_klap

anlekan
2013-01-04, 23:11
I somras flög vi med Ryanair direkt från Skavsta till Rhodos och tog sedan inrikesflyg till Karpathos. Smidigt och prisvärt. Tror att det kostade drygt 2000kr(Ryan tor)+350 kr(Olympic air enkel). Färjan mellan Rhodos-Karpathos tror jag tar ca 5 timmar och inrikesflyget tog 30 minuter, så man spar en hel del tid:). Efter tio dagar tog vi färjan från Karpathos och besökte öarna Chalki och Tilos innan vi flög tillbaka till Sverige från Rhodos. Bra rutt som verkligen rekommenderas!

vill_till_grekland
2013-01-05, 15:47
bra upplägg. Bokade du inrikesflyget via web hemifrån lr på plats?

anlekan
2013-01-05, 21:46
Inrikesflyget bokades hemifrån. Fick dock en väntetid på ca sex timmar mellan flygen, men den tiden tillbringades i Rhodos gamla stad... Flygstolar till Grekland kan du annars söka exempelvis på Momondo.se eller Bokasmart.se. Lycka till!

ErOg
2013-01-25, 09:42
flygresor.se är en väldigt bra sajt!

PA
2013-01-25, 14:02
Hej Vill till Grekland bye_bye

Jag vet inte vart du reser ifrån, men Norwegian har direktflyg till Rhodos från både Arlanda och Kastrup.

//PA _B-anana

Ålands Tapsa
2013-01-26, 05:15
Reguljärflyg hittar man bra från www.skyscanner.se