handdator

Visa fullständig version : Nidri


Tengros
2013-01-03, 23:03
Hej, vi funderar på att åka till Lefkas till sommaren. Hur är prisnivån? Är det väldigt turistigt? Vill bo nära stranden på ett hotell m lite bättre sängar om möjligt :-)

Kalimera
2013-01-04, 09:36
Är det väldigt turistigt?Nidri är Lefkas största turitsort, så där är mycket turister. Självklart beror också det på när du ska åka. Under icke-säsong är där inte så mycket folk. Stranden i Nidri är inget att hurra för. De bästa stränderna på Lefkas finns på västkusten. En trevlig ort på Lefkas är Agios Nikitas. Den byn tycker jag är den mysigaste på hela ön. Litet och gemytligt.

Tengros
2013-01-04, 11:03
Vi söker en plats med fin sandstrand, inte så turistigt, boende med lite bättre sängar och ac (har dock inget behov av pool, restaurang o bar), vill bo nära stranden, inget behov av rikt uteliv. Tar tacksamt emot tips!

C@nny
2013-01-04, 19:14
Hej igen! bye_bye

Jag håller med Janne helt och hållet. Jag har besökt Lefkas ett par gånger. Västkusten har helt otroliga stränder. Nikitas skulle säkert passa med dina önskemål.
När det gäller boendet så har jag dock inget att tipsa om då jag (tyvärr) bara har bott i Nidri.

//Conny :)

Deia
2013-01-07, 18:31
Vi söker en plats med fin sandstrand, inte så turistigt, boende med lite bättre sängar och ac (har dock inget behov av pool, restaurang o bar), vill bo nära stranden, inget behov av rikt uteliv. Tar tacksamt emot tips!

Funderar....:cool:.
Hm, fin sandstrand och Lefkas. Kommer inte på någon sandstrand - möjligtvis Kathisma men där är inte så många boenden. Lefkas har mest klapperstensstränder, ofta kritvita. Med ett par badskor fixar man baden lätt. Personligen så tycker jag att klappersten är bättre än sand för vattnet blir så klart.

Agios Nikitas har jag bott i två gånger, på Kalypso och Olive Tree. Båda hade var helt ok, dock "grekiska sängar". Agios Nikitas är gulligt men i augusti är det för mycket folk. I juni får man dock plats på stranden utan att "paxa" med en handuk på morgonen.....

Vi ska testa Apollon hotell i Vasiliki i sommar. Hotellet ligger i den östra delen av Vasiliki. Här är det lugnt (om det inte är Water Festival). Det finns en liten klapperstensstrand nedanför hotellet och utsikten är fin. Ett par minuters promenad in till kajen och tavernorna.

Deia
bye_bye

Gustaf
2013-02-16, 12:04
Vi var i Nidri i september. Om du vill ha nära till en fin sandstrand är det nog inte dit du ska åka nej. Som flera andra här så rekommenderar jag då Agios Nikitas.

Sköna sängar har jag hittills aldrig hittat i Grekland.