handdator

Visa fullständig version : Skicka paket till Grekland

monica
2012-12-30, 09:14
Börjar med att önska alla ett Gott slut och ett Gott nytt år!

Nu undrar jag om ni kan hjälpa mig, har tidigare skickat paket till sonen i Grekland med posten. Det blir dyrare än själva innehållet i bland, kan någon rekommendera ett annat sätt att skicka paket.

Schenker har jag kollat de skickar bara inom Sverige. DHL har en ganska oklar hemsida, får inte fram om det går eller inte, har någon ett tips?

Paketet är 30 cm runt om och väger ca 8 kg.

Sonen måste ha lite försenad hemlagad knäck samt annat smått och gott!

Frappe
2012-12-30, 21:18
Hej,
Billigast är nog ändå posten 10 kg kostar upp till 585 kr de flesta speditörer ( Scenker, DHL, DSV = där jobbar jag...) tar inte privatpersoners gods utan mest företag. UPS tar privatpersoner men då kostar ca 8 kg runt 2500 kr...

Så mitt råd är ändå Posten kolla vad de färdiga kartonger där porto ingår skulle kosta.

Lycka till!

Camilla

Monica P
2012-12-31, 07:12
Tänk om du har sån tur att någon ska resa till Grekland och kan ta ditt paket! Aten eller?

Vi hade en sak som skulle kosta massor att skicka men en hygglig familj kånkade med sig denna grej till vår stora lättnad och glädje. Tack igen, Rasmus!

monica
2012-12-31, 09:28
Hej Camilla!

Börjar med att tacka för tipset om grekisk taverna, den ska vi prova på nya året.

Det blir postens färdiga kartong, ska ner och fixa idag. Tack för tips! och ett Gott Nytt Årbye_bye

monica
2012-12-31, 09:34
Hej Monica

Kanske lite mycket att begära, paketet väger ändå nästan 10 kg, vill att sonen ska få paketet så fort som möjligt.

Kommer ihåg när jag bodde i Grekland och gubben var sugen på rotmos:confused:, då erbjöd sig allas våran Arne att ta med kålrötter ner till oss.
Så visst finns det vänliga människor här på Kalimera.

Önskar dig ett Gott Nytt Årbye_bye

Monica P
2012-12-31, 14:27
Tack detsamma!