handdator

Visa fullständig version : Søker Leilighet el. hus for 6 voksne


Ia
2012-12-27, 19:26
Planlegger noen dager på Amorgos i September 2013, men usikker på hvor vi bør bo. Ønsker å bo nære god strand men også med gangavstand til godt utvalg av tavernaer.
Vi er 6 voksne damer som skal feire rundt år og ønsker gjerne å bo i et hus eller stor leilighet, eller evt. to leiligheter med felles terasse.
Terassen må ha plass til 6 personer.
Noen som har noen gode tips?
1 av damene har aldri vært i Hellas og har vært misunnelig på alle mine opplevelser på øyene , en annen har vært en gang på Kreta på et all inklusiv hotel... var en dag utenfor hotellets porter... så vil gjerne vise frem et annet Hellas enn det hun opplevde ;)

Tenker å kombinere Santorini og Amorgos. Et alternativ av reisemål kan være Kreta og Paleochora.
Har også vært innom tanken på Santorini og Sifnos.

Bosted som passer kan være avgjørende så kom med tips om dere vet om noe på nevnte øyer.

larvih
2012-12-27, 20:50
Pension Titika i Katapola lever næsten op til dine ønsker.

Nær strand, gangafstand til tavernaer (både til den ene og den anden side), fælles terrasse til et par af værelserne og en rigtig hyggelig gårdhave.

Men der er vist desværre ingen store lejligheder.

Jeg kender ikke andre steder på Amorgos, men der findes naturligvis masser.

Ia
2012-12-27, 23:20
Takk for tips.. skal sjekke :)

Malina
2012-12-28, 00:55
Jomen,hos Titika finns en underbar moster,Eftechia, som äger huset alldeles framför Titikas pension. Hon har tre rum i en underbar 30-talsliknande lägehet som slulle passa er perfekt! Det bästa är att det finns en stor terass/balkong som vetter direkt mot havet - ca 15 meter! Vi brukar alltid bo hos Titika när vi är på Amorgos och ibland har hon inte vårt "vanliga" rum tillgängligt och då har vi bott hos Eftechia och Michailis. Fint,rent,charmigt och med riktigt badkar!! Ni kommer att trivas där! Kontakta Titika pension.

Eva L
2012-12-28, 07:25
Mer fantastiskt val av resmål än Amorgos för en förstagångs Greklandsresenär kan jag inte tänka mig. Har du varit på Paros? Kan tänka mig att det är en bra kombination med Amorgos och Santorini för vuxna damer. Folegandros är ju också en pärla. Några nätter på Fata Morgana om ni har råd med det och det fina poolområdet och den vackra havsutsikten med solnedgången slår det mesta.

Eva

Ia
2012-12-28, 12:10
Takk, ja skal sjekke ut leiligheten til Eftechia... Ennå litt usikker på hvor vi evt. bor på Amorgos da jeg aldri har vært der.
På Paros har jeg vært, men uaktuelt. Fata Morgana så heftig bra ut, men ikke i vår prisklasse;)

Takk for tips:)

Eva L
2012-12-28, 13:36
Takk, Fata Morgana så heftig bra ut, men ikke i vår prisklasse;)

Takk for tips:)

Tyvärr inte i min heller men jag har badat i poolen och tagit några drinkar i deras bar. Superfint om man vill ha det lilla extra. Jag var också hembjuden till ett par som bodde där i ett fint rum i etage.

Eva

gunnar
2012-12-28, 13:41
Vill du ha nära till en bra strand tycker jag definitivt du ska välja Aegiali och det finns hur många trevliga tavernor som helst. Däremot kan jag inte ge några tips om boende som uppfyller dina krav, men kanske Lakki kan erbjuda något som passar damerna.

Eva L
2012-12-28, 14:12
Ja lite av den eviga frågan Katapola eller Egiali. Jag gillar båda men Katapola lite mer. Har dock bara besökt Egialia över dagen och som Gunnar skriver är närheten till en bra strand viktigt bör det nog bli ert val.

Eva

Ia
2012-12-28, 16:53
takk, takk... var vel det jeg helte mest mot ;) Har sett på Lakki som ser ut som et trivelig sted..:rolleyes:

Malina
2012-12-28, 21:44
OK. Jag svarar som jag brukar... Börja på Santorini och bo på Honeymoon i Perivolos. Finns massor av info på Kalimera om hotellet och omgivningarna.
Titika har en egen hemsida. Googla på Pension Titika. Hon har ett antal mycket charmiga,men små rum med delvis havsutsikt. Däremot,hennes mosters hus tror jag skulle vara perfekt för er. Det är en trerumslägenhet och terassen är stor.
Till stränderna måste man gå en bit,men de är varierande och mycket charmiga.Allt från sand(Maltezi) till småsten och klippor.Visserligen finns det en bystrand som är "nyrenoverad", men inte så kul. Jag vill rekommendera Amorgos för dess skönhet och äkthet där det finns hur mycket som helst att upptäcka.Läs mer på Kalimera! God tur!

Ia
2012-12-29, 10:15
Takk for svar Malina.. :)

Desverre ser det ut for at jeg antagelig må velge Kreta da jeg ser transferen blir for lang da vi bare skal være borte en uke :(
Men bortsett fra det så ville jeg nok aldri ha startet på Santorini, men heller endt der for å være sikker på å komme oss hjem med flyet om det skulle bli ruskevær og problemer med ferge fra Amorgos... er det båttransfer liker jeg å legge inn en natt på hjemreiseøy/sted, men vi tenker alle forskjellig ;)
Honeymoon har jeg bodd på og trivdes ikke med å bo der, anbefaler det ikke til noen... der er også smaken forskjellig ;)
Vertskapet er hyggelig nok , men beliggenheten er absolutt ikke etter min smak.

Men tenker jeg må ta meg en tur til Amorgos i Juni...nå har jeg lest så mye fint :) Så spørs det om det ikke må bli Kreta på oss damene.

Har tenkt på Skopelos også, men en av damene har vepseallergi og advarsler mot mye veps gjør at det ikke er aktuelt.

Eva L
2012-12-29, 12:53
Jag tror inte att getingarna är så problematiska om ni reser i juni. Då är det upptagna av annat än att jaga föda på tavernorna till avkomman men visst finns det getingar i juni också. Jag tyckte att det var extremt mycket getingar på Skopelos i slutet av aug och det lär ha varit det värsta året på länge.

Eva

Ia
2012-12-29, 15:00
Vi reiser i September.... skal feire rundt år, men jeg reiser 2-3 uker på egenhånd i Juni/Juli :)
( Tenker også at man antagelig er mere utsatt for et par regndager på Skopelos i midten av september enn på på evt. Kreta)