Visa fullständig version : Bildgåta 3000 - Vathy på Ithaka
Hej Allabye_bye
Bildgåta 3000 det måste vi fira :)klapp_klapflabb_flabklapp_klap:Dklapp_klap
Var är vi nu??
//PA _B-anana
PS den som inte gillar välrökta varor smaka denna Quarter Cask, det är något helt annat! DS :D
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?pictureid=9397&albumid=926&dl=1354983057&thumb
På Kastellorizio.
/Ofelia
bye_byeHej Bägge
På Kastellorizio.
/Ofelia
Kithnos
Tobbe
Ni är rökta bägge två flabb_flab
//PA _B-anana
Kan det vere Vathy, på Samos ?
Vad jag tror om platsen du eventuellt är på är något jag KÄNNER MIG rökt på men vad sägs om gissning på Symi?
Är det "bara" 48%-ig Laphroaig eller är det t.o.m den på 54% ?
För övrigt anser jag att Laphroaig inte längre är vad den en gång har varit, dvs. inte direkt överdrivet RÖKIG utan mer en "hostmedicin" med DRAGNING åt rök men förvisso helt fantastiskt originell och synnerligen krävande men FANTASTISK på alla sätt.
/Hasse:cool:
Hej Hasse bye_bye
Vad jag tror om platsen du eventuellt är på är något jag KÄNNER MIG rökt på men vad sägs om gissning på Symi?
Är det "bara" 48%-ig Laphroaig eller är det t.o.m den på 54% ?
För övrigt anser jag att Laphroaig inte längre är vad den en gång har varit, dvs. inte direkt överdrivet RÖKIG utan mer en "hostmedicin" med DRAGNING åt rök men förvisso helt fantastiskt originell och synnerligen krävande men FANTASTISK på alla sätt.
/Hasse:cool:
Vilka utförliga svar du kräver, det är inte Symi, här kom lite mer om Quarter Cask
48,0 %
Sockerhalt Mindre än 3 gram/liter
Användning Serveras rumstempererad.
Smak Maltig, mycket rökig, smakrik whisky med tydlig fatkaraktär, inslag av torkade aprikoser, nötter, apelsinskal, jod och tjärpastiller. Färg Gyllengul färg.Provning 2011-11-08
Leverantör Edrington Sweden ABProducent LaphroaigRåvaror Mältat kornDoft Maltig, mycket rökig doft med tydlig fatkaraktär, inslag av smörkola, nötter, torkade aprikoser, jod och tjärpastiller.455 :-
//PA _B-anana
Hej Bägge bye_bye
Nej
Symi.
Lars
Nej
//PA _B-anana
Smultron
2012-12-09, 07:18
Tror också på Vathy, men inte på Samos utan på Ithaka:)
Hej Smultron bye_bye
Tror också på Vathy, men inte på Samos utan på Ithaka:)
Helt rätt GRATTIS klapp_klapklapp_klapklapp_klap
//PA _B-anana
Smultron
2012-12-09, 07:44
Kände direkt igen den utsikten från ditt resebrev från Ithaka. Helt fantastiskt utsikt, där hade jag gärna suttit många timmar!:):)
Hej Smultron bye_bye
Kände direkt igen den utsikten från ditt resebrev från Ithaka. Helt fantastiskt utsikt, där hade jag gärna suttit många timmar!:):)
Ja där var yndigt att sitta:)
//PA _B-anana
Kalimera
2012-12-09, 14:33
Bildgåta 3000 det måste vi firaKul! klapp_klap
Tänk att vi kommit upp i 3000 bildgåtor! Det trodde jag inte när vi startade. Eller rättare sagt Elisabet startade. Här är bildgåta nummer 1. (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6003)
Hej Alla bye_bye
Kul! klapp_klap
Tänk att vi kommit upp i 3000 bildgåtor! Det trodde jag inte när vi startade. Eller rättare sagt Elisabet startade. Här är bildgåta nummer 1. (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6003)
Häftigt 3 000 gåtor undrar hur många timmar som gått åt för att klura ut alla dessa?
Jag hade fixat till bildgåta 3000 i förväg, så satt jag och väntade på att 2998 och 2999 skulle läggas. Men de kom ju inte, så jag fick fixa dessa också flabb_flab
Från ett snöigt Skåne
//PA _B-anana
Kalimera
2012-12-09, 15:17
Häftigt 3 000 gåtor undrar hur många timmar som gått åt för att klura ut alla dessa?Ja, det kan man verkligen fråga sig. ;)
Jag hade fixat till bildgåta 3000 i förväg, så satt jag och väntade på att 2998 och 2999 skulle läggas. Men de kom ju inte, så jag fick fixa dessa också
:D flabb_flab :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.