handdator

Visa fullständig version : Båtluff i Cykladerna


Kalimera
2012-11-23, 12:16
Årets tjugofjärde resebrev är publicerat. Resebrevet finns här. (http://www.kalimera.se/resebrev/2012/tinos_syros.html)

Kalimera
2012-11-27, 08:40
Tänkte på en sak Bea: du skrev att det var mycket turister, men hur var det på Kithnos? När vi var där var vi nästan de enda turisterna.

Eva L
2012-11-27, 09:59
Tack för att vi fick följa er resa. Roligt att ni gillade Chora på Folegandros. Det är en av mina favoritplatser i Grekland. Jag gillar små, vackra, välskötta ställen med trevliga människor och grekiskt vardagsliv och allt detta finns där.:) Maten på tavernorna i Chora är väldigt bra. Provade ni deras hemgjorda färska pasta som är en specialité för ön? Den serveras både som vegetarisk rätt och med olika köttalternativ.

Eva

Bea
2012-11-27, 13:17
Janne: det var många grekiska turister på Kythnos, särskilt unga, välklädda (rika?) gäng som kom i stora båtar. Utländska turister var det färre av, men i Loutra fanns det lite fler. Ganska fullt på alla stränder var det i vart fall.
Eva: vi hann aldrig med pastan. Den får vi prova nästa gång!

Kalimera
2012-11-27, 17:02
Janne: det var många grekiska turister på Kythnos, särskilt unga, välklädda (rika?) gäng som kom i stora båtar. Utländska turister var det färre av, men i Loutra fanns det lite fler. Ganska fullt på alla stränder var det i vart fall.Men så bra. :)

Jag tycker att fler borde resa till Kythnos, men tyvärr är det få som gör det. I alla fall få utländska turister.

Delfi
2012-11-28, 00:03
fantastiskt fina bilder! :)

Annwi
2012-11-30, 16:03
Härligt resebrev med fina bilder! Kithnos har jag velat komma till länge, men det blir alltid nån annan ö istället. Likaså Fourni och Ikaria som ligger högst upp på listan över öar jag vill besöka.
Vart planerar ni att åka nästa gång?

Anne (som själv är i planerarstadiet inför 2013 års ö-luff)

Bea
2012-12-02, 10:03
Nästa år är tanken att vi ska ha en hemmasommar i Sverige (vi köpte stuga för tre år sedan och har tänkt oss vartannat år hemma framöver, av ekonomiska skäl...). MEN jag fyller 40 i juni, så vi funderar på en flygstol till Skiathos för att besöka Skopelos en vecka. Vi har alla fyra längtat tillbaka till Skopelos sedan vi var där 2008. Och jag har faktiskt bokat en veckas boende, men ingen resa ännu. Vi får väl se Ang_elx.

Aina
2013-06-26, 11:04
Trevlig läsning med fina bilder. Spännande resebrev att läsa, eftersom datumen nästan exakt stämmer med våra men ett år senare. Vår resa blir 29 juni-17 juli och vi börjar med Tinos och Nikoletas!

Mycket folk låter lite avskräckande, men...ja, vi ska nog stå ut! :)
Aina