handdator

Visa fullständig version : Sitia


dromprinsen
2012-11-23, 11:17
Någon som kan tipsa lite om Sitia? Är Sitia trevlig att vistas i? Undrar hur det är med boende, omgivningar och stränder runt staden?

Kalimera
2012-11-23, 13:16
Någon som kan tipsa lite om Sitia? Är Sitia trevlig att vistas i? Undrar hur det är med boende, omgivningar och stränder runt staden?Sitia är en riktigt fin stad med smala gator kantade av nya och gamla hus, och en attraktiv hamnpromenad med tavernor och kaféer. Bra att ha som bas om man gillar städer och lite turister. Det är hyfsat nära till några av mina favoriter på Kreta, som Mochlos och Kato Zakros. Ganska nära till palmstranden Vai också. Stranden i Sitia tycker inte jag är speciellt bra.

Admirala
2012-11-23, 14:21
Enig med Janne, Sitia er en fin by! Likte stranden også, jeg!
Det finnes bra med hoteller, vi bodde et stykke inni byen, hadde valgt strandpromenaden om jeg drar igjen, for det er jo så fint og sitte å se på havet fra balkongen.
Jeg hadde valgt Sitia framfor både Rethymnon og Chania, det er nå helt sikkert klapp_klap

dromprinsen
2012-11-26, 15:43
Tack för svar. Skall ta och testa Sitia tror jag! bye_bye

Kalimera
2012-11-26, 20:16
Tack för svar. Skall ta och testa Sitia tror jag! Om du gör det - vilket jag hoppas på - vore det jättekul om du ville berätta om hur det var. Jag har aldrig bott där, bara varit där några gånger och ätit, och klippt mig. :)

dromprinsen
2012-11-30, 14:55
Jag lovar att skriva om vi hamnar i Sitia. Verkar inte vara speciellt frekventerat av oss nordbor.

Kalimera
2012-11-30, 15:03
Jag lovar att skriva om vi hamnar i Sitia. Tack! klapp_klap

Kalimera
2012-12-05, 09:20
Inläggen som handlar om småbyar (som Sitanos) på östra Kreta har flyttats till en egen tråd. Den finns här (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=32110).