handdator

Visa fullständig version : Tolv dagar på Skyros


Kalimera
2012-11-19, 10:35
Årets tjugotredje resebrev är publicerat. Resebrevet finns här. (http://www.kalimera.se/resebrev/2012/skyros.html)

Netwolf
2012-11-20, 15:25
Härligt och uttömmande om en inte helt vanlig ö. Har ofta undrat varför "ingen" reser dit. Ytterligare en ö att lägga till å villåka-listan! Verkar passa mig som hand i handske, då jag föredrar greköar. :)

/Netwolf

Kalimera
2012-11-20, 16:47
Härligt och uttömmande om en inte helt vanlig ö. Har ofta undrat varför "ingen" reser dit.Samma här. Ser fantastiskt ut. Och resebrevet gjorde mig än mer sugen på att åka dit. klapp_klap

Monica P
2012-11-20, 17:32
Intressant!
Hästarna är väldigt kända och man försöker skydda dem från att dö ut, jag har läst om olika projekt (inte bara på Skyros) och intresserade kan nog hitta mycket att läsa på nätet.

Mette
2012-11-20, 18:19
Tak for fin beretning, og spændende at se udviklingen på Skiros (eller mangel på sammeflabb_flab) ser meget lig ud. Det er 20 år siden jeg var der.

Marianne
2012-11-21, 12:37
Vilket härligt resebrev och vilka imponerande vandringar, 10 timmar och hem i mörkret, några inte helt ofarliga men spännande turer och en härlig semester. Förstår att ni stannade länge, då blir det riktig semester och man hinner utforska mycket - och vem vet när/om man återkommer till en plats dit det är lite svårare med transporten. Men vi var där två år i rad..., för mååånga år sedan. Då var det lättare att komma dit med flygbåt från Alonissos.

Det er 20 år siden jeg var der.
Lustigt, vi var också där -92 och -93.:)

Susie
2012-11-21, 16:50
och vem vet när/om man återkommer till en plats dit det är lite svårare med transporten.

Jeg syntes også, det lyder som en lidt besværlig rejsevej. Jeg tog bussen fra Athen til Kymi Port, hvorfra båden til Skyros gik et par timer senere. Men måske det ikke er muligt længere?

Charleston
2012-11-21, 17:07
Jorå, det går fortfarande en direktbuss från Aten till Kymi Port (tror det var just densamma vi hoppade på i Aleveri). Men då måste man i de allra flesta fall tillbringa en natt i Aten först och det hade vi ingen lust med. Hellre då Eviavarianten. Åtminstone för oss, som inte varit på Evia öht tidigare. Och vår sista natt på Evia (i Kymi Port) hade vi förstås kunnat hoppa över, men det kändes skönare att anlända till Skyros mitt på dagen än sent på kvällen, eftersom vi inte hade något boende fixat. Därav vår övernattning där (Kymi Port).
Sen går det ju flyg från Atens flygplats också. Tyvärr bara tre ggr i veckan, men lyckas man pricka in lämplig avgång så är det hursomhelst klart billigt (det är, eller var åtminstone i år, en skattebefriad rutt).

PS. Kul att resebrevet verkar ha uppskattats. Tack för det! DS.

KR
2012-11-21, 21:31
Ja, tack för ett inspirerande resebrev!
//
KR

Susie
2012-11-23, 17:44
Jorå, det går fortfarande en direktbuss från Aten till Kymi Port (tror det var just densamma vi hoppade på i Aleveri). Men då måste man i de allra flesta fall tillbringa en natt i Aten först och det hade vi ingen lust med. Hellre då Eviavarianten.

Det lyder heller ikke som nogen dum beslutning :) Tusind tak for meget informativt rejsebrev :)