handdator

Visa fullständig version : Ving


ELINOR
2012-11-15, 05:13
Ving kör till Lesvos sommaren 2013.

Caina
2012-11-15, 08:44
Men bara från Kastrup?

ELINOR
2012-11-15, 16:06
Ja , bara från Kastrup. En dansk resebyrå flyger också till Lesvos och då från Århus.

Eva L
2012-11-15, 16:15
Verkligen synd att dom inte längre flyger från Arlanda. Lesbos är en fantastisk ö på många sätt och vis och inte överexploaterad som många andra charterresmål.

Eva

DrullJojo
2012-11-17, 15:42
Norska Lilleput reiser är också kvar på ön och har utökat programmet med Molivos/Petra till nästa år.. Om man har närmare till Oslo än Kastrup :)

ELINOR
2012-11-21, 12:27
Det gläder mig att Norge flyger till Lesvos/Petra nästa år. Vi och ortsbefolkningen saknade alla Norrmännen i somras.

Mikael B
2012-12-01, 19:03
Hej,

Jag förstår inte denna vurm för charterbolag. Dels flyger de bara en gång i veckan, till Lesvos från Kastrup på söndagar. Dels är de ockerdyra. Senast jag hörde någon boka en flygstol t.o.r (inget hotell) kostade biljetten 5500 kr. Med reguljärflyg kan man komma undan med hälften. Boendet blir också billigare om man bokar det själv.

I Sigri får man t.ex. en studio (liten lägenhet med sovrum och kök) med havsutsikt för 30-35 Euro/natt. Om ni är två personer blir det dryga tusenlappen per person och vecka. Lägg till det en flygbiljett för 2500, så har ni er greklandsvecka för 3500 kr/person klapp_klap (Eventuellt tillkommer en hyrbil för 30 Euro/dag om ni vill se er omkring på ön)

Dessutom har ni bidragit till den lokala ekonomin, vilket knappast charterbolagen är kända för. I synnerhet "all inclusive" paketen är förödande för destinationerna.

Mvh Mikael

Eva L
2012-12-02, 09:44
Jag tror inte att någon särskilt vurmar för charterbolagen med det är ett enkelt sätt att resa. Vi fläg på en enkel flygstolcharter till Lesbos för några år sedan för 395 kr med Ving. Ingen mellanlandning i Aten och vi kunde ta inrikesglyget från Umeå till Arlanda samma dag. Taxi med bilbarnstol som tog oss till Agios Isidoros ordnade vår hyresvärdinna. Allt fungerade smidigt och dottern och taxiföraren underhöll varandra under resan. Vad de pratade om har jag ingen aning utan jag som inte är så bra på grekiska kunde luta mig tillbaka. Tror att resan från dörr till dörr bara tog 8 timmar.

Hemresan gick med reguljärflyg och startade med taxi fem på morgonen morgonflyget till Aten och sen efter några timmars väntan flyg till Arlanda och ytterligare några timmar senare flyget hem till Umeå. Om inte minnet sviker mig helt tog den resan ca 14 timmar från dörr till dörr och kostade ca 2900 kr per person. Den lille som var under två åkte nästan gratis. Helt klart var charteralternativet i det här fallet det smidigaste och billigaste alternativet.

Eva

Sevasti & Eleni
2012-12-03, 11:21
Hej,

Jag förstår inte denna vurm för charterbolag. Dels flyger de bara en gång i veckan, till Lesvos från Kastrup på söndagar. Dels är de ockerdyra. Senast jag hörde någon boka en flygstol t.o.r (inget hotell) kostade biljetten 5500 kr. Med reguljärflyg kan man komma undan med hälften. Boendet blir också billigare om man bokar det själv.

I Sigri får man t.ex. en studio (liten lägenhet med sovrum och kök) med havsutsikt för 30-35 Euro/natt. Om ni är två personer blir det dryga tusenlappen per person och vecka. Lägg till det en flygbiljett för 2500, så har ni er greklandsvecka för 3500 kr/person klapp_klap (Eventuellt tillkommer en hyrbil för 30 Euro/dag om ni vill se er omkring på ön)

Dessutom har ni bidragit till den lokala ekonomin, vilket knappast charterbolagen är kända för. I synnerhet "all inclusive" paketen är förödande för destinationerna.

Mvh Mikael


Ockerdyra:confused: Vi har köpt flygbiljetter från Kastrup till Kos i maj, 2100 kronor för två veckor tur o retur. Båt över till Kalymnos tur o retur 12 euro. Studio på Kalymnos med ett rum med kokvrå och två uteplatser, varav den ena en enorm balkong mot havet med en fantastisk utsikt, 175 euro pr man i två veckor:) Dessutom direktflyg utan mellenlandning i Aten med väntetid.

Dyrt? Det tycker inte viklapp_klap

Siw o Lenabye_byebye_bye

Sevasti & Eleni
2012-12-03, 11:28
Ockerdyra:confused: Vi har köpt flygbiljetter från Kastrup till Kos i maj, 2100 kronor för två veckor tur o retur med Fritidsresor. Båt över till Kalymnos tur o retur 12 euro. Studio på Kalymnos med ett rum med kokvrå och två uteplatser, varav den ena en enorm balkong mot havet med en fantastisk utsikt, 175 euro pr man i två veckor:) Dessutom direktflyg utan mellenlandning i Aten med väntetid.

Dyrt? Det tycker inte viklapp_klap

Siw o Lenabye_byebye_bye


flabb_flabflabb_flab

Sevasti & Eleni
2012-12-03, 11:30
flabb_flabflabb_flab



Glömde skriva att vi flyger med Fritidsresor:rolleyes:

Siw o Lenaflabb_flab

Carina
2012-12-04, 09:53
Nej inte finns det någon särskild vurm för charterresor. Men att flyga till Lesbos och byta flyg i Aten + resan till Molivos tar alldeles för mycket tid av semestern. Vi har dessutom 25 mil till Arlanda. Vi hade gärnat åkt till Molivos igen som är en av våra favoriter, men två veckors semester medger inte så mycke bortfall av restid, jobbigt är det också.
Det blir et annat läge när man blir pensionär och mera tid att spendera.

Carina

ELINOR
2012-12-29, 13:29
Jag ÄLSKAR charter och är man som jag och min make lite äldre är direktflyg från Kastrup till Lesvos perfekt. I år betalade vi för 3 v , 18.000 kr, nästa år 20.000 kr för 3 v. Då ingår frukost,transfer . Självklart blir det billigare med "fixa egen resa", vår väninna åker till Lesvos i 6 v och betalar totalt 10.000 kr. Vi ser framemot vår pensionering, då blir det 4 månader i Petra och då är det ju värt att flyga reguljärt.