handdator

Visa fullständig version : Bildgåta 2957 - Pachia Amos på Tinos


Lamaya
2012-11-11, 16:57
Jag har gått och gått i värmen, upp och ner,... äntligen är jag framme.
Var svalkar jag mig med ett härligt dopp?

http://i1216.photobucket.com/albums/dd370/Alva60/a1-1.jpg

Lissi
2012-11-11, 17:32
Har ingen aning, men det ser jäkligt skönt ut!!!:D

Lissi

Lamaya
2012-11-11, 18:02
Har ingen aning, men det ser jäkligt skönt ut!!!:D

Lissi

Ja Lissi, det var minst sagt jäkligt skönt och efter några dopp lite att äta och Craft öl var tillbakavandringen mycket lättare! :D

bye_bye Lena

Kalimera
2012-11-12, 09:15
Är det på Tinos?

Susie
2012-11-12, 09:59
Jeg gætter på Psili Ammos på Schinoussa.

Lissi
2012-11-12, 10:16
Är det på Tinos?

Jag tänkte också först på Tinos, men kunde inte tycka att det stämde på promenaderna riktigt....:confused:

Lissi - som gärna varit där nu.

Kalimera
2012-11-12, 11:07
Jag tänkte också först på Tinos, men kunde inte tycka att det stämde på promenaderna riktigt.....Jag tror ändå att det är Tinos, närmare bestämt Pachia Amos. :)

Lamaya
2012-11-12, 13:21
Jag tror ändå att det är Tinos, närmare bestämt Pachia Amos. :)

Javisst det är Pachia Amos på Tinos!klapp_klapklapp_klap klapp_klap
En riktigt härlig strand där vi var alldeles ensamma!

Jag tänkte också först på Tinos, men kunde inte tycka att det stämde på promenaderna riktigt....:confused:

Lissi - som gärna varit där nu. Jag blev lite full i skratt när jag läste Ditt första inlägg;) eftersom bilden var från Tinos. Vad gäller promenaden; vi tog bussen till Porto och sedan gick vi slingriga vägen upp över bergskammen och ner på andra sidan. avståndet var säkert inte så långt. Vi hade dock inte räknat med stigningen och värmen:rolleyes:.

//Lena (som ibland önskar att jag hade körkort). bye_bye

Lissi
2012-11-12, 16:04
Men är det inte den stranden nedanför där det finns ett hotell?? Vi har försökt följa kartan när vi varit ute och åkt vespa och bil varje gång vi varit på Tinos men antingen har det bara varit gångstig fast det ser ut på kartan som bilväg, eller så har vi kommit ut på en udde där det ligger ett hotell som ser stängt ut. Hur fasen kommer man ner till stranden????:confused: Det verkar som om vi alltid hamnar på fel sida stranden, men vi får inte ihop det med kartan....Vi har faktiskt aldrig tagit oss ner om vi nu pratar om samma strand, men det gör vi.... Förklara!;)

Lissi

Lamaya
2012-11-12, 16:27
Hej Lissi!
Det var faktiskt ett litet äventyr att ta sig dit. Vi gick först från bussens ändhållplats över en parkeringsplats och via en liten grusväg som visade sig ta slut. Det gick en liten stig (för getter?) över en kulle. Vi följde den en bit men vände om efter "näradöden" upplevelser.Ang_elx

Då bestämde vi oss för bilvägen uppåt längs den slingrande vägen som gick i zig zag. Vi kom så småningom fram till den där udden med ett hotell (som var öppet) Det går en mycket smal stig genom oleanderbuskar ner till den fantastiska stranden från parkeringsplatsen. Hotellet har stängt en mer lättåtkomlig väg, med förklaring att de inte vill att strandbesökare ska ta vägen genom deras hotell. Konstigt tycker jag eftersom de kan få fler gäster till sin restaurang, om man kan gå från stranden upp till dem.

Hur som helst stranden var gudomlig och värd all möda. Restaurangen på hotellet var också riktigt bra och hade en fantastisk utsikt.

Lena - som också vill vara där! bye_bye

Lissi
2012-11-12, 17:05
http://i104.photobucket.com/albums/m170/Lissi_04/Bildgaringta-1.jpg

Närmre än så här kom vi inte och hotellet var stängt och vägen avstängd....den lilla "oleanderstigen" såg vi inte.
Stranden såg inte särskilt inbjudande ut från ovan tyckte vi, den såg lite "grön" ut, och det blåste väldigt, men när jag åker själv nästa höst så ska jag ta bussen och försöka ta mig ner...

Lissi