handdator

Visa fullständig version : Taxi Chania-Georgioupolis


Lindiz
2006-02-12, 10:55
Vad är rimligt pris för en resa mellan Flygplatsen och Georgioupolis.. vi är två vuxna och ett barn? Fick erbjudande av rumsuthyrare att dom hämtar och lämnar för 70€... är det ett ok pris eller... Om det nu blir av att åka då vi tänkt kommer och åker vi vid midnatt så bussen är inget alternativ!

Tacksam för svar!

myssa
2006-02-12, 12:22
hej
jag tar alltid taxi från chania flygplats till platanias och en del chaufförer vill ha 27€ enkel väg. lite väl mycket, jag brukar få ner resan till 25€
så 70€ t.o.r verkar vara ett bra pris till giorgioupolis som ligger betydligt lägre bort och dessutom natt när ni kommer och åker hem.
ibland har jag förbeställt taxi på natten och taxan är lite högre då.
hoppas ni kommerr er iväg på er resa.
myssa.....

Arne
2006-02-12, 13:01
The indicative taxi fares from the Chania airport to the most popular destinations in Crete are:

Agios Nikolaos 114 € Chania 12 € Georgioupolis 29 € Heraklion 83 €
Kolimbari 25 € Maleme 21 € Paleochora 52 € Platanias 17 €
Rethymnon 40 € Sfakia 48 € Stalos 15 €

myssa
2006-02-12, 13:06
hej arne
jag skulle önska att man bara behövde betala 17€ till platanias men tyvärr verkligheten är en annan.
jag brukar till och med hamna i rejäl ordväxling angående priserna.
ingen kör för 17€
och jag undrar hur ofta föreslagna tablån uppgraderas??
sen skyller chaufförerna på att vi har så mycket bagage mm så jag brukar ge mig vid 25€.
kram myssa....

emy
2006-02-12, 13:34
ja.priset verkar vara ok.Vi åker alltid taxi mellan flygplatsen(chania)och georgioupoli.vilket hotel ska ni bo på?Vi är ett stort gäng från Luleå som har varit där ett antal ggr.Vill ni ha lite tips är det bara att hojta!
/emy

Lindiz
2006-02-12, 17:03
Tack för svaren! VErkar OK med andra ord... en annan uthyrare gav mig senare under dagen ett pris på 30€ enkel väg!:)

carjoh
2006-02-12, 19:32
Hej! Åkte mellan Chania -G-polis i september 2005, 2 vuxna och två barn, och betalade 40 E. Var ska ni bo? Vill varna lite för Eko, som jag skrivit om i ett annat inlägg, där ägaren var oerhört otrevlig.

Lindiz
2006-02-12, 20:26
Hej.

Jo jag har sett varningen om EKO. Har inte bokat ännu men i dagsläget lutar det åt Deep Blue Sea...

emy
2006-02-12, 23:16
deep blue sea verkar väldigt fint,nära stranden och själva byn lite dyrt kanske.Finns många hotel att välja mellan.Vi bor alltid på Mouragio(4-5ggr)ligger bra till och trevliga ägare.När ska ni resa?Vi åker troligtvis i aug.om vi får någon billig hemresa(apollo)
/emy

Lindiz
2006-02-13, 20:26
Hej

Mouragio gav oss ett betydligt dyrare prisförslag än Deep Blue Sea!!??:confused: Men ni kanske får nåt "kompispris"...

Lindiz
2006-07-03, 17:52
Puttar upp tråden igen...

Vi är nu tre vuxna och ett barn som ska åka... är det dyrare då? Och så funderar jag - ryms man i en taxi? Det är ju endel packning också, och även om jag lärt mig packa rätt bra så tar ju väskorna plats (även om dom inte är fyllda till bredden)

Nu börjar det närma sig!

Längtar!_B-anana

http://www.kalimera.se/grekland/till/juli/stor/haggstrom.html

Mia62
2006-07-04, 22:11
Vad är rimligt pris för en resa mellan Flygplatsen och Georgioupolis.. vi är två vuxna och ett barn? Fick erbjudande av rumsuthyrare att dom hämtar och lämnar för 70€... är det ett ok pris eller... Om det nu blir av att åka då vi tänkt kommer och åker vi vid midnatt så bussen är inget alternativ!

Tacksam för svar!

Åkte taxi 13 juni -06 chania - georgioupolis kl 23 och fick betala 35 euro. Alla verkade ta lika mycket åtmindstone den natten.:Dhttp://www.kalimera.nu/forums/images/smilies/biggrin.gif

Lindiz
2006-07-05, 09:28
Tack.... då vet man vad som verklar lämpligt.... Hoppas vi hittar en taxi som kan klämma in oss oxå!:D