handdator

Visa fullständig version : Hotell Vergina


marbjo
2012-10-14, 15:06
Jag har precis bokat till detta hotell. Jag och min man, våra barn och barnbarn.
Vi vill ha det lungt och skönt men inte alltför stillsamt. Valde därför detta ställe.
Jag vet att vattenpark hade varit skoj men tror inte att det finns på denna ö. Nån som vet om man kan åka båt till ngn större ö över dan där man kan besöka ett äventyrsbad? Har vi valt rätt angående stränder? Lätt att ta sig dit? Bra bad för barn? Vi har aldrig varit på Karphatos men det verkar fint. Är stränderna steniga? Tacksam för snabbt svar eftersom vi har en vecka på oss att byta.

Niaas
2012-10-14, 18:45
Hei!
Nei, vannpark finnes ikke på Karpathos, men det er veldig fint å bade i sjøen. Nærmeste sted med vannpark er på Rhodos, og det tar noen timer med båt dit, og den går bare tre ganger i uken.
Kjenner ikke til hotellet, men ser at det ligger et stykke ovenfor byen. Ganske bratt å gå ned til stranden og sentrum. Det er mange fine strender på Karpathos, bystranden er barnevennlig, eller man kan ta taxi/buss til Ammoppi, der er det veldig fint. Andre flotte strender er Apella, Achata, Kira Panagia eller Ag.Nikolaos. Fint å komme dit med leiebil.

marbjo
2012-10-15, 16:49
Tack för ditt svar. Skönt att höra att drt finns fina stränder. Vägen ner till centrum blir jag lite fundersam över. En brant backe är helt ok. men om det är 5 km. brant backe känns det lite tufft. Svårt när man inte vet hur det ser ut.

Niaas
2012-10-15, 19:52
Nei, så langt er det ikke, kanskje 10-15 minutter.