handdator

Visa fullständig version : Påsk 2013


Lissi
2012-10-12, 21:45
Så kunde jag inte låta bli....Jag har förstått att påsken i Grekland infaller 5 maj....och då kommer vi att vara på Tinos.:D

Vi tvekade mellan Tinos och Tilos, men Tinos drog mer.....

Det känns faktiskt bra!!

Lissi - som ännu en gång sluntit på bokningsknappen;)

KR
2012-10-13, 00:57
Gratulerar!
Visst är det skönt att ha något att se fram emot.
//
KR

Lissi
2012-10-13, 11:21
Ja visst är det och denna gång var jag utan Greklandsbiljett i hela 6 dagar, nästan rekord! Vilket beroende man fått!

Lissi

larvih
2012-10-13, 12:26
... och denna gång var jag utan Greklandsbiljett i hela 6 dagar...

Oh, det må have været frygteligt! :D

monica
2012-10-13, 20:14
Grattis Lissi!

Försöker boka med Norweigen till Aten över grekiska påsken men det går inte, verkar inte som de släppt biljetterna ännu, vilka har du bokat med?


Så kunde jag inte låta bli....Jag har förstått att påsken i Grekland infaller 5 maj....och då kommer vi att vara på Tinos.:D

Vi tvekade mellan Tinos och Tilos, men Tinos drog mer.....

Det känns faktiskt bra!!

Lissi - som ännu en gång sluntit på bokningsknappen;)

Lissi
2012-10-13, 20:57
Vi flyger med Lufthansa från Landvetter med mellanlandning i Munchen på väg ner (1 tim i Munchen) och hem också med Lufthansa via Frankfurt, (där vi har 1 tim 20 min på flygplatsen.) Bra avgångstid från Landvetter så vi kan åka hemifrån Kalmar på morgonen och likaså bra avgångstid hem från Aten så vi kan åka från Tinos samma dag och ändå landa i GBG 23.30. Nattkörning hem men det är helt OK.
3800 för båda t o r är helt OK för oss. Ut får vi nog en övernattning i Rafina men det är bara en trevlig inledning på resan. Vi får se hur det ser ut när båttidtabellerna kommer i april.

Norweigan har inte släppt biljetterna än, men de kanske blir billigare. Vi är såna nördar som tycker det är rätt kul med nån timme på olika flygplatser:D

Lissi!

monica
2012-10-14, 11:42
Några nördar tror jag inte att ni är, smaken är som baken;)
Och jag är en sån som vill komma fram på en gång, inget tålamod med väntan på flygplatser. När Norweigen släpper sina biljetter hoppas jag att kalimeravänner hojtar till.




Norweigan har inte släppt biljetterna än, men de kanske blir billigare. Vi är såna nördar som tycker det är rätt kul med nån timme på olika flygplatser:D

Lissi!

Lissi
2012-10-14, 11:58
Några nördar tror jag inte att ni är, smaken är som baken;)
Och jag är en sån som vill komma fram på en gång, inget tålamod med väntan på flygplatser. När Norweigen släpper sina biljetter hoppas jag att kalimeravänner hojtar till.

Vi vill ju helst också komma fram snabbt för att hinna med båt till Tinos samma dag och vi får då oftast åka med SAS tidiga flyg från Köpenhamn. Men det innebär med automatik en övernattning i Lund på utvägen och betydligt dyrare parkeringsavgift än på Landvetter. Att åka ut på tidig eftermiddag som nu passar perfekt.
Hoppas att Du hittar bra biljetter!

Lissi

sjöborren
2012-10-14, 17:01
Grattis Lissi! Och det var trevligt att träffas på Tilos - även om mötet blev kort. Själva planerar vi att åka dit i påsk, eventuellt stanna några veckor ...

Sjöborren. bye_bye

Lissi
2012-10-14, 19:38
Det är alltid kul att få ett ansikte på Kalimeranamn.. det var kul att ses.

De år vi firar grekisk påsk i Grekland så blir det nog Tinos för vår del då vi har så mysigt hos Nikoletas familj. Tinos kommer alltid att ha den största platsen i våra hjärtan, med Tilos på klar andraplats.

Hoppas era dagar på Rhodos blev fina. själv får jag nog aldrig nån känsla för Rhodos stad tyvärr....

Lissi

ander
2012-10-14, 20:33
Ja visst är det och denna gång var jag utan Greklandsbiljett i hela 6 dagar, nästan rekord! Vilket beroende man fått!

Lissi

Hahaha, underbart rekord! Jag tycker att jag är Greklandstokig, men 6 dagar kommer jag nog aldrig att kunna slå. flabb_flab

sjöborren
2012-10-15, 10:28
Kan hålla med dig lite ... Men det finns många fina platser/stränder bortom Rhodos stad. :D

Kalimera
2012-10-15, 10:58
Lissi - som ännu en gång sluntit på bokningsknappen.Grattis! Vilket bra datum för påsken nästa år. Kan gärna tänka mig att åka ner då. Perfekt tid på många sätt.

Bea
2012-10-15, 12:50
Härligt och grattis! Vilken härligt tid att fira påsk i Grekland! Jag sitter och halvslinter på knappar, men har ej sluntit klart ännu...

Riitta
2013-01-07, 16:59
Nu blir det äntligen av (om man har livet och hälsan i behåll):) Det blir påskfirande på Kalymnos_B-anana Kom över billiga biljetter till Rodos på Fritidsresor så jag slog till:) Blir nog ca 10 dagar på Kalymnos och 3-4 på Rodos på hemvägen:) Då är det ju inte så mycket turister på Rodos, så man kan ta det lite lugnt och åka kanske runt lite och undersöka Gamla stan i lugn och ro:)

Det skall bli härligt och uppleva den Grekiska påsken liveklapp_klap

Riittabye_bye

Kalimera
2013-01-08, 10:55
Det skall bli härligt och uppleva den Grekiska påsken liveKul! klapp_klap

Det är verkligen en upplevelse att fira påsken i Grekland. Du får akta dig för dynamiten på Kalymnos bara. :)