Visa fullständig version : Äntligen ösregn på Kreta, Chania.
lugnagatan
2012-10-09, 12:58
Idag äntligen regnet öste ned och spolar bort smuts och fyller på grundvatten, det har varit katastrof för många växthusodlare på Kreta pga av vattenbristen.
Merkel kommer till Aten. Om hon kom och hälsade på här i Chania, skulle jag omedelbart friska upp min tyska, och ta med henne under armen och guida henne runt i gamla stan och pusha för en insamling för återuppbyggnad av utbombade hus :rolleyes:
Lyckliga Lugnagatan. Vi här nere i sydöst fick 5 droppar./Ylva
Då kan det inte vara som tjejen i snabbköpet här i Kalamaki sa igår: Hela Grekland gråter för Merkels är på besök med nya nedskärningar och pekade ut på regnet.
Då kan det inte vara som tjejen i snabbköpet här i Kalamaki sa igår: Hela Grekland gråter för Merkels är på besök med nya nedskärningar och pekade ut på regnet.
Ja och hon har viktigare saker att diskutera än husen i Chania!!!
lars
Kriti stin kardia mou
Ja och hon har viktigare saker att diskutera än husen i Chania!!!
lars
Kriti stin kardia mou
Ja verkligen men det kanske är tur för grekerna att de har en syndabock. En del av deras protester har tagit sig en del uttryck som får mig att rysa. Merkel får verkligen stå ut med en hel del.
Eva
Ja verkligen men det kanske är tur för grekerna att de har en syndabock. En del av deras protester har tagit sig en del uttryck som får mig att rysa. Merkel får verkligen stå ut med en hel del.
Eva
Agree
Kalimera
2012-10-15, 10:11
Idag äntligen regnet öste ned och spolar bort smuts och fyller på grundvatten, det har varit katastrof för många växthusodlare på Kreta pga av vattenbristen. Jag var i Chania när det regnade. Jisses så mycket det kom! Dagen efter fick jag veta att det kom 110 mm på en timme.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.